Ferdig mme

anines

Elsker forumet
Hvor lenge etter man har åpnet en ferdigblandet mme pakke kan man gi den til babyent?

Har skjønt at man skal gi den man blander ut selv med en gang, og evt kaste om ikke alt blir drukket opp.
 
Fordelen med den ferdigblandede er jo at man kun trenger varme opp det man trenger. Du fyller jo enkelt opp i flasken det du tror barnet spiser, så fyller du heller raskt på mer om h*n er mer sulten. Tar jo ikke lange tiden å varme melken. Fant i hvert fall litt informasjon om lagring og holdbarhet :)

Står om Nestle sin, vil anta dette gjelder de fleste:

Lagring og holdbarhet
Uåpnet i romtemperatur, se datomerking på toppen.
Åpnet i kjøleskap, ca. 1 døgn. Bruk ikke skadede pakninger. Frysing anbefales ikke.​
 
Fordelen med den ferdigblandede er jo at man kun trenger varme opp det man trenger. Du fyller jo enkelt opp i flasken det du tror barnet spiser, så fyller du heller raskt på mer om h*n er mer sulten. Tar jo ikke lange tiden å varme melken. Fant i hvert fall litt informasjon om lagring og holdbarhet :)

Står om Nestle sin, vil anta dette gjelder de fleste:

Lagring og holdbarhet
Uåpnet i romtemperatur, se datomerking på toppen.
Åpnet i kjøleskap, ca. 1 døgn. Bruk ikke skadede pakninger. Frysing anbefales ikke.​

Ja, altså når jeg er hjemme så blander jeg selv osv. Tenker mer sånn hvis man er ute feks, å har med seg disse små "porsjons" kartongene og heller over i flaske. Har hørt at man heller ikke MÅ varme den, at det kun er for smaken sin skyld og for at babyen som regel liker den litt temperert?
 
Ja, altså når jeg er hjemme så blander jeg selv osv. Tenker mer sånn hvis man er ute feks, å har med seg disse små "porsjons" kartongene og heller over i flaske. Har hørt at man heller ikke MÅ varme den, at det kun er for smaken sin skyld og for at babyen som regel liker den litt temperert?

Nå er det lenge siden jeg har brukt det (min egen lillesøster som fikk det innimellom er snart 5 allerede), men er sånn jeg har skjønt det :) Kommer selv til å ha det stående i skapet med et par flasker om behovet melder seg (skjer jo som regel når butikken er stengt) ;)

Veldig greit for eksempel på tur ja, vet flere som har de med seg på telttur, fjelltur og lignende :) Og i bilen på langtur!
 
Jeg varmer de aldri, setter flaska i vogna(har voksi pose i) så er den litt lunka.

Varmer du den opp skal den kastes med det samme han/hun er ferdig å spise. Av den grunn varmer jeg den ikke.
 
Back
Topp