Ferie og permisjon

baby27

Glad i forumet
MAI 2013
Fikk meld i dag fra sjefen min om når jeg skulle ta ferie.Har vært sykemeldt i 2 måneder og ikke brukt ferien min i år, kommer ikke tilbake i jobb før mars 2014. Hvordan har dere gjort det?

Jeg tar ut 5 uker ferie nå i juli/august 2013 :)

Jeg tar ut ferien i sommer, så jeg får forlenget permisjonen med 5 uker:-)

Tenker å spørre om overførsel av 1 av ukene til 2014, siden jeg skal fortsette på skolen til høsten :)

Jeg tar ut fire uker ferie når jeg får feriepenger i sommer, slik at permisjonen blir forlenget, så flytter jeg en uke over til nesteår og tar ut den neste år sammen med de fem ukene jeg har da for å forlenge permisjonen.

Jeg tar ut mine 5 uker fra 2013 når permisjonstiden min er over i mars 2014 :-) sparer bare feriepenger fra i år slik at jeg lønner meg selv når jeg tar ut ferien til neste år ;-)

Jeg har tatt 5 uker ferie etter det første 6 ukene med permisjon og så har jeg tatt 4uker ferie etter endt permisjon til neste år,før jeg går ut i ulønnet permisjon etter det:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Jeg har ikke noe jobb mer.. Så jeg har permisjon så lenge pengene rekker ^^ også skal jeg søke på nye jobber når den tid kommer :)

-- tasting fra mobil --

For å få forlenget permisjonen så ma man ta ut ferien etter permisjonen har startet, sant?

Jeg tar ut fire uker ferie når jeg får feriepenger i sommer, slik at permisjonen blir forlenget, så flytter jeg en uke over til nesteår og tar ut den neste år sammen med de fem ukene jeg har da for å forlenge permisjonen.
Det høres ut som en god plan, gjør det samme som deg ;)

Jeg tar ut totalt 5 uker ferie i permisjonen, men en uke overføres til 2014 siden man kun kan "utsette" permisjon med 4 uker + en dag pr. år. Men absolutt lurt å bruke ferien, ellers mister man den :) Bare fyll ut korrekt skjema via NAV og gi beskjed til arbeidsgiver.

Jeg tar de dagene jeg kan (ca 4 uker) i aug/sept., og så overføres resten. Har noen dager tilgode som jeg ikke rakk å bruke nå før perm iom jeg ble sm., så da får jeg vel de også overført eller utbetalt neste år.

Jeg tar ut totalt 5 uker ferie i permisjonen, men en uke overføres til 2014 siden man kun kan "utsette" permisjon med 4 uker + en dag pr. år. Men absolutt lurt å bruke ferien, ellers mister man den :) Bare fyll ut korrekt skjema via NAV og gi beskjed til arbeidsgiver.
Tusen takk for tips :)

Til NAV har eg søkt rein permisjon. Så har eg lokal avtale med skiftlederen min om når eg skal avvikle ferien. Pappaen blir da å søke utsettelse av sin permisjon tilsvarende min ferie for i år og neste år. Jobber skift så vi regner ferie litt annerledes enn NAV.

Back
Topp