Ferie i permisjonen

Flower

Flørter med forumet

Jeg fylte ikke ut når jeg skal ha ferie i søknaden da jeg søkte om foreldrepenger. Trodde det var bare å ringe inn til NAV og si fra når, men så enkelt er det altså ikke.

Jeg må søke om utsettelse av foreldrepengene. Sende inn skjema med underskrift fra sjefen om at jeg skal ha ferie og når.

Neste gang skal jeg bare skrive på en dato for ferie.

Noen andre som må gjøre som meg?

Jeg skal ha ferie etter at permisjonen min er ferdig. Jobben min betaler ut feriepengene mine til meg den dagen den overemoticon

hmm

Har du snakket med NAV om hva du skal gjøre?

Rosa*10 skrev:

Jeg får feriepengene mine nå i juni, noe jeg har valgt selv. Men jeg må søke om utsettelse av foreldrepengene så jeg ikke får dobbelt opp i juni og ingen penger en annen måned.

Men med min flaks er det vel det som kommer til å skje emoticon

Men iflg NAV så kan man ikke få feripenger fra jobben og foreldrepenger fra de utbetalt samme måneden. Jobben din må melde om det til NAV.Feriepenger blir beregna som inntekt.

Jobben din skal visstnok melde om til NAV at du får feriepenger, da skal NAV stoppe utbetalingen av foreldrepenger til ferien din er over igjen.

Min jobb utbetaler feriepengene når man har ferie, så vi får ikke de i en fast måned.

Slik jeg ble forklart det av NAV må jeg søke om utsettelse fra den første dagen i ferien t.o.m den siste. Arb.giveren min har skrevet under og bekreftet mine lovfestede, overførte og
forskuddsdager. Hvis det er noe som mangler nå får det bare vær, jeg har gjort som damen i tlf sa emoticon 

Det verste som kan skje er at jeg får dobbelt opp i juni og ingenting en annen mnd, tror ikke jeg må i fengsel emoticon

Huh? Jeg jobbet som vikar hele fjoråret, da får jeg feriepenger utbetalt i juni fra de arbeidsplassene jeg har vært hos i 2010. Vil det da si at jeg ikke får penger fra nav? Altså jeg vet jo ikke for sikkert om pengene kommer i juni, men de har normalt gjort det når jeg har jobbet som vikar. Må jeg søke om utsetning av foreldrepenger da i juni? Eller.. Det her har jeg ikke hørt noenting om, og kan heller ei huske om jeg har sett noe på papirene om det.. :|

Det beste er hvis du ringer NAV og hører.

Slik jeg forstod det skal man ikke få dobbelt opp samme måned. Men skjønner ikke helt hva NAV tenker siden det er mange arbeidsplasser som har fast utbetaling av feriepenger i juni. Hva er vitsen med å si ifra da..?
Da kan de likegjerne bare utsette utbetalingen automtisk.

Jeg har sagt på jobben at jeg tar ut ferie når permisjonen er over...  Alle på jobben får utbetalt feriepenger i juni så gikk ut fra at jeg fikk mine også... Hvis jeg ikke gjør det.... er det LITT krise for det mannen jobbe i fjor og jobber ekstra nå holder påå gå knokurst så de fikkikke lønn nå, og heller ikke ferie pengene som vi hadde regne med å bruke nå når vi reiser om 3 uker... jeg tenkte bareå ha permisjonen min i tyrkia, ikke ta ut ferie fra nav siden mine ferie penger er sterkt amputert fra pga. at jeg var sykmeldt ca hele svangerskapet...

_sil_ skrev:
Jeg har tenkt litt på det her. Og det kan da ikke være sånn at man ikke kan få dobbelt opp? Det er jo mange som dropper å ta ferie i permisjonen, og NAV kan jo ikke gjøre noe med at man får feriepenger fra arb. giver samme måned som en får foreldrepenger. Feriepengene burde jo ikke de ha noe som helst med!?

MEN det er nå ihvertfall sånn at man må pause foreldrepengene HVIS du skal ha ferie i permisjonstiden.

På jobben min får vi kun utbetalt feriepenger i juni, ikke lønn.
Jeg skal avvikle ferie i hele juli + august, så jeg er veldig usikker på når jeg kommer til å gå penger. I teorien så skal jeg vel ha foreldrepenger i juni og feriepenger i juni (ettersom det er jobben min som utbetaler lønn til meg???) Eller får jeg utbetalt foreldrepenger for juni måneden etter? Uff, ikke lett å forstå seg på dette her...

h

Rosa*10 skrev:

Jo mer jeg leser, jo mindre forstår jeg.

Jeg skjønner ikke hvorfor NAV skal ha doukumentasjon av ferien fra arb.giver. Hun har jo skrevet under på søknaden min, så hvorfor i alledager må de ha dokumentasjon fra henne også. Hun har jo lest og bekreftet det jeg har skrevet.

Her skal pappaen avvikle permisjon i juli samtidig som jeg tar ferie.
Første gangen vi leverte dokumentene til Nav klarte de å føre feil, så vi måtte levere dokumentene på nytt. Vi sendte bare med et brev der jeg har fått godkjent at jeg skal ha ferie i juli og august (fikk fra lønningskontoret). Håper det holder!! Er ikke så lenge til juli heller...

Her er pappan student så jeg har fått all permisjonen.
Jeg får traske meg innom jobb igjen for å få dokumentasjon på at jeg skal ha ferie og får håpe det holder :-)

Feriepengene får jeg uansett i juni..

Back
Topp