Ferdig på første ultralyd

Shiny83

Betatt av forumet
Nå er jeg ferdig på første ultralyd 6+3 målte hun det til.
Det kom nemlig plutselig masse blod i går kveld, så var sikker på at nå var alt over. Men det kunne se ut som jeg har hatt tvillinger og mistet den ene.

Så nå er jeg utrolig glad for at jeg fortsatt har en liten der med bankende hjertet. Alt så bra ut med den.

Men vet ikke hva jeg skal si til sjefen min nå, har fortsatt litt vondt i magen og fått beskjed om å sykmelde meg. Men vi har så mange sykmelde på jobben og jeg ønsker jo egentlig ikke å fortelle at jeg er gravid enda.
 
Må du sykemelde deg, så må du! Du må ta vare på denne lille nå :-) Du trenger vel ikke å fortelle sjefen din hvorfor du er sykemeldt nå med deg første, om du ikke vil..
 
Så deilig å se ett bankene hjerte da <3 er visst veldig vanlig å være gravid med to og miste den ene.
Du trenger ikke si til sjefen hvorfor du er sykmeldt :)
 
Så bra at du fikk se ett bankende hjerte!
 
Tenker dette er en situasjon hvor du skal ta hensyn til deg selv og dine behov - det er det sykemeldingen symboliserer... Enig med resten, sjefen trenger foreløpig ikke å vite hvorfor du er sykmeldt :)
 
Han ble litt ganske sint, selv om det bare er snakk om noen dager,så endte med å fortelle han det. Han fikk litt dårlig samvittighet, og har lovet å ikke si det til de andre.
Har følt jeg har presset meg litt mye den siste uken og kjente veldig på det når jeg trodde svangerskapet var over i går. Så kommer absolutt til å lytte litt mer til kroppen fremover og ikke bare gjøre alt jeg kan for å være pliktoppfyllende.
 
Ja, nå må du ta vare på deg selv! Ikke ha dårlig samvittighet ovenfor jobben.Må man så må man
 
Du har nesten ikke noe valg..
Hvis denne spira er noe du må verne om så må du sykemelde deg.
 
Litt sann dårlig gjort å bli sint når noen kommer med sykemelding ? Skjønner han Kan oppleve det frustrerende, men han skal jo vell vær profesjonell ?
 
Kjenner jeg blir provosert når du skriver at sjefen blir sint.
Tror de aller fleste hadde gått på jobb om de hadde vært i form til det, tror også at mange gravide strekker seg lenger enn de burde i fare for hva sjefen skal si..

Ta sykemelding med god samvittighet :)
 
Han ble litt ganske sint, selv om det bare er snakk om noen dager,så endte med å fortelle han det. Han fikk litt dårlig samvittighet, og har lovet å ikke si det til de andre.
Har følt jeg har presset meg litt mye den siste uken og kjente veldig på det når jeg trodde svangerskapet var over i går. Så kommer absolutt til å lytte litt mer til kroppen fremover og ikke bare gjøre alt jeg kan for å være pliktoppfyllende.


Kjenner at det føles ugreit når arbeidsgivere/sjefer reagerer på den måten fordi man prøver å gjøre det rette når kroppen gir så tydelige signaler. hørt om flere som har blitt møtt på den måten - både gravide og ikke gravide. Ikke rart mange føler de må være pliktoppfyllende på jobb... Jeg syns det er så bra at du nå tar mer hensyn til deg selv og den lille i magen, og absolutt noe jeg skal minne meg selv på i de mest stressende arbeidsdagene.
 
Han ble litt ganske sint, selv om det bare er snakk om noen dager,så endte med å fortelle han det. Han fikk litt dårlig samvittighet, og har lovet å ikke si det til de andre.
Har følt jeg har presset meg litt mye den siste uken og kjente veldig på det når jeg trodde svangerskapet var over i går. Så kommer absolutt til å lytte litt mer til kroppen fremover og ikke bare gjøre alt jeg kan for å være pliktoppfyllende.

Uff..kjedelig å få en sånn reaksjon! Men du har overhodet ingen grunn til å ha dårlig samvittighet, du gjør det rette ved å følge legens råd! Håper alt går bra videre
 
Back
Topp