Ferie og lønn i permisjonen

Deiga88

Betatt av forumet
Jeg har en jobb hvor jeg har betalt ferie, altså får feriepenger i juni og vanlig lønn når jeg tar ferie. Hvordan blir det når man da er i permisjon og tar ut ferie? Jeg får foreldrepengene fra nav. Lagt inn fire uker ferie nå før jul for å forlenge permisjonen. Men ser nå at det er lite lønnsomt på lønnsslippen. Null betalt.. er vel ikke meningen at man skal ‘miste’ ferien om man er i permisjon? Hadde jeg Vist det ble null kr i kassa hadde jeg aldri tatt ut ferien jeg dog da har krav på.. [emoji849][emoji30]

Har du snakket med arbeidsgiver? Det er de som betaler lønnen i ferien, men du må ha avtalt ferien med dem :)

Varslet du arbeidsgiver om at du hadde ferie og ikke permisjon i perioden? Om NAV utbetaler permisjonspengen og du ikke har varslet tilstrekkelig til de som kjører lønn hos dere, så vet trolig ikke de at du skal ha lønn i utsettelsesperioden din.

Om du ikke jobber i Mai/Juni det året du har ferie. Vil du ikke få betalt de ukene du har ferie.

Har samme lønnsordning. Må holde tunga rett i munnen når jeg skal fylle ut permsøknad....

Men du skal på en måte få like mye penger.

For om du begynte i permisjon før mai. Har du fått
Jeg har en jobb hvor jeg har betalt ferie, altså får feriepenger i juni og vanlig lønn når jeg tar ferie. Hvordan blir det når man da er i permisjon og tar ut ferie? Jeg får foreldrepengene fra nav. Lagt inn fire uker ferie nå før jul for å forlenge permisjonen. Men ser nå at det er lite lønnsomt på lønnsslippen. Null betalt.. er vel ikke meningen at man skal ‘miste’ ferien om man er i permisjon? Hadde jeg Vist det ble null kr i kassa hadde jeg aldri tatt ut ferien jeg dog da har krav på.. [emoji849][emoji30]

Men du skal på en måte ha fått like mye penger.

For om du startet permisjonen din før mai. Har du fått permpenger for mai OG feriepenger fra arbeidsgiver. Hvor du normalt, om du var i jobb, bare ville fått feriepenger og ikke månedslønn.

Men vrient å huske på å "legge av" den månedslønnen, når man er vandt med fastlønnordning. Det samme gjelder neste år om du forsatt har perm i mai, vil du ikke få betalt ferie.

Når du jobber er det månedslønna du ikke får i mai (da kun feriepenger) som du får de ukene du har ferie. Ingen jobbing i mai = ingen betalt ferie.

Back
Topp