Ferie i sommer..

snippogsnapp

Forumet er livet
MAI 2013
Tenker dere å dra på noe tur? En eller annen form for ferie vil vi jo gjerne ha, men er helt blank.. :p storebror vil til kristiansand igjen. Men kjøre til kristiansand fra bergen med en på 2mnd.. erfaringer? Blir i såfall til at vi kjører om natten.. for storebror sin skyld.. og så har et laangt stopp på morningen så mannen får sove (kun han som kjører) men eg vet ikkje.. blir det for langt?

Er jo en lang og kjedelig vei i fra Bergen til Kristiansand. De skal jo bare sitte 45 min i sete omgangen. Hva med å kjøre til Stavanger og kongeparken? Nydelige strender også...så er det mye pauser på fergene nedover og fine veier

Er jo en lang og kjedelig vei i fra Bergen til Kristiansand. De skal jo bare sitte 45 min i sete omgangen. Hva med å kjøre til Stavanger og kongeparken? Nydelige strender også...så er det mye pauser på fergene nedover og fine veier
Ja tenkte litt på det og.. men virket ikkje som om det var så mye for storebror på 3.5år der?
Skal vi stoppe etter 45 min sjøl om han sover og? Sist brukte vi 10t til kristiansand. (bur 30min fra bergen mot stavanger) det inkluderer fergene og maange stopp blandt annet 1.5t sovepause ;)

Her blir det "bare" hytteturer hos familie og venner samt diverse prosjekter her hjemme.. Håper derfor på litt bra vêr denne sommeren :) Tenker vi reiser på en ferietur til høsten, vet bare ikke hvor enda :)

Her blir det bare småturer til familie(4-5 timer kjøring), og kanskje en tur i dyrepark, så reiser vi til syden i slutten av august er planen:-)

Tenker dere å dra på noe tur? En eller annen form for ferie vil vi jo gjerne ha, men er helt blank.. :p storebror vil til kristiansand igjen. Men kjøre til kristiansand fra bergen med en på 2mnd.. erfaringer? Blir i såfall til at vi kjører om natten.. for storebror sin skyld.. og så har et laangt stopp på morningen så mannen får sove (kun han som kjører) men eg vet ikkje.. blir det for langt?
Vi skal faktisk til kr.sand. fra Bergen. Vi kommer til å bruke tiden til hjelp og tar det som en tur. Får bare beregne lang tid.
Både han og storesøsteren er veldig glad i å sitte i bil.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Vi reiser kanskje hjem der jeg er fra i tre uker :)

Vi skal faktisk til kr.sand. fra Bergen. Vi kommer til å bruke tiden til hjelp og tar det som en tur. Får bare beregne lang tid.

Kjører dere om natten då? Begge barna våre er jo omtrent like gamle :)

Vi skal til Danmark i juli. Jeg tenker vi bare får ta tida til hjelp og ikke tenke på at det tar lengre tid enn vanlig.

Kjører dere om natten då? Begge barna våre er jo omtrent like gamle :)
Nei. Vi starter tidlig i 7 tiden. Og bruker dagen:) Det som er veldig greit er om man tar kyst veien har man de to fergene til å strekke på ben og armer.

Begge to har alltid vært og er veldig glad i å kjøre bil.
I år tenkte vi å kjøpe inn lydbøker. Mina elsker å høre på lydbok, så det er jo et veldig greit tidsfordriv.

Eneste bekymringen jeg har er å pakke bilen til 2 ukers ferie med 2barn og 2 voksne:p;) vognen til Mathias, er to delt. og tar veldig mye plass. Men vi løser det vel på en måte. .

Det er ikke for å være en kverulant her. Men så lenge barnet har det greit i bil stolen kan man kjøre flere timer. Kom over denne artikkelen på trygg trafikk:)
http://m.tryggtrafikk.no/index.php?...arn+0-1+%C3%A5r.b7C_wBzWXF.ips&target=320x534

Vi har leid hus i Danmark med gode venner og skal være der i to uker. Tar båten over for å få med bil:)

Her er ikke noe konkrete planer enda,men vi lurer på å kjøre nedover kysten,først kongeparken og videre til dyreparken,tar det i etapper:-)
Eller kjøre til Sverige og ullared og fun city.... vi får se det litt ann.... Blir å kjøre i etapper med overnattinger på veien:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Nei. Vi starter tidlig i 7 tiden. Og bruker dagen:) Det som er veldig greit er om man tar kyst veien har man de to fergene til å strekke på ben og armer.

Begge to har alltid vært og er veldig glad i å kjøre bil.
I år tenkte vi å kjøpe inn lydbøker. Mina elsker å høre på lydbok, så det er jo et veldig greit tidsfordriv.

Eneste bekymringen jeg har er å pakke bilen til 2 ukers ferie med 2barn og 2 voksne:p;) vognen til Mathias, er to delt. og tar veldig mye plass. Men vi løser det vel på en måte. .

Hehe det med den vognen bekymrer meg og.. tar vanvittig stor plass :p men vi trenger ikkje bagasje for 2 uker då :p hehe

Back
Topp