Ferie 2014

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Har dere lagt noen planer for ferieturer for det kommende året?
Noen har kanskje bestilt noe allerede?
Har dere tips til passende plasser og feriesteder kanskje?

:icescream:flower:wav

Vi har selv tenkt å leie hytte i Danmark, og gjerne på Jylland en plass:) Vurderer også ulike feriesenter, eksempelvis Rønbjerg feriesenter i NordJylland. Hvor man reiser avhenger jo selvsagt litt av alder og behov for barna også. Her er det gutt på 10år og baby som er med:)
Skal også mest sannsynlig en tur til Santa Pola, i nærheten av Alicante hvor vi har tilgang til feriehus:)
Har enda ikke bestilt noe da, og ser fortsatt på muligheter.

Kan tipse om Marielyst i Danmark, et absolutt herlig sted på østkysten med en 2 mil lang langgrunn sandstrand helt uten de farlige strømmene og vinden som de har på vestsiden. Nydelig sted!

Vi skal ingen plass :) Vi skal ha to uker ferie sammen i år i juli, dette pga permisjonsavviklingen som vi vil skal vare lengst mulig. Disse to ukene skal vi bare være hjemme å kose oss sammen, ha familie på besøk og bruke endel av feriepengene på oppgradering av hus. Ingen utenlandsferie på oss i 2014, og det gjør meg ingenting :) Jeg haaaater å fly og syns det bare er superstress å reise med barn :P ;)

Kan tipse om Marielyst i Danmark, et absolutt herlig sted på østkysten med en 2 mil lang langgrunn sandstrand helt uten de farlige strømmene og vinden som de har på vestsiden. Nydelig sted!

Vi skal ingen plass :) Vi skal ha to uker ferie sammen i år i juli, dette pga permisjonsavviklingen som vi vil skal vare lengst mulig. Disse to ukene skal vi bare være hjemme å kose oss sammen, ha familie på besøk og bruke endel av feriepengene på oppgradering av hus. Ingen utenlandsferie på oss i 2014, og det gjør meg ingenting :) Jeg haaaater å fly og syns det bare er superstress å reise med barn :p ;)

Okei, skal sjekke det ut:)
Deilig å nyte tiden hjemme sammen også da:)
Vi kan ikke bruke syke mengder på ferie selv i år, men ønsker oss iallefall minst en ferietur sammen:)
Har også hus som pusses opp, og til neste år er det utsiden som står for tur. Det er ikke akkurat billig og bytte kledning og male et helt hus...holdt på å daue når jeg hørte pris jeg:P
I tillegg er ikke akkurat brylupp gitt vekk:P
Man skal ikke påstå det ikke er nok å bruke penger på altså:D

Vi har ikke planlagt noe fast enda, men blir å se på en rimelig sydentur i vår/eller begynnelsen av juni. Vi planlegger ikke noe riktig enda pga husbygging nok starter opp til våren og vi ser det an om det blir bryllup i 2014 eller 2015 over nyåret :)

Vi har ikke planlagt noe konkret enda. Tenker det kan være litt lurt å se an hvilken baby vi får i hus. Første sommeren til storesøster var det i alle fall helt uaktuelt å dra på noe langtur - hun sov jo aldri! :P
Vi har flere vennepar med unger på ca samme alder, så det vil nok bli aktuelt å finne på noe med dem tenker jeg. Type langhelg til dyreparken, Mikkelparken eller et koselig familievennlig sted i Danmark :)

Mamma har også hintet frempå om å leie hus i Spania - oss og dem på deres regning. Det hadde jeg ikke sagt nei takk til dersom det er en "reisevennlig" baby vi får oss ;) :P

Har også en del å ta tak i utendørs her hjemme til våren/sommeren igjen. Masse luking, rydding av tomt, fikse uteboden, beskjæring av trær, fikse pipen (DYRT!) osv. Nok å gjøre, ingen tvil om det :P

Vi har tenkt å leie hytte i Danmark :) Har ikke bestemt oss for hvor enda så følger også med her for gode tips :D

Vi har ikke planlagt noe konkret enda. Tenker det kan være litt lurt å se an hvilken baby vi får i hus. Første sommeren til storesøster var det i alle fall helt uaktuelt å dra på noe langtur - hun sov jo aldri! :p
Vi har flere vennepar med unger på ca samme alder, så det vil nok bli aktuelt å finne på noe med dem tenker jeg. Type langhelg til dyreparken, Mikkelparken eller et koselig familievennlig sted i Danmark :)

Mamma har også hintet frempå om å leie hus i Spania - oss og dem på deres regning. Det hadde jeg ikke sagt nei takk til dersom det er en "reisevennlig" baby vi får oss ;) :p

Har også en del å ta tak i utendørs her hjemme til våren/sommeren igjen. Masse luking, rydding av tomt, fikse uteboden, beskjæring av trær, fikse pipen (DYRT!) osv. Nok å gjøre, ingen tvil om det :p

Er det pipefornying dere skal? :)
Og ja, kan skrive under på at det er dyrt!!:confused::eek:

Så grei tråd! :) her må jeg å følge med ,for ferietips :) hytte i Danmark høres jo ikke dumt ut :) kanskje det skal vurderes

Har ikke lagt noen planer.. Men familien min har hus i Spania, og samboer sin familie bor i Stockholm. Så sjansen er vel stor for at det enten blir storbyferie til svigers, eller solferie i Spania :-)

Ingen konkrete planer, men telttur blir det nok :) Var i sommer på telttur på østlandet + Sverige, veldig koselig :)

Vi har ikkje lagt nåkka planer enda, de to eldste MASER om syden tur så vi holder øynene åpne for hva som dukker opp :)
Kanskje det blir en tur lamme noen i familien :)

Danmark og legoland er på ønskelisten, samme er dyreparken i Kristiansand! Og Hunderfossen :)

Hele mannens familie bor på østlandet så vi må liksom være der en stund om vi skulle den veien, men "problemet" mitt er at jeg ikkje ønsker å bo hos noen av dem med 3 unger....
Har vært ei hælg hos broren hannes da de to eldste var små og det var ikkje noe særlig...

Her ser vi det litt ann med tanke på hvordan frøken vi får :) Vi er veldig glad i å reise, men til sommeren (om det blir noe tur) så blir det nok en tur til Danmark eller syden, et sted som det ikke er så lang tur med fly :)

Vi satser på 2 uker på Mallorca :) Har ikke bestilt enda, men skal mest sannsynlig dit sammen med foreldrene mine, lillesøster og hennes 3 jenter :)

Er det pipefornying dere skal? :)
Og ja, kan skrive under på at det er dyrt!!:confused::eek:

Vi flyttet jo inn her i sommer. De som eide huset før oss kjøpte det for å pusse det opp og selge - for å komme seg inn på markedet rett og slett. Det var en liten skade på pipen (over taket), så de valgte å rive den til ca 1/2 meter under taket fordi budsjettet ikke strakk til for å fikse den. Helt idiotisk etter min mening, hadde vært så uendelig mye billigere å fikse den om den ikke ble revet for resten av pipen er i utmerket stand. Den er originalt i tegelstein, men det er litt ulikt fra kommune til kommune om man får lov til å bygge opp igjen av tegelstein. Jeg ser for meg at vi må inn med stålinnsats og da blir det fort fryktelig dyrt! :eek:

Ja, morfaren til samboeren min spanderer tur til hele familien på SPA! Gjett om jeg skal ligge kav i bassenget å la hele familien bytte på å være barnevakt en dag da:D

Vi har bestemt oss for å reise litt i år, nyte året som nyetablert familie. Siden han jobber i nørdsjøen så kan vi reise når det passer oss siden jeg har permisjon i tillegg.

Så vi skal en uke til syden i februar/mars, ser ut til at det blir Madeira. Der har jeg aldri vært. Noen som har? :)
Det blir nok en del hytteturer til familiehytten også, og min mor har spandert en ukes ferie til Mallorca på oss til sommeren! :D
Vi vil også ha en uke alene til syden i sommer, og har halveis avtalt en ukestur til Danmark eller Kristiansand med ett vennepar. De har en datter på 2 1/2 år da som vil kose seg masse med legoland eller dyreparken :)

Mulig jeg er litt vel optimistisk på ferieplanleggingen.. Men om vi får en "enkel", frisk sønn så tror jeg dette blir ett fint ferie år :)

Vi har snakket om en ut til varmen i januar februar og til sommeren blir det Kaptein Sabeltann i Kristiansand. Her jobber mannen og i Nordsjøen så vi har god tid å reise på.

Vi flyttet jo inn her i sommer. De som eide huset før oss kjøpte det for å pusse det opp og selge - for å komme seg inn på markedet rett og slett. Det var en liten skade på pipen (over taket), så de valgte å rive den til ca 1/2 meter under taket fordi budsjettet ikke strakk til for å fikse den. Helt idiotisk etter min mening, hadde vært så uendelig mye billigere å fikse den om den ikke ble revet for resten av pipen er i utmerket stand. Den er originalt i tegelstein, men det er litt ulikt fra kommune til kommune om man får lov til å bygge opp igjen av tegelstein. Jeg ser for meg at vi må inn med stålinnsats og da blir det fort fryktelig dyrt! :eek:

Huff, så kjedelig da...
Ja, kan nærme seg 60000 det da:confused::(
Håpe dere får det rimeligere enn oss altså!

Huff, så kjedelig da...
Ja, kan nærme seg 60000 det da:confused::(
Håpe dere får det rimeligere enn oss altså!
Blir nok nærmere hundre totalt tror jeg :(
De fjernet jo peisen også, siden den ikke kunne brukes, så den må vi i alle fall kjøpe ny.
I tillegg så blir det nok til at vi setter inn en ekstra feierluke slik at vi slipper å ordne med stige til taket.
Blir nok en del styr, så kjenner at det er litt godt at det er en stund til vi setter i gang. Hadde jo helt klart vært en fordel om vi kunne hatt vedfyring nå i vinter, men vi tok ikke sjangsen på å ta det nå i sommer/høst - dumt hvis vi ikke hadde blitt ferdige :P Er ganske spent på hvordan det kommer til å bli temperaturmessig i huset nå til vinteren. Det er jo et ganske gammel hus (1940), og selv om det er etterisolert og vinduene er skiftet så regner jeg med at det kan bli ganske kaldt her på vinteren.

Blir nok nærmere hundre totalt tror jeg :(
De fjernet jo peisen også, siden den ikke kunne brukes, så den må vi i alle fall kjøpe ny.
I tillegg så blir det nok til at vi setter inn en ekstra feierluke slik at vi slipper å ordne med stige til taket.
Blir nok en del styr, så kjenner at det er litt godt at det er en stund til vi setter i gang. Hadde jo helt klart vært en fordel om vi kunne hatt vedfyring nå i vinter, men vi tok ikke sjangsen på å ta det nå i sommer/høst - dumt hvis vi ikke hadde blitt ferdige :p Er ganske spent på hvordan det kommer til å bli temperaturmessig i huset nå til vinteren. Det er jo et ganske gammel hus (1940), og selv om det er etterisolert og vinduene er skiftet så regner jeg med at det kan bli ganske kaldt her på vinteren.

Oi, hjelpes meg...såpass ja...:eek: Mannen som styrer på med regningene når det kommer til huset, men mener det var i underkant 60000 :confused:Våres hus er fra 1933:) Er noe eget med vedfyring....men gode elektriske ovner kan da varme godt de og:)

Back
Topp