.
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hehe sto faktisk i en artikkel her på babyverden at man skulle sole seg med vått håndkle på magen . Alt var ihvertfall fint selv om hun brukte litt tid på å finne hjertelydenJeg tror ikke du har kokt babyen ikke hør på humbug. Her får jeg høre at jeg ikke skal presse når jeg skal bæsje fordi plutselig starter fødsel, det gir ikke mening det heller
Har aldri hørt at man ikke kan sole magen direkte, hvor fikk du denne informasjonen? I bøkene jeg har lånt fra biblioteket står det kun unngå overoppheting da baby kan bli for varm. Samme grunn til å unngå badstu og badestamp osv. Isbiter er fordi de bruker vann fra krana til isbitene. Så selv om du kjøper flaskevann, så er eventuelle isbiter bare «vanlig» tappevann. Og ukokt. Og inneholder følgelig masse bakterier.har vært på ferie i Spania i en uke. Ikke vært gravid i syden eller på sommeren før så jeg har solt meg og alt som normalt bortsett fra at jeg ikke har spist rå grønnsaker og spekemat på turen. Men når jeg kommer hjem får jeg vite at jeg ikke skal sole magen direkte og ikke ha isbiter i drikken eller spise meieriprodukter i utlandet... nå lurer jeg på om jeg har kokt babyen og skal en tur til jordmor for å bli lyttet på med doppler... lærer stadig noe nytt selv som 3 gangs gravid!
Har lest at man ikke må presse når man bæsjer for å unngå hemorroider. I samme bok anbefalte de et kokt og avkjølt kålblad som kur mot hemorroideneJeg tror ikke du har kokt babyen ikke hør på humbug. Her får jeg høre at jeg ikke skal presse når jeg skal bæsje fordi plutselig starter fødsel, det gir ikke mening det heller
Hahah! Hemoroider har jeg allerede masse av pga forstoppelse kommer meg ikke på do uten avføringsmiddel.Har lest at man ikke må presse når man bæsjer for å unngå hemorroider. I samme bok anbefalte de et kokt og avkjølt kålblad som kur mot hemorroidene
Har du prøvd med litt kål på?Hahah! Hemoroider har jeg allerede masse av pga forstoppelse kommer meg ikke på do uten avføringsmiddel.
Hvorfor spiste du ikke rå grønnsaker? Jeg er i Spania nå og har bare fulgt de vanlige kostrådene for gravide.
Dette er jo bare tull! Hvem har sagt det??? Noe så dumt....JM sa til meg: jeg er den eneste som blir uvel, fostervannet blir IKKE varmt, så koker nok ikke....tenk på mange gravide det er i utlandet da....Stress nedhar vært på ferie i Spania i en uke. Ikke vært gravid i syden eller på sommeren før så jeg har solt meg og alt som normalt bortsett fra at jeg ikke har spist rå grønnsaker og spekemat på turen. Men når jeg kommer hjem får jeg vite at jeg ikke skal sole magen direkte og ikke ha isbiter i drikken eller spise meieriprodukter i utlandet... nå lurer jeg på om jeg har kokt babyen og skal en tur til jordmor for å bli lyttet på med doppler... lærer stadig noe nytt selv som 3 gangs gravid!
Ikke tenk på det, bare tull! Her bruker de aktivt varmebassenget til gravidsvømming! Du hadde blitt dårlig LENGE før babyen hadde det kjipt.Litt engstelig for kokt baby selv! Bada i terapibasseng i svømmehall forrige uke, i ca 2 timer. Leste etterpå at man som gravid ikke bør oppholde seg lenge i varmt vann Typisk altså. Vet ikke hvor varmt vannet var, men varmere enn vanlig basseng i hvert fall. Så mye man må tenke på hele tiden
Trur det er mer med tanke på boblebad og den varmen som er der, typ 39 grader pluss..Litt engstelig for kokt baby selv! Bada i terapibasseng i svømmehall forrige uke, i ca 2 timer. Leste etterpå at man som gravid ikke bør oppholde seg lenge i varmt vann Typisk altså. Vet ikke hvor varmt vannet var, men varmere enn vanlig basseng i hvert fall. Så mye man må tenke på hele tiden
har vært på ferie i Spania i en uke. Ikke vært gravid i syden eller på sommeren før så jeg har solt meg og alt som normalt bortsett fra at jeg ikke har spist rå grønnsaker og spekemat på turen. Men når jeg kommer hjem får jeg vite at jeg ikke skal sole magen direkte og ikke ha isbiter i drikken eller spise meieriprodukter i utlandet... nå lurer jeg på om jeg har kokt babyen og skal en tur til jordmor for å bli lyttet på med doppler... lærer stadig noe nytt selv som 3 gangs gravid!
Men dette må være en gammel myte...for alle JM jeg har spurt sier at babyen lider ingen nød selv om man soler seg dagen lang.