Ferie med babyen

Novemberbaby2016

Flørter med forumet
Novemberlykke 2016
Hei alle sammen!
Vi vil gjerne reise et eller annet sted nå til våren, ca februar-april, i noen dager. Tenker å ta med bæresjal og den lille får morsmelk, så vi kommer til å være ganske fleksible. Babyen er født i begynnelsen av desember.
Har dere noen forslag til noen fine barnevennlige steder i Europa? Har mest lyst til å gå litt rundt i byen, liker litt spesielle plasser, fin arkitektur, slott og fin natur.
 
Hei alle sammen!
Vi vil gjerne reise et eller annet sted nå til våren, ca februar-april, i noen dager. Tenker å ta med bæresjal og den lille får morsmelk, så vi kommer til å være ganske fleksible. Babyen er født i begynnelsen av desember.
Har dere noen forslag til noen fine barnevennlige steder i Europa? Har mest lyst til å gå litt rundt i byen, liker litt spesielle plasser, fin arkitektur, slott og fin natur.
So kjekt at de vil ut å reisa! Min favorittby i Europa e Barcelona! Dar e da fine bygninga, gode restauranta, parkar/strand ein kan gå tur i, shopping og museum. Ein av grunnane til eg syns byen e barnevennlig e at den har store plassar/torg og grei størrelse på fortau med tanke på barnevogn. Kjempe fint årusla rundt i gatene og oppdaga nye ting :) klimaet e jo ganske greit óg! Ellers så e Budapest ein flott by så ikkje e so altfor stor! Me skal ut å reisa neste månad, då e bebi 2,5 måne. Me skal til alicante då mehar hus der, gler meg te å gå tur på strandå i lettare kle! Trur da ska gå fint å reisa med baby når ho e so litå og ha ho i bæresele!
 
Roma! :)
Jeg elsker Roma.
Mannen er derfra så vi reiser dit når vi kan. :) Der får du arkitektur, museer, og generelt alt. Men samtidig er det ikke stressende.

Paris er og et godt reisemål. :)
 
Polen! Jeg like "de tre byene" sopot/gdansk/gdynia. Dere kan bo på spahotellet Sofitel Grand i Sopot gå turer langs de milelange hvite strendene rett utenfor hotellet, gå sightseeing gamle kirker og bygg i gdansk og shoppe i gdynia (alt er et steinkast unna, det er billig opphold og billig og kort reise)
 
Når de skal laga pass til bebien står det at ein må ha med fødselsattesten, kor finner eg den? Har ikkje fått den med frå sjukehuset og ikkje ligger den på altinn? Kjenner at det begynna å hasta med å skaffa pass te lille.
 
Når de skal laga pass til bebien står det at ein må ha med fødselsattesten, kor finner eg den? Har ikkje fått den med frå sjukehuset og ikkje ligger den på altinn? Kjenner at det begynna å hasta med å skaffa pass te lille.
Når dere har registrert navnet til baby i folkeregisteret, og fått det godkjent, skal dere få tilsendt fødselsattest automatisk.
 
Når de skal laga pass til bebien står det at ein må ha med fødselsattesten, kor finner eg den? Har ikkje fått den med frå sjukehuset og ikkje ligger den på altinn? Kjenner at det begynna å hasta med å skaffa pass te lille.

Eg har heller ikkje fått.. Men me må først ordne at bf skal ha delt ansvar med meg, då me ikkje hadde felles adresse då han blei født.. men eg veit ikkje koss eg ska gjer da :(
 
Eg har heller ikkje fått.. Men me må først ordne at bf skal ha delt ansvar med meg, då me ikkje hadde felles adresse då han blei født.. men eg veit ikkje koss eg ska gjer da :(
Nei da har eg ikkje so masse vet på. Men du får kontakta nokon so kan hjelp deg evt! Håpa da ordna seg med delt ansvar :)
 
Eg har heller ikkje fått.. Men me må først ordne at bf skal ha delt ansvar med meg, då me ikkje hadde felles adresse då han blei født.. men eg veit ikkje koss eg ska gjer da :(

Delt foreldreansvar? Det ordnes gjennom folkeregisteret. Du fyller et skjema :) Husk at hvis dere ikke er sammen så er det ofte ikke lurt med delt foreldreansvar. Det har ingenting å si for hans rett på samvær/farskap osv kun avgjørelsesmyndighet ifht pass, skole osv. Dvs om dere deler på foreldreansvar så kan han plutselig nekte å samtykke til at barnet får pass. Er jurist og vært borti mange slike saker der fedre bruker foreldreansvaret som pressmiddel...og har man først delt foreldreansvar så skal det veldig mye til for å frata det (selv de som har blitt fratatt omsorgsrett av barnevernet har ofte foreldreansvaret fremdeles)
 
Delt foreldreansvar? Det ordnes gjennom folkeregisteret. Du fyller et skjema :) Husk at hvis dere ikke er sammen så er det ofte ikke lurt med delt foreldreansvar. Det har ingenting å si for hans rett på samvær/farskap osv kun avgjørelsesmyndighet ifht pass, skole osv. Dvs om dere deler på foreldreansvar så kan han plutselig nekte å samtykke til at barnet får pass. Er jurist og vært borti mange slike saker der fedre bruker foreldreansvaret som pressmiddel...og har man først delt foreldreansvar så skal det veldig mye til for å frata det (selv de som har blitt fratatt omsorgsrett av barnevernet har ofte foreldreansvaret fremdeles)

Me er sammen, hadde berre ikkje samme adressa då. Me har da no :)
 
Back
Topp