Ferie efter mammaperm...

mammas_elskling

Forelsket i forumet
Hur blir det med semester sen? Jag börjar jobba 15 Juli och skulle vilja ha 2-3 uker efter mammapermen så jag och samboen har semester samtidigt. Har man rätt till semester och söker man om semester på jobbet som vanligt då eller? Finns det nånstans man kan läsa om de här?
Tacksam för hjälp :D

NAV har helt sikkert noen gode svar på dette. Jeg har ihvertfall satt opp ferie i samarbeid med jobben min som vanlig. Og det gjorde jeg da jeg var i permisjon forrige gang også.

Man har krav på ferie ja :) snakk med jobben din du.

Alle har rett til ferie, men det er ikke sikkert han har opparbeidet seg noen ferielønn, så da får han ferie uten lønn.

5 uker ferie i året har man krav på:-)

Vil man ha ferie i perioden man har perm (f.eks for å forlenge utbetalingen fra nav) sp kan man ta 4 uker pluss en dag. Visst man tar ferie etter endt perm så er det vanlige regler. Regner med man kan ta så lang ferie man vil midt i permen men nav betaler kun for 4 uker pluss 1 dag. Snakka med nav i sted ang pappaperm i påska og da sa hun det i forbifarten :-) husk at nav betaler man-fredag uansett om det er helligdag eller ikke. Vi tar derfor pappaperm i påska for da tjener vi littegrann ekstra pga han tjener mer enn dobbelt så mye som meg og han hadde ikke fått betalt de dagene om han bare tok ferie, så med litt planlegging så kan man tjene litt ekstra på perm :-) hehe..jeg hørtes sikkert grisk ut nå ;-)

Back
Topp