Ferdig med barn?

Texmex

Glad i forumet
Oktoberbarna 2021♡
❄️ Januargull 2023 ❄️
Hei hopp!

Dette er kanskje ikke det folk tenker mest på for tiden, men lurte litt på om folk føler seg ferdig med barn etter denne babyen ble født eller om dere tenker å få flere? Hva tenker partner?

Her har partner i utgangspunktet ikke lyst på flere (vi har to nå), men jeg kjenner jeg får helt vondt i magen ved tanken på at dette skal være siste babyen vår. :arghh:
 
Vi var i utgangspunktet ferdig etter hun født i 2020 (min andre og hans første). Men siden min eldste bor i fosterhjem har ikke hun daglig kontakt med sin bror og vokser jo da opp som «enebarn». Pga alvorlig hyperemesis følte jeg ikke at jeg taklet en gang til. Så passerte hun ett år og da kjente jeg på det at jeg følte meg ikke ferdig. Mannen brukte nærmere ett år på å finne ut om han ville ha fler eller ikke, for mer enn ca 3 år aldersforskjell var uaktuelt for meg. Definitivt ferdig nå :love7
 
Jeg er SÅ ferdig :joyful: dette var barn Nr 2, og familien føles komplett:Heartpink:Heartblue har hatt tunge svangerskap, og jeg eeeeelsker ikke nyfødt perioden selv om det såklart er mye kos og en fin tid mye av tiden. Men synes mest det er stress og ork med å være så på 24/7. Mannen har i tillegg reisejobb med 4 uker av og 4 uker på, så blir mye på meg når han er borte med jobb, barn, hus og hund. Kan kjenne på at det er litt trist å ikke skulle være gravid igjen, for det er jo veldig spennende selv om det er forferdelig tungt på mange måter. Men både jeg og samboeren er enige om at 2 barn er passelig for oss og vår familie:Heartbigred
 
Definitivt totalt ferdig. Har fått to fler enn jeg så for meg.
Nå har jeg en jente og en gutt fra før, også har vi en jente og en gutt sammen.
Eldste er født i 2008, og siste som kom nå i 2023, så to kull på en måte.. Men veldig koselig da!
Hadde aldri sett for meg å bli firebarnsmor fordi om begge de to siste er planlagt. Trodde jeg var ferdig etter 2020-barnet kom, men jaggu klarte sambo overtale meg til en søster/bror til henne.
Regner med vi får det travelt nok fremover, og er på utkikk etter 7-seter :p
 
Jeg har alltid sagt at 1-2 barn er fint. Nå har vi to og jeg er godt fornøyd med det. Jeg er glad for at jeg aldri skal gå gravid og føde igjen. Og denne barseltiden er egentlig ganske krevende også. Samboer har tidligere sagt at han ønsker seg tre barn, men vet godt at det ikke blir flere enn disse to. Hvis jeg på er tidspunkt kjenner at jeg har kapasitet til flere så får det bli fosterbarn tenker jeg!
 
jeg og mannen har vært veldig enig i at vi bare skal ha 2 barn. Men jeg kjenner en skikkelig sorg på tanken av å ikke skulle gjøre det her igjen.. :arghh: selv om jeg har hatt to lange og tunge svangerskap, og definitivt ikke er laget for å gå gravid, så skulle jeg ønske jeg kunne få oppleve enda en fin fødsel!
 
Nå har jeg 4 barn og planen er sterilisering neste. Kroppen min KAN bare ikke gå gravid igjen, bekkenløsning fra helvete !! Føler til tross for det en sorg for at det her ER ALLER siste! Kunne tenke meg å føde igjen! Helt sykt! Men svangerskapet ville jeg vært foruten. Nyfødttiden er så fin :arghh: :sad010
Nyter det nå! Føler meg ferdig. Selv om jeg lett kunne fått nr 5 hvis ting var annerledes. Følte meg IKKE ferdig med 2020 babyen hehehe. Så ett steg i riktig retning nå :laughing002 mannen steriliserer seg i mars. Føles riktig ❤️ men den lille sorgen må bare bearbeides og få lov til å eksistere i 5 sekunder:shy:
 
Kroppen min takler nok ikke gå gravid flere ganger. Denne gangen gjorde en kombinasjon av hyperemesis og blokkering i magesekken at jeg måtte leve på intravenøs ernæring fra uke 27 og til hun ble født i uke 37. Vi er velsignet med 5 barn, og er egentlig ferdig, men jeg skulle ønske jeg kunne fått en til så lille slapp vokse opp så alene (de andre er født 2000, 2005, 2008 og 2010). Barseltiden er tøff, men jeg absolutt elsker hvert minutt. Selv våkenetter når lille ikke vil sove og mamma er trøtt som en strømpe.
 
For vår del ble det vårt første sammen og siste❤️ Det har vi vært enige om fra start av, mannen har en på 17 fra før av. Vi nærmer oss 40 begge to, og kjenner vi skal ha overskudd i hverdagen både til oss to og babyen❤️
 
Morkaka satt fast og jeg mista 4.3 liter blod, så legene ser helst at jeg ikke får flere
 
I prøvetiden og første halvdel av svangerskapet var jeg åpen for en til etter dette. Hun er mannens første og min tredje, men nå etter et tungt og vanskelig svangerskap med mye smerter så er jeg usikker på om jeg takler flere. Hvis vi skal ha flere må vi nesten kjøre på "med en gang" pga alderen vår, så vi kan ikke vente så lenge med å bestemme oss. Ser jo også fordelen med at hun vokser opp med søsken nærmere i alder enn de to jeg har fra før, men akkurat nå 3 uker etter fødsel kjenner jeg at det holder! :hilarious:
 
Jeg er ferdig med barn. Vi har 3, to gutter og ei jente(2009, 2019 og 2022), hund og er 40 nå. Brukte muligheter med siste keisersnitt å sterilisere meg så føler meg ganske ferdig :)
 
Last edited:
Veldig ferdig! Halleluja, vi er i mål tenker jeg til og med! Har hatt lette svangerskap med alle mine 3, lette fødsler med alle. Men nå holder det! Gleder meg allerede til jeg skal tilbake på jobb til høsten.
 
Vi er ferdige. Har fått 3 fine gutter, og selv om jeg gjerne hadde hatt en til, ser jeg at det hverken er tid eller kapasitet til flere. De skal følges opp også og 3 energiske småbarnsgutter er grensen for hva jeg orker :dead:
 
Hadde jeg vært yngre skulle jeg gjerne prøvd på flere. Nå brukte vi 6år på å få dette lille miraklet, og vi får ikke til å lage barn på egenhånd. Så vi få ha fokus på å nyte det vi har fått til.
 
Føler meg absolutt ikke ferdig. Ville ha nr. 3 dagen etter nr. 2 ble født nå. ❤️ Synes det er sååå koselig med baby. Men så skal de jo følges opp også disse barna..og jeg er alene hjemme som foreleder halve året. Så jeg får sitte litt rolig i båten og se litt etter hvert hva som skjer. Mannen er i utgangspunktet ferdig, tror jeg, men han har nevnt nr. 3 på "tull", så det er kanskje håp etter hvert om jeg ikke maser. Han som har ansvaret for eventuell prevensjon også, så det kan jo bli spennende. Så får vi se.
 
Jeg er selv enebarn og var veldig innstilt på å ha to barn. Etter fødsel tenkte jeg at jeg aldri skal føde igjen. Men nå som det har gått litt tid, så føler jeg meg ikke ferdig
 
Dette var min første, så håper jeg klarer å gå gravid igjen. Det var ganske tungt å være så mye kvalm og sliten. Fødsel gikk veldig bra så det ville jeg opplevd igjen:love7
 
Jeg har veldig lyst på en til og kommer til å foreslå at vi prøver allerede fra høsten av igjen :) jeg blir 37 i år og blir ikke yngre :p
Har jo ei på 13 fra før , som har vokst opp som enebarn og nå har jeg veldig lyst til å ha to små som kan vokse opp sammen ❤️ selv om jeg synes det kan være litt slitsomt å starte på nytt innimellom nå , så tenker jeg gleden overgår det :)
 
Back
Topp