Ferie 2014

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hvilke tanker har dere om ferie i 2014? På sommeren er jo babyene 3-6 mnd gamle. Veldig individuelt hvor mye mammaene har kommet seg og hvor mye "jobb" det er med baby i den alderen, så det er vanskelig å planlegge. Men tenker liksom litt rundt forskjellige alternativer.

Me tenker på ein tur til Danmark med eit vennepar. Leiga eit hus på Bornholm av svigermor til ei anna vennine igjen.
Så tenker me å reise til Harstad da søstra til gubben med familie bur der oppe. Tenker at me reiser opp dit anna kvart år.
Ein tur til Årdal er eit must og besøke pappa, besta og venner.
Til hausten har pappa lyst og ta oss med til syden, så me får sjå kva som skjer.
Er som du seier at det er vanskeleg og planlegga nøyaktig for ein veit ikkje korleis du eller babyen er.

Vi gjør som EJ, tar en uke eller to i Danmark i sommer. Også skal vi til Kristiansand i noen dager. Pluss noen turer på hytta i Rauland å litt sånn.
I høstferien planlegger vi en tur til Malorca, var der i fjord og det er super fint og barnevennlig. Pluss veldig godt renhold og relativt nytt. Så tenker at selv om mann ikke burde dra til syden osv med barn under 15 mnd (pga noen sykdommer de ikke har fått vaksine mot ennå) så burde det gå greit å dra dit...

Vi har hus i Spania i familien så vi har veldig lyst på en tur ned dit, men kanskje vi drøyer det til august/september når lillegull er blitt litt større. Ellers er kjærestens familie fra en annen kant i landet så vi drar nok dit en tur i sommer :)

Vi reiser nok mest sansynlig på hytten… Blir nok ikke mange båtturer på meg og lille i år, men godt å komme seg vekk litt :)

Vi har bestilt tur til USA i september :) 3 uker i statene, hvor en av de blir å kjøre fra LA til SanFransisco innom de stedene vi vil :D så vi har virkelig gamblet på at lillegutt er en snill gutt :D

Vi reiser til England. Blir borte ca 3 uker. Går nok helt fint da jeg skal fullamme og slipper å tenke på at babyen reagerer på mat og varme melk osv. Bestiller billetter så fort barnet er født og vi er sikre på kjønnet (ift å bestille flybilletter med navn) Reiser i juni.

Vi har et landsted tilgjengelig som ligger ved sjøen, så vi blir nok der og koser oss i sommer. Orker ikke planlegge noen ferie ettersom vi ikke aner hvordan hverdagen blir. Dessuten prioriterer vi alle pengene våre til å forlenge permisjonen min.

Her blir det å være hjemme, men finne på masse spennende som ikke koster så mye. Bade, fisketurer, skogturer, dagsturer til bjørneparken og sommerland i bø ol. Har lyst til å dra til Thailand Jan/feb 2015, men spørs hvordan ettåringen vår er. Og økonomi!

Skal en uke på hytta, og mange helger til Norge. Skal i noen bryllup, og satser på å få besøk fra Norge.

Vi har tenkt å ta en tur til høsten, usikker på når og hvor. Kanskje cruise i Karibien e.l.

Skulle egentlig til USA i sommerferien med svigers, men de hadde hørt at det var så trøblete å reise med spedbarn så vi utsatte det til høstferien. Det er vel i oktober, da er han rundt åtte menig forhåpentligvis ammer han fortsatt slik at han kan amme under takeoff og landing! Også håper jeg han fortsatt har plass i barnevogna slik at han kan sove i den når vi spiser på kveldstid osv.

Jeg drømmer om en ukes cruise med svigers eller foreldre (Europa). Eller noen uker på typisk familiehotell/allinclusive-charter til noe badested.
Men får se hva student lommeboka tilsier da det er feriepengetid :-)

Vi vil nok prioritere oppussing av bad i 2 etg, og få ferdig kjelleren, men tar nok et par uker med campingvogna :) I fjor reiste vi 2 uker til Danmark, mens vi i år har planer om å reise innenlands :D I utgangspunktet hadde vi tenkt oss til syden i vinterferien-14, men den må vi bare utsette til vinterferien-15 :p

Aner ikke hva vi skal finne på, har lyst på en sydentur men vi må se an lommeboka og hvordan baby blir tror jeg.. Ellers får vi kose oss hjemme, dra på besøk og et par turer på stranda o.l :)

Såfremt babyen er frisk og fin, tar vi bobilen og kjører Europa rundt :) Har mange hundeutstillinger jeg gjerne skulle ha "tatt igjen" :P
Men vi får se, jordmor mente det ikke skulle være noe problem i allefall..

Jeg tror vi bare tar noen hytteturer i sommer. Fikk tilbud av et vennepar om å bli med til Danmark, men jeg føler ikke at jeg kan tenke så langt ennå :P

Hadde egentlig tenkt å se det litt ann, men i helgen ble det planlagt en tur østover til Sverige og Sandefjord på shopping i vår, så en tur til London i sommer, en tur til Polen, noen mil utenfor Kraków for å besøke noen venner, samt eg har et håp om å ta med lillegutt på Gatebil på Rudskogen med kompis gjengen i sommer... Så blir endel reising.. :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Vi vurderer og dra til svergie eller finland :) men vi får se om det blir noe ferie eller om vi skal spare peng til neste år å dra til Thailand :p

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Back
Topp