Ferie med små barn

Når er en god tid å reise på ferie med små barn? jeg og sambo har lyst på en skikkelig herlig ferie ca når prinsessa vår vil være rundt 6-7 mnd...[8|]

Vi ønsker først å reise til Miami å være der rundt 2 uker [:)](Dette er en laaang flytur![:'(]) for så å fly videre til Bahamas og være der rundt 2 uker[:D] (fra Miami er dette bare en flytur på 55 minutter[8D]). Er fryktelig usikker på om vesla er for liten for så mye reising allerede når hun er 6-7 mnd gammel? Hva mener dere? Noen som har vært ute på reise med små barn?

Mulig vi må vente og heller ta oss noen uker på charterferie til Spania e.l... (som ikke er så lang reis)

Nå må det jo frem at Vesla er bereist allerede, før hun kommer ut - Vi oppdaget henne nemlig på ferien vår i Honolulu, Hawaii [:D]

Vi tok en safe en og reiste til Alcudia når prinsen var 7mnd. Var ikke noe problem i det heletatt [;)]

Vi var i USA når Patrick var 9mnd, og det gikk knirkefritt! Jeg er bombesikker på at det er mye lettere og reise når de er så små, enn om vi skulle reist nå som han er 2,5 år.. [:)]

Flyturen bort er lang, men heldigvis gikk det veldig greit med at vi fløy når det var sovetid, så jeg tror han sov sikkert 6 av 9 timer på veien bort. Man får jo flytsete med plass til barneseng om man ber om det, så da får man lagt barnet fra seg når det sovner [:)]

De søte små justerer tidsforskjellen MYE fortere enn oss voksne, både på veien dit og tilbake [:)]

Så med min erfaring hadde jeg glatt reist på turen deres![:)] Vi vil også tilbake til USA når jeg er i permisjon [:)]

har ikke vert på reis, men tror neppe at min gutt kunne vert så lenge på fly når han var 7 mnd.. (da krøyp han å var over alt[8D]) men det er jo individuelt!

Mitt tips er å vente til jenta er født å se hennes personlighet litt an[:D] de små vareriere veldig i gemytt og aktivitetsnivå [:D][:D] (min gutt gikk for egen maskin når han var 9 mnd hehe..)

Jeg reiste til Gambia med jenta mi da hun var 5 mndr, reiste alene tilogmed! Gikk kjempefint det! Mye lettere å reise med baby enn med småbarn i hvertfall! Hun sov på fanget mitt og syns ellers det var gøy å "flørte" med medpassasjerer. Det er ikke så lang flytur da, men er dere to er det ikke no problem tror jeg..

Og i Usa har de jo alt mulig, (utvalget i Afrika var litt begrenset når det kom til bleier og barnemat, he he, men i Usa er det sikkert 1000 ganger bedre enn her!)

Ingenting å lure på det, jeg hadde reist!

Og jeg hadde på ingen måte noen "lett" baby altså, men det gikk kjempegreit allikevel! Angra bare på at jeg ikke reiste mer! [;)]

Det dere forteller er musikk i mine ører!! :)

jeg tror og håper at så lenge vi er 2 (blir nok mange flere også - reiser en hel gjeng) så er det alltid noen hun kan kose seg med - og blir underholdt av på flyet. Å når vi kommer ned dit så har dem jo babyer i USA så jeg får jo tak i det meste der! pluss de prater jo et språk som er lett å forstå - og om vi skulle trenge akuratt hjelp så er da USA kommet mye lengre på sykehus-fronten enn vi! Vet bare ikke hvordan det fungerer med forsikring osv osv pga amerikas helseregler...

MEN! jeg ser positivt på det hele nå :) pakker med barn og mann å reiser til Bahamas! [:D]

Vi resite med eldstetulla til Thailand når hun var 10 mnd og d gikk kjempefint. Er jo en lang flytur, men hvis du ringer flyselskapet etter at du har bestilt så kan du kanskje få sånn seng som de henger på veggen som hun kan sove i. (koster ikke noe ekstra og det er sånn førstemann til mølla-prinsipp) Det gjorde vi. Vi reiste på natta og det gikk supert. :)

Denne gangen får vi nummer 3.. og vi skal reise enda en gang når minstejenta er 5 mnd... er veldig spent på det. Gruer meg ikke fordi hun er så liten, men mest for hun i midten som da er ca 2 1/2 år da. Eldstejenta går d nok fint med da hun er da 5 1/2..

Det skal gå fint å reise med så små som regel. [:)] Blir verre når man får flere å styre med [:D]

Back
Topp