Ferdig operert!

Cassandra smartrompe

Elsker forumet
Vet ikke om noen er interessert, men kom hjem Fredag fra Tsjekkia hvor kirurgene gjorde magen min pitteliten, og jeg er SÅ stolt av meg selv for at jeg turde ta et så stort steg for å få kontroll over min egen overvekt en gang for alle! Og for de som tenker at jeg tok den enkle veien ut så kan jeg fortelle deg at jeg sitter nå 1 uke etter operasjonen og enda bare "spiser" flytende mat, og verken det, eller framtiden blir enkel!

Om noen vil høre hele historien kan jeg godt poste den, men den er laaang!

Oppdatert med historie et par poster lengre ned [:)]

Edit; altså, magen inni, ikke utenpå (enda) [8D]

oi.. så bra at det har gått bra da og at du nå vil forhåpentligvis bli fornøyd med magen din[:)]

Oi så spennende! Del gjerne historien ja [:D] Håper du får resultatet du ønsker, gratulerer med starten på et nytt liv!! [:)]

oi! turte du det[:-][:D] er det ikke slik at du må føle en streng diett resten av livet da eller noe?
kan jeg spørre hvor mye du veide,siden du gjorde det?
(ikke min problemstilling akkurat,men bare nysgjerrig)

ORIGINAL: Jafseslafsaslappfis

oi! turte du det[:-][:D] er det ikke slik at du må føle en streng diett resten av livet da eller noe?

Joda, kan aldri spise "normale" porsjoner igjen, men kan spise omtrent hva jeg vil da, siden jeg ikke tok gastric bypass (de må være svært forsiktig med hva de spiser). Klart, jeg må være forsiktig, ellers kan jeg alltids gå opp i vekt igjen, men utgangspunktet og denne hjelpen jeg har fått nå vil hjelpe veldig!

Jeg var nok ikke så stor som mange som tar slik operasjon, jeg veide rett over 100kg på mine 168cm, så en BMI på rundt 37.

Og ja, har vurdert det i 5 år, men når jeg her for noen mnd siden ikke hadde lyst å ta med ungen min på lekeplassen pga størrelsen min DA var det faen meg på tide å gjøre noe! Han skal IKKE lide pga min overvekt!

Del gjerne historien [:)]

ORIGINAL: Cassandra smartrompe

ORIGINAL: Jafseslafsaslappfis

Joda, kan aldri spise "normale" porsjoner igjen, men kan spise omtrent hva jeg vil da, siden jeg ikke tok gastric bypass (de må være svært forsiktig med hva de spiser). Klart, jeg må være forsiktig, ellers kan jeg alltids gå opp i vekt igjen, men utgangspunktet og denne hjelpen jeg har fått nå vil hjelpe veldig!

Jeg var nok ikke så stor som mange som tar slik operasjon, jeg veide rett over 100kg på mine 168cm, så en BMI på rundt 37.

Og ja, har vurdert det i 5 år, men når jeg her for noen mnd siden ikke hadde lyst å ta med ungen min på lekeplassen pga størrelsen min DA var det faen meg på tide å gjøre noe! Han skal IKKE lide pga min overvekt!
ok,takk for svar!  you go girl

Vil gjerne høre historien din!! [:)]

Denne var skrevet for et vektoperasjonsforum, bare kopierer den jeg.

"Min historie! (Dette blir langt)

Det skal nevnes at jeg har lett etter riktig kirurg og operasjon i 5 år, og at jeg føler meg veldig sikker på at jeg har gjort det rette valget nå.

Det hele startet med at jeg dro for å møte ENDA en kirurg, denne gangen i Munchen (Jeg bor i Tyskland). Denne mannen skurret for meg, da han presterte å si at det ikke var noen komplikasjoner å tenke på siden de aldri hadde hatt noen komplikasjoner "noen sinne". Noen raske googlesøk gjorde det klart at folk ikke var fornøyd med denne mannen, og på toppen av det hele ville han ha 14.000 euro (omtrent samme pris som på aleris) for å operere meg, når "normal" pris her i tyskland er rundt halvparten av det. Jeg ble skuffa og lei meg da jeg fant så mye negativt om denne kirurgen, siden jeg hadde mulighet til å bli operert den kommende uken, og var rett og slett lei av å vente. Da sier min samboer til meg at jeg burde kanskje sjekke ut klinikker i Tsjekkia, som da bare er en togtur unna.

Jeg gjorde dette, og kom fram til et engelskbasert selskap som da har "pakkereiser" hvor alt er inkludert. Dvs flyreise, hotell, medisiner, operasjonen, oppfølging, eventuelle komplikasjoner osv. Naturlig nok var jeg skeptisk, da hjemmesiden dems heller ikke så så veldig bra ut (litt for fargesprakende for min del for en profesjonell side som omhandler kirurgi.) Men, jeg gjorde mine normale googlesøk og fant Tonnevis med poster på de britiske slankeforumene med utelukkende positive kommentarer om dette firmaet! Oi tenkte jeg, dette må jeg sjekke ut videre. Jeg sendte inn et meidisinsk skjema som man fyller ut på hjemmesiden og ble kontaktet av Michael dagen etterpå. Herregud for en samtale! Satt i 1.5 timer og snakket med mannen, om absolutt alt jeg noen sinne kunne tenke på å spørre om! Han var bare helt fantastisk. Han hadde svar på alt jeg lurer på, han var ærlig ang komplikasjoner, fortalte meg hva problemer de hadde hatt i fortiden, var ærlig ang de forskjellige operasjonene mtp banding o.l som ikke er ideelt. Det viser seg at både han og konen som driver dette firmaet begge har tatt slankeoperasjoner selv (ene sleeve og andre banding).

De samarbeider med et sykehus i Tsjekkia, nærmere bestemt Breclav, et par timer utenfor Praha. Jeg gjorde mine googlesøk på legen, og fant bare koselige og positive kommentarer. Jeg mailet legen litt, og fikk samme inntrykk av han over mail. Jeg sendte mail til flere på de britiske forumene for å forsikre meg om at ikke "alle" de positive kommentarene bare var skrevet av firmaet selv, og det var de absolutt ikke. Sist men ikke minst, så tilbyr de en operasjon som passer meg MYE bedre enn sleeve eller Gastric bypass, nemlig en gastric wrap. (Legger til noen linker i slutten av posten) Det var et par grunner til at jeg bestemte meg for denne. Wrap'en er en mindre invasiv (er det et ord?) operasjon for kroppen, ingen kutting av magen i det hele tatt. Den er reversibel, og du slipper slitet med næringsopptakning av mat som med bypass. Ikke var jeg så veldig stor heller, så følte ikke at bypass passet meg helt.

Jeg bestemte meg for å slå til. Naturlig nok trengte jeg ikke flybillett, så DE foreslo at jeg skulle få en reduksjon i prisen. Ikke nok med det, men jeg bestemte meg for å ta en ekstra natt på hotellet for å se meg litt rundt i byen, og de spanderte den natta på meg! Det var mye av grunnen til at jeg skjønte at disse IKKE bare var ute etter pengene mine!

Hopper vi litt fram i tid så ankom jeg hotellet på Lørdag (4stjerners fantastisk hotell!) og de andre kom søndag. (Jeg skulle bli operert sammen med 3 andre jenter fra England som kom med fly søndag og skulle bo på hotellet til Mandag hvor vi da ble tatt til sykehuset). Jeg møtte Michael og Deborah og de andre på hotellet søndag (Ja, de fra firmaet flydde faktisk sammen med oss og var med oss HELE turen!)

Mandag - Sykehuset!
Vi ble kjørt sammen med Deborah fra firmaet i 2 private biler til sykehuset som lå et stykke unna, og nå var det tid for tester. Men, her var det ikke bare snakk om blodprøver og EKG som hos de fleste andre, vi skulle gjennomgå full pakke. Da med rønken (skrives vel ikke sånn?), ultralyd, endoscopy (slange med kamera ned i magen for å sjekke om alt er ok), blodprøver, EKG, urinprøver o.s.v. Deb var med oss hele veien, snakka med oss, forklarte oss hva som skulle skje. De fleste på sykehuset snakka fint engelsk, så det var ikke noe problem.

Man bor på 2mannsrom på sykehuset, som er kjempefine. Masse engelske DVD'er tar Deb med til oss, eget lite kjøleskap for drikke o.l etter operasjonen. Jeg bodde sammen med ei på rundt min egen alder, og i andre rommet ved siden av bodde de 2 andre. Vi ble forøvrig KJEMPEGODE venner gjennom det hele, og jeg er SÅ GLAD jeg ikke gikk gjennom alt det alene! Vi fikk vite den dagen operasjonsrekkefølgen, og jeg ble sist, men pytt sann.

Tirsdag - Operasjon.

Tiden gikk saaaakte, og hun som ble operert først (sleeve) hadde endel problemer fra før så hun hadde en tung operasjon (hun var og godt over 50 med endel tilleggslidelser). Dette gjorde at ting ble skyvd litt, men jeg fikk endelig komme inn rundt kl 16:30. Jeg var merkelig nok ikke nervøs for operasjonen, mer for folkene. Jeg ble trillet opp mot operasjonssalen og inn, og fikk en maske med "oksygen" som de kalte det, og vekke var jeg.
Våknet opp litt senere på intensiven (alle blir fraktet dit etter operasjonen for overvåkning gjennom natten). Jeg hadde merkelig nok lite smerter, mer ubehag, og fikk ikke sove pga blodtrykksmåleren som var på armen min og skviset den hvert 30 minutt, men det gikk fint. Jeg var oppe og gikk 3 timer etter operasjonen for å gå på do, og fikk kun smertestillende 1 gang etter operasjonen, og det var den natten. Operasjonsdagen er og den eneste dagen Deborah ikke er sammen med oss, da hun ikke har lov av sykehuset.

Onsdag - Tilbake på rommet

Tidlig på onsdag ble vi fraktet tilbake på rommene våre, og det var rimelig deilig. Vi fikk beskjed om å gå masse, og drikke 0.5l vann den dagen, det gikk treeeigt. Fikk nok ikke ned så mye som jeg skulle. Sykepleierne var ofte inne og sjekka på oss, og for noen herlige mennesker altså. Du føler virkelig at de bryr seg. Deborah kom også denne dagen og ga alle sammen en deeeeilig og veldig etterlengtet massasje med kokosnøttoljer. Jeg sov mesteparten av Onsdagen, var utrolig trøtt.

Torsdag og delvis Fredag var vi også der, man blir ikke sendt hjem dagen etter operasjonen, og jaggu er jeg glad for det. Jeg hadde kanskje ikke smerter, men var overhode ikke klar for å dra hjem dagen etterpå slik som mange andre gjør. Legen mener og at det er uforsvarlig, da man ikke har sjans til å sjekke at ting er i orden om man sender folk hjem samme dag/ dagen etter.

Torsdags kveld ble avsluttet ved at vi 4 og sykepleierne så på "mamma mia" på ett av rommene, og DER var det liv kan jeg love dere, fantastisk avsluttning!

Fredag var det hjemreise, de andre ble fraktet til flyplassen, og jeg til togstasjonen. Jeg gråt faktisk en liten skvett da jeg sa hadet til Deb, det føltes virkelig som å ha en mamma med meg, og helt ærlig talt så trengte jeg den støtten. Vi fikk med oss tonnevis med papirer med tips/råd o.l, og streng beskjed om å ringe når som helst skulle det være noe. Vi fikk også med et skriv fra kirurgen for å vise til vår lege som forklarer hva vi har vært gjennom, hva som må skje o.l.

Vel hjemme har jeg ingen smerter, men sliter med å få i meg nok vann. Kjenner ikke sult i magen, bare i hodet... (Regner med dere kjenner til den )

Så om selve operasjonen: Det fins lite forskning når det gjelder langtidseffekt, samme som med sleeve (men sleeve har endel lengre forskning nå), men den forskningen som er tilgjengelig viser større vektnedgang enn banding, og tilnærmet lik nedgang som sleeve og bypass. Det fins ingen offisiell forskning når det gjelder dette med "sulthormonet" ghrelin, og om dette faktisk blir minimert, men uoffisiell forskning (altså samtaler med folk som har hatt operasjonen) viser at de ikke føler sult. Det de gjør er at de "bretter inn" magen, og syr igjen, slik at hele magen er der, og man kutter ingenting. Magen som er igjen er på størrelse med en sleevemage.

https://www.eesadvancements.com/lgcp/overview

Jeg kommer til å anbefale dette firmaet så lenge jeg lever, og kommer ALDRI til å glemme behandlingen jeg fikk hos dem, så håper jeg har lov å legge ut linken her og. Dersom noen ønsker å ta operasjon i utlandet men ikke vet hvordan de skal gå fram, eller hvem de skal kontakte, vær så snill å kontakt disse, du vil IKKE angre! Og spør meg gjerne mer om det er noe dere lurer på. (Beklager om dette virker som reklame, det er virkelig ikke ment slik, men jeg kunne ikke vært mer fornøyd, og syns andre burde vite om disse før de betaler det dobbelte i Norge, bare fordi de ikke tørr reise utenlands)

http://cosmeticbliss.co.uk/

Jeg betalte 44.000kr for min operasjon, sleeve koster vel ca 60.000kr.

Jeg er meget fornøyd med valget mitt, og håper at andre får øynene opp for utenlandsreiser, ikke bare gode gamle norge er trygt!"

For dere som ikke er så kjent med disse så fins det endel forskjellige operasjoner, og den jeg har valgt er rimelig ny.

spennende!!!
Har du blogg slik at jeg kan følge deg videre,eller komme du til å oppdatere oss her :)?

ORIGINAL: Lunatics

spennende!!!
Har du blogg slik at jeg kan følge deg videre,eller komme du til å oppdatere oss her :)?

Takk takk :) Er forøvrig ned 6kg siden operasjonen for 1 uke siden!

Har ikke blogg, men vurderer å lage en, er så mye å holde styr på..

Jeg skriver sånn at jeg kan lese etterpå! [:D]

Høres virkelig ut som en fantastisk tur og opplevelse (i den grad man kan kalle operasjon for opplevelse [8D])

Jeg har lest mye om de forskjellige metodene. Håper du blir fornøyd med valget!! Gleder meg veeeeldig selv til min GBP! [:D]

Så spennende[:D] Gartulerer med ny mage!!!
Men hva skjer når du er nede i match vekta og ikke kan spise så mye? Blir du ikke veldig tynn til slutt da?

ORIGINAL: Labambie

Høres virkelig ut som en fantastisk tur og opplevelse (i den grad man kan kalle operasjon for opplevelse [8D])

Jeg har lest mye om de forskjellige metodene. Håper du blir fornøyd med valget!! Gleder meg veeeeldig selv til min GBP! [:D]

Det håper jeg og! Gleder meg til å høre om din GBP! Den vet vi iallefall funker [:D] Og ja, sånn bortsett fra at det ikke var en hyggetur så var det utrolig koselig.

ORIGINAL: zarafina

Så spennende[:D] Gartulerer med ny mage!!!
Men hva skjer når du er nede i match vekta og ikke kan spise så mye? Blir du ikke veldig tynn til slutt da?

Neida, kroppen tilvenner seg de mengdene mat vi kan spise, er ikke alle som når matchvekt engang pga operasjonen, og får platå slik som alle andre som slanker seg på "normalvis". Fins tilfeller der folk har blitt undervektige ja, men det hører skjeldenheten til [:)]

Back
Topp