Ferie familiebursdag ute

linegj

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Hei! Eldstejenta fyller 2 år i juni og vi har begynt å tenke på hvordan vi ska ferie for å slippe å dele opp. Vi har stor familie med hele 17 stk under 16 år og en liten leilighet, og har derfor tenkt på å ha utebursdag.

Vi har et kjempefint friluftsområde med benker og grilplass, der vi tenker på å ordne til pølse med brød og diverse tilbehør, og kake og kaffe etterpå. Håper såklart på fint vær, men det er mulighet for at gjestene må kle seg godt.

Hva hadde dere tenkt dere om å bli invitert til en utebursdag? Noen ideer til tilbehør til pølse med brød som er godt? Og kaker som man ikke behøver fat og skje for å spise? Tar i mot alle tips!

Syns det er herlig med grillfeiring :) Søstra mi har det til tider for ene sønnen. Han fyller midt på sommern. Vi andre har vinterbarn.

Men potetsalat er godt oppi pølsebrød :) Marshmallows kan grilles på pinne for de som liker det også :) Mine barn elsker det feks.

Muffins er enkelt å spise ute. Brownies som nevnt. Sjokoladekake. Gulrotkake. Krydderkake.

Grillspyd. Om man vil ha noe annet enn pølse i brød vel og merke. Men pølse i brød er en slager i seg selv det da :D

Syns det høres supert ut! Greit med kaker som andre nevner :) Brownies pleier å være veldig populært

Syns utebursdag i oppholdsvær er helt topp. Ikke like gøy i regnvær.

De aller fleste langpanne kaker egner seg :)

Hadde ute bursdag når storebror fylte 1 år. Han har bursdag i mai så vi valgte å sette opp en stor lavo med varme inni og sitteplasser sånn at gjestene kunne få litt varme ved behov. Ellers grillet vi og spiste kake. Gikk veldig fint. Noen av gjestene synes nok det var litt uvant med ute bursdag, ikke alle er like glad i å være ute. Men alt i alt så koste de aller fleste seg.

Helt topp med utebursdag! Vi har kunnet feire ute i fint være hvert år med eldste her, som fyller sels i juni. Har da hatt det i egen hage, men i friluftsområde kan dere kanskje ha muffins og brownie? Ev. noen smurte lefser? Et godt fruktfat kan også tas med, og smaker kanskje enda diggere ute i solskinn :-) til pølser syns jeg det er fint å ha både rå og sprøstekt løk, ketchup, sennep, hot dog-dressing, agurksalat (på glass i vanlig butikk) og potetsalat. Og både lompe og brød. Håper dere får strålende vær :-)

Tilbehør til pølser kan være potetmos, potetsalat, agurkmix ,rå løk, sprøstekt løk, ketchup, sennep, søt sennep

Nå ble jeg sulten :laughing002

Jeg har vært i utebursdag på vinteren også, med grilling osv. Det var stemning det :)

Høres ut som en super ide! :)

Fruktspyd er jo greit å spise, marshmallows på grillen, muffins/cupcakes, pølser med pinnebrød, lefser, pizzasnurrer, boller, osv.

Synes det hørtes gøy ut med utebursdag! Trenger ikke noe fancy tilbehør til pølsene synes jeg. De fleste synes jo at det er godt med grillpølser. Og maten smaker jo bedre ute også :) Håper feiringen blir fin og at være blir bra :)

Back
Topp