Ferie før permisjon?

Jeg jobber for staten, så vet ikke helt reglene der. Men de andre gravide kollegaene mine har tatt ferien i permisjonen og da forlenget permisjonen med 10 uker.

Feks 5 uker på høsten 2016, og så 5 uker 2017 når permisjonen er ferdig.
Noe i den duren, hehe :)
 
VELDIG glad for jeg så denne tråden. Hadde 7 feriedager fra 2015 som jeg ikke hadde fått brukt enda. Og grunnet jeg er sykemeldt fikk jeg ikke med meg den sedvanlige "folkens husk å overføre ubrukte feriedager diskusjonen" hadde da helt glemt det. Hadde jeg ikke sett denne hadde jeg ikke tenkt på det før om leeenge og dermed mistet de dagene. Så happy happy.
 
Sparer de og overfører de til neste år så tar jeg de I forlengelsen av permisjonen:)
 
hmmm, skjønner kanskje svært lite av dette og spør sikkert dumt, meeeeen
jeg har jo 5 uker/år ferie, og iår rekker jeg kanskje max 14 dager ferie før perm, da vi er et lite sted med få personell, slik at jeg ikke kan ta ut alt før perm, har jeg da krav på å flytte de 3 ukene over på neste årm, samt da har jeg jo 5 nye uker å bruke..

så jeg skal være hjemme fra juli-april med 100% lønn (9mnd) og kan jeg da forlenge perm med de 3 ukene fra i år f.eks, så jeg kan være hjemme med far og babys , og i tillegg har jeg 5 uker til? :)
håper noen forstår spm da jeg er spent på om jobben "godtar" det, siden vi er så få legesekretærer og utsatt på jobb. Vi skal jo ha inn en vikar for meg som vi skal lære opp fra mai ca, men denne vikaren bør da kunne jobbe 3 ekstra uker f.eks for at jeg skal få ha krav på det jeg skal ?
 
hmmm, skjønner kanskje svært lite av dette og spør sikkert dumt, meeeeen
jeg har jo 5 uker/år ferie, og iår rekker jeg kanskje max 14 dager ferie før perm, da vi er et lite sted med få personell, slik at jeg ikke kan ta ut alt før perm, har jeg da krav på å flytte de 3 ukene over på neste årm, samt da har jeg jo 5 nye uker å bruke..

så jeg skal være hjemme fra juli-april med 100% lønn (9mnd) og kan jeg da forlenge perm med de 3 ukene fra i år f.eks, så jeg kan være hjemme med far og babys , og i tillegg har jeg 5 uker til? :)
håper noen forstår spm da jeg er spent på om jobben "godtar" det, siden vi er så få legesekretærer og utsatt på jobb. Vi skal jo ha inn en vikar for meg som vi skal lære opp fra mai ca, men denne vikaren bør da kunne jobbe 3 ekstra uker f.eks for at jeg skal få ha krav på det jeg skal ?


Ja du kan gjøre det slik, om du får lov av jobben å overføre ferine fra 2016 til 2017.
Vist ikke kan du ta "pause" fra permisjonen din I 2016 for å ta ut ferine din da.

Slik vi gjor var at jeg tok "pause" fra permisjonen min 4 uker I desember. så kunne mannen min ta ut sin permisjon hele desember.
Så kunne vi være hjemme begge 2.
 
Ja du kan gjøre det slik, om du får lov av jobben å overføre ferine fra 2016 til 2017.
Vist ikke kan du ta "pause" fra permisjonen din I 2016 for å ta ut ferine din da.

Slik vi gjor var at jeg tok "pause" fra permisjonen min 4 uker I desember. så kunne mannen min ta ut sin permisjon hele desember.
Så kunne vi være hjemme begge 2.

tusen takk for godt svar :)
hadde jo vært veldig hyggelig å få vært noen uker hjemme med babys og mann også ;) <3
 
Den 5. ferieuken må vi ta ut før permisjon (usikker på hvorfor), men sjefen skulle undersøke muligheten for å overføre de øvrige fire ukene til neste år :)
 
Back
Topp