Ferie i permisjonen

junibebi89

Gift med forumet
Stemmer det ikke at vi kan ta 4 uker + 4 dager ferie i år underveis i permisjonen?

Har allerede søkt med det... :$

Det står 4+1.. Men jeg la inn 5 uker og skjema klikka jo ikke på det...så får se ..

Jeg skal ha fem uker etter mødrekvoten, før jeg tar felleskvoten.

Jeg skal ha 10 uker etter pappaen har hatt sin permisjon :-)

Jeg får fem uker ferie, er lærer. Usikker på hvis du ikke er lærer.
Jeg får fem, er sykepleier. Men har kun krav på tre uker overført til neste år. Derfor tar jeg dem mellom mødrekvoten og felleskvoten.

Jeg søkte mens jeg var på telefon med nav for skulle ha gradert og forstod ikke mye. Nå er jeg ikke lærer men deg var ganske klart at du får kun utsettelse av permen for 4 uker + 1 dag. Det beste da er å overføre de resterende 4 dagene til neste år og ta de helt på slutten :) snakket også med HR sjefen på jobben om det som mente det samme.

Jeg har søkt 5 uker, er lærer, men fikk beskjed om at jeg fikk 4+1 i år og måtte ta de resterende 4 dagene etter nyttår..

Så vidt jeg forstår regelverket er det kun lovfestet ferie som kan avvikles under foreldrepermisjon, altså 4 uker og 1 dag. Tror nav er ganske tydelige på dette. Resten kan du heller avtale med arbeidsgiver at du tar umiddelbart etter foreldrepermisjonen før du kommer tilbake på jobb :)

Ops:)

Da må gjøre om på det :o. Det går vel det selv om den er sendt?

Jeg har søkt 5 uker, er lærer, men fikk beskjed om at jeg fikk 4+1 i år og måtte ta de resterende 4 dagene etter nyttår..
Nytt fra 2015 at vi har fem. Ferien vår er avtalefestet til dem uker (tell tilbake fem uker fra siste lørdag i juli) i år er den da fra 25.06. Vi kan ikke ta ut ferie før vi har tatt mødrekvoten på seks uker etter fødsel, for min del blir d først mulig å ta uT ferie fra 12.07. Kan i tillegg bare ta ut 4+ 1 i permisjonen (nav-regler) vi har fra 2015 lov til å flytte hele ferien vår (gjelder alle, ikke bare lærere) så i stede for å skyve og flytte på, så flytter jeg bare alle fem ukene til etter jeg er ferdig m permisjon. Jeg må da huske å søke nav om utsatt farspermisjon pga ferie.

Overfører alt til neste år, ble enklest ;)

Nav eller skole som sa det? :)

Nytt fra 2015 at vi har fem. Ferien vår er avtalefestet til dem uker (tell tilbake fem uker fra siste lørdag i juli) i år er den da fra 25.06. Vi kan ikke ta ut ferie før vi har tatt mødrekvoten på seks uker etter fødsel, for min del blir d først mulig å ta uT ferie fra 12.07. Kan i tillegg bare ta ut 4+ 1 i permisjonen (nav-regler) vi har fra 2015 lov til å flytte hele ferien vår (gjelder alle, ikke bare lærere) så i stede for å skyve og flytte på, så flytter jeg bare alle fem ukene til etter jeg er ferdig m permisjon. Jeg må da huske å søke nav om utsatt farspermisjon pga ferie.
Men så sto det et sted jeg leste om begrensning på å overføre kun 12 dager?

f245979b0b9e04bc8990ddb9f5e593e2

Dette er fra Arbeidstilsynet. Holder vel?

Det er ikke lov lenger å overføre mer enn 2 uker :( anbefaler også og ta mest mulig, altså 4+1 i år med tanke på feriepengene neste år :)

Jeg får fem, er sykepleier. Men har kun krav på tre uker overført til neste år. Derfor tar jeg dem mellom mødrekvoten og felleskvoten.

Er også sykepleier, jeg får overført all ferien fra i år til neste år. Så tar all ferien samlet etter bf er ferdig med fedrekvoten sin. Rart det ikke er likt for alle :/

Back
Topp