Yummy_mummy
Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Ok, nei hvis du ikke har tatt ut ferie så har du jo krav på en måned ferie og da får du jo betalt. Det eneste problemet du har i og med at arbeidsforholdet opphører 30. juni er at du må tjene opp sykepengerettigheter på nytt. Så du må jobbe i din nye jobb i 4 uker for å ha krav på sykepenger og sykt barn dager og 2 måneder i arbeid før du kan bruke egenmeldig. Hvis du ikke er mye syk bør jo det gå bra. Det aller beste hadde vært om kontrakten gikk ut 31. juli, ja, men det får du vel ikke gjort noe med? Lykke til i ny jobb i hvert fall!Takk for svar alle sammen![]()
Jeg har igjen ferie i år ja, ca 4 uker. Så jeg skjønner ikke hvorfor jeg har det mellomrommet mellom jobber, for jeg kan jo ikke begynne i ny jobb og bare "ja, jeg har igjen 4 uker ferie jeg må bruke opp i år". Har fastlønn og vi pleier å få utb. feriepenger i juni sammen med bittelitt lønn, og få vanlig lønn i juli og alle andre måneder. Når jeg slutter får jeg sikkert vanlig lønn i juni + feriepenger ergo det blir det samme totalt. Da påvirkes jeg vel ikke økonomisk, utenom feriepengegrunnlag til ferie neste år da?