Ferdigblandet nan

Hemmeligfrøken

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Har forstått det sånn at denne kan gies uten å varme opp. Noen som har kilde til dette? Hadde vært veldig praktisk
 
Det sto på pakken før, at man kunne gi den kald eller oppvarmet.

Står her http://www.flaskehjelpen.no/morsmelkerstatning

"Dersom MME er kjøpt "ferdigblandet", på kartong, er det i prinsippet ikke farlig å benytte den uten at den er varmet til kroppstemperatur."
 
Hvorfor står det ikke lenger da??
Kanskje fordi så mange har boikottet Nestlé av ulike årsaker. Ser det er mye som er borte fra både ferdig og pulver nan nå i forhold til når jeg fikk nr 1 i 2013. Vi brukte ferdig nan uten å varme den opp når hu ble litt større. Husker ikke akkurat hvor gammel hu var men er snakk om mnd.
 
Kanskje fordi så mange har boikottet Nestlé av ulike årsaker. Ser det er mye som er borte fra både ferdig og pulver nan nå i forhold til når jeg fikk nr 1 i 2013. Vi brukte ferdig nan uten å varme den opp når hu ble litt større. Husker ikke akkurat hvor gammel hu var men er snakk om mnd.

Fjerne info pga boikott?! Why? Merkelige greier...
 
Ja det kan gis som den er. Men ville nok varmet den til en liten bebis, mtp tarmene er så sensitive. Når de blir litt større kjør på ;)
 
De bruker mer energi på å fordøye når den er kald.
 
Ja det kan gis som den er. Men ville nok varmet den til en liten bebis, mtp tarmene er så sensitive. Når de blir litt større kjør på ;)

Når er det Ok å gi da tenker du?
 
Hu her ville ikke ha den kald før hun var over året.

Med mindre den varmes over 60 grader (og holdes der noen minutter) så et det vel ingen evt bakterier som drepes, så sånn sett så skal vel ikke det å varme den til kroppstemperatur hjelpe

Men er jo et poeng dette med tarmene... Kanskje 4-6 mnd, altså når de begynner å få fast introdusert?
 
Hm...... Men ingen har altså noen kilder som er trygge?
 
Når er det Ok å gi da tenker du?

Ville nok ikke gitt uvarmet til det daglige. Men en gang i blant, som når man er borte på besøk eller ute på tur, og ikke har mulighet til å varme opp. Fra rundt 2-3 mnd ca ville jeg hvertfall :) kanskje når man har begynt med litt grøt og velling.
 
Folk boikottet dem pga feil info i forhold til at disse produktene blir sendt til u land. Men er bare en teori.

Det er nok ikke bare en teori kjære du. Nan eies av nestle og Nestle eier masse annet. Her i huset bruker vi ingen av disse produktene, skal vi bruke noe blir det hipp eller semper.
 
I butikker står de ferdigblandete i romtemp så man kan gi romtemperert nan.
Men min gutt likte de best når de var varmet litt opp.
 
Back
Topp