Ferdig kokt baby?

Jeg tror ikke du har kokt babyen :hilarious: ikke hør på humbug. Her får jeg høre at jeg ikke skal presse når jeg skal bæsje fordi plutselig starter fødsel, det gir ikke mening det heller:D
 
Den er nok helt sikkert ikke kokt, og det har nok gått veldig fint. Grunnen til at man skal være forsiktig med meieriprodukter (og råe egg bl.a.) er frykten for infeksjoner. Å ikke bruke isbiter er alltid anbefalt siden de som regel benytter springvann som kan gi mageproblemer hos mange, også utenom graviditet :p

Solingen kommer av at mange gravide får pigmentflekker av sol under graviditet, så det har mer med forfengelighet å gjøre. Det er klart at dersom du soler deg så lenge at du får heteslag kan det være farlig, men det vil det jo kunne være uavhengig av svangerskapet også :p

Selv foretrekker jeg skyggen, men det er fordi det blir uholdbart varmt i sola for meg til vanlig også :D
 
Du vil nok føle ubehag selv lenge før babyen blir kokt :) Folk går jo gravide og får friske barn i spania og afrika og andre VARME plasser og :)
 
Enig med resten, har nok gått superfint det der. :)
 
Jeg tror ikke du har kokt babyen :hilarious: ikke hør på humbug. Her får jeg høre at jeg ikke skal presse når jeg skal bæsje fordi plutselig starter fødsel, det gir ikke mening det heller:D
Hehe :p sto faktisk i en artikkel her på babyverden at man skulle sole seg med vått håndkle på magen :eek:. Alt var ihvertfall fint selv om hun brukte litt tid på å finne hjertelyden :)
 
Hvorfor spiste du ikke rå grønnsaker? Jeg er i Spania nå og har bare fulgt de vanlige kostrådene for gravide.
 
har vært på ferie i Spania i en uke. Ikke vært gravid i syden eller på sommeren før så jeg har solt meg og alt som normalt bortsett fra at jeg ikke har spist rå grønnsaker og spekemat på turen. Men når jeg kommer hjem får jeg vite at jeg ikke skal sole magen direkte og ikke ha isbiter i drikken eller spise meieriprodukter i utlandet... nå lurer jeg på om jeg har kokt babyen og skal en tur til jordmor for å bli lyttet på med doppler... lærer stadig noe nytt selv som 3 gangs gravid!
Har aldri hørt at man ikke kan sole magen direkte, hvor fikk du denne informasjonen? I bøkene jeg har lånt fra biblioteket står det kun unngå overoppheting da baby kan bli for varm. Samme grunn til å unngå badstu og badestamp osv. Isbiter er fordi de bruker vann fra krana til isbitene. Så selv om du kjøper flaskevann, så er eventuelle isbiter bare «vanlig» tappevann. Og ukokt. Og inneholder følgelig masse bakterier.
 
Jeg tror ikke du har kokt babyen :hilarious: ikke hør på humbug. Her får jeg høre at jeg ikke skal presse når jeg skal bæsje fordi plutselig starter fødsel, det gir ikke mening det heller:D
Har lest at man ikke må presse når man bæsjer for å unngå hemorroider. I samme bok anbefalte de et kokt og avkjølt kålblad som kur mot hemorroidene :dead:
 
Har lest at man ikke må presse når man bæsjer for å unngå hemorroider. I samme bok anbefalte de et kokt og avkjølt kålblad som kur mot hemorroidene :dead:
Hahah! Hemoroider har jeg allerede masse av pga forstoppelse :hilarious: kommer meg ikke på do uten avføringsmiddel.
 
Hvorfor spiste du ikke rå grønnsaker? Jeg er i Spania nå og har bare fulgt de vanlige kostrådene for gravide.

Fikk beskjed om at det var på grunn av bakterie/ smittefare og sprøytemidler :) heat it, peal it or leave it. Jeg valgte å spise rå tomat og paprika som jeg kjøpte på supermarked og vasket selv i leiligheten. Men aldri ute på restaurant :)
 
Jordmor sa til meg at det ikke var noe problem å sole magen helt eksponert, så lenge man smører seg med solkrem. Blir man varm var det tid for en dukkert :)
 
Så godt at alt såg fint ut! Det meste går som regel bra ;)
 
har vært på ferie i Spania i en uke. Ikke vært gravid i syden eller på sommeren før så jeg har solt meg og alt som normalt bortsett fra at jeg ikke har spist rå grønnsaker og spekemat på turen. Men når jeg kommer hjem får jeg vite at jeg ikke skal sole magen direkte og ikke ha isbiter i drikken eller spise meieriprodukter i utlandet... nå lurer jeg på om jeg har kokt babyen og skal en tur til jordmor for å bli lyttet på med doppler... lærer stadig noe nytt selv som 3 gangs gravid!
Dette er jo bare tull! Hvem har sagt det??? Noe så dumt....JM sa til meg: jeg er den eneste som blir uvel, fostervannet blir IKKE varmt, så koker nok ikke....tenk på mange gravide det er i utlandet da....Stress ned:)
 
Litt engstelig for kokt baby selv! Bada i terapibasseng i svømmehall forrige uke, i ca 2 timer. Leste etterpå at man som gravid ikke bør oppholde seg lenge i varmt vann :dead: Typisk altså. Vet ikke hvor varmt vannet var, men varmere enn vanlig basseng i hvert fall. Så mye man må tenke på hele tiden :facepalm:
 
Litt engstelig for kokt baby selv! Bada i terapibasseng i svømmehall forrige uke, i ca 2 timer. Leste etterpå at man som gravid ikke bør oppholde seg lenge i varmt vann :dead: Typisk altså. Vet ikke hvor varmt vannet var, men varmere enn vanlig basseng i hvert fall. Så mye man må tenke på hele tiden :facepalm:
Ikke tenk på det, bare tull! Her bruker de aktivt varmebassenget til gravidsvømming! Du hadde blitt dårlig LENGE før babyen hadde det kjipt.
 
Litt engstelig for kokt baby selv! Bada i terapibasseng i svømmehall forrige uke, i ca 2 timer. Leste etterpå at man som gravid ikke bør oppholde seg lenge i varmt vann :dead: Typisk altså. Vet ikke hvor varmt vannet var, men varmere enn vanlig basseng i hvert fall. Så mye man må tenke på hele tiden :facepalm:
Trur det er mer med tanke på boblebad og den varmen som er der, typ 39 grader pluss..
 
har vært på ferie i Spania i en uke. Ikke vært gravid i syden eller på sommeren før så jeg har solt meg og alt som normalt bortsett fra at jeg ikke har spist rå grønnsaker og spekemat på turen. Men når jeg kommer hjem får jeg vite at jeg ikke skal sole magen direkte og ikke ha isbiter i drikken eller spise meieriprodukter i utlandet... nå lurer jeg på om jeg har kokt babyen og skal en tur til jordmor for å bli lyttet på med doppler... lærer stadig noe nytt selv som 3 gangs gravid!


https://www.babyverden.no/gravid/5-ting-gravide-ma-passe-pa-i-sommervarmen/
 
Back
Topp