Ferdig med dupper

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Når er det mest vanlig at barn slutter å sove på dagen? Ca.3år? Var noen som syntes at det var rart at barnet vårt på 1,5 år sov på dagen enda:confused004

Eldste slutta når hu var rundt 4 år.
Minsta derimot slutta rett før hu fyllte 2 år.

Når er det mest vanlig at barn slutter å sove på dagen? Ca.3år? Var noen som syntes at det var rart at barnet vårt på 1,5 år sov på dagen enda:confused004
Min sluttet da hun begynte på storebarnsavdelingen i bhg 2,5 år, men nå er hun 3,5 år og hviler i helgene ved behov. Yngste på 17 mnd har en dupp daglig både i barnehagen og hjemme i helgene. Det kommer jo an på hva barnet har behov for, men 1,5 år er helt innafor spør du meg ;)

Min sluttet da hun begynte på storebarnsavdelingen i bhg 2,5 år, men nå er hun 3,5 år og hviler i helgene ved behov. Yngste på 17 mnd har en dupp daglig både i barnehagen og hjemme i helgene. Det kommer jo an på hva barnet har behov for, men 1,5 år er helt innafor spør du meg ;)
Han har akkurat sluttet med to dupper hjemme( kun en dupp i bhg), så jeg ser for meg at det er en stund til han slutter helt å sove på dagen ;)

Mamma sa til meg at jeg duppa gjerne i 3 timer daglig helt til jeg var 4 år :p

Vesla her på 1,5 kommer nok til å duppe en god stund til :)

Eldste min sov til han var 3,5, og det var lenge siden de hadde hatt noen så "store" som sov i bhgn:)

Det er utrolig individuelt og alt fra 1-4 år tror jeg er normalt. ;)

Vår er nesten 3 år og klarer enda seg ikke gjennom dagen uten en dupp. Vi har bedre dager, og netter, dersom hun får nok søvn. Det betyr 11 timer natt og 2 timer på dag.

Tror ikke så mange 3-åringer sover så mye som vår gjør. Men vet mange større barn i bhg som tar seg en liten dupp under hviletida. :)

Det er veldig individuelt! Eldste her sov to dupper første månedene i bhg hun, gikk over til en lur når hun var 1,5. Sluttet helt å sove når hun var nærmere to. Mellomste sluttet med dagsovingen i bhg når hun var 2,5. Hun er tre nå og sover ofte på dagtid hjemme enda, men ikke i bhg.

Gutten vår slutta sove på dagen den sommeren han ble tre i oktober. Men sovnet mange ganger da de spiste frukt i to tiden i bhg. Han blir åtte år nå og kan fortsatt ta seg en liten dupp når han kommer hjem fra skolen :p lillemor på snart to sover fortsatt ca to timer om dagen :)

Eldste sluttet da han var 3,5 år, og nest eldste sluttet da hun var 2,5 år.. :) Mini og junior er små enda.. :)

Våre har vært litt over 2,5 år når de har sluttet, på sommeren før oppstart på storbarnsavdeling. Yngste har akkurat sluttet nå med å sove fast, men han har dager han er veldig trøtt og får selvsagt sove en liten dupp om han er sliten! Pluss at han sovner lett i bil, selvsagt. Problemet er bare at om han sover for lenge (mer enn en halvtime) på dagen, blir han meget sent i seng på kvelden, og sover aldri lenger om morgenen tross dette. Derfor prøver vi så godt det går å ikke la han sove, men gir han som sagt mulighet for en minidupp dersom det er behov!

Storebror sluttet når han var 2.5år

Storesøster sluttet når hun var litt over 2 år, men hun brukte å slappe litt av på noen store pute ting de hadde på avdelingen når alle de andre sov (hun var eldst på småbarnsavdelingen) eller så gikk hun over på storunge avdelinga å leka med de ungene :)

Min slutta av seg selv da han va 2.5 år. Var i ferien og alt for mye spennende å gjøre så hadde ikke tid til å sove :P
Da han begynte i bhg igjen på høsten så sov han ikke lenger dupp. Han nekta.

Det er så individuelt :)
Storebror ga seg med å duppe hjemme da han var 2,5 år gammel, i barnehagen ga han seg rundt 2 mnd før han ble 3 år :) Lillesøster er bare 4 mnd :p

Eldste var drøyt 2,5 år. Men kan ta seg en dupp på lange bilturer og er snart 4. Minste som fyller 3 år snart sover på dagen i bilen etc, men ikke hjemme i senga lenger. Blir ikke til at hun sover i bhg fremover tenker jeg :)

Største var ett år, minste er 13mnd nå og vi kutter ned litt og litt til han nå.. De sover heldigis godt om natta :p

Back
Topp