Ferbers metode?

Mamitas

Glad i forumet
Noen som har prøvd den tidligere som kan fortelle litt om hvordan det gikk?

Skal prøvd i morgen men gruer meg i hjel for knotten er en skikkelig puppegutt som kun skal ha pupp for å sovne, både på dagen og kvelden.

Tar det mange dager og kan jeg forvente med at han griner i mange timer?
Tenk om han griner seg i søvn etter lanmg tid, og så våkner igjen og så må vi begynne på nytt? Offff, vil ikke dette her

********arg********

HAr ikke prøvd den siden mine to har sovnet av seg selv siden de var nyfødt.
Men har hørt mye snakk om den inne på DinBaby og da har det som oftest tatt et par tre dager før det har gått greit.

Har også hørt at det kan ta rundt tre dager....
Jeg tror ikke jeg hadde klart det. Høre på henne grine og grine.
Men, skal aldri si aldri. Plutselig så må vi til med det vi å. Men håper å klare det på andre metoder først...

Har også sagt at eg aldri ville ha gjort det, men dette har pågått siden han ble født og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre lengre. Har prøvd hysj-metoden også, men den funker ikke. Han er bare begynt å vokne oftere siden hav vet at han får koz

Svigers gjordet det, la samboerren min på kjøkkenet så de ikke skulle høre ham så godt. Tok 3 dager så sov han hele natten. Men da skrek han til han sovnet av utmattelse de 3 nettene

Vi gjorde det med Daniel,men han var rundt 10 mnd før vi prøvde-var helt håpløs å få i seng. Det var en kveld med grining en halv times tid før han la seg til,neste dag ca 10 min og 3 dag la han seg helt fint[:)] gikk inn hvert 5 min

ORIGINAL: lilla79

Huff,synes ikke om den metoden . . .
Jeg har akkurat samme problemet,Mamitas!
Vi holder på med 5 kvelden nå med hysj hysj metoden . . .Hun hyler ikke slik hun gjorde i begynnelsen,men hun holder på ei stund,men hun har sovnet tilslutt,så jeg regner med etter 1 uke,tror jeg det skal gå greit[:D]Har du prøvd hysj hysj metoden etter boka,siden den ikke virker?For vi prøvde den for ca 1,5 mnd siden og da virket den ikke,men det var jo for at vi ga opp for lett. Men nå er vi drit streng og gjør alt som står der,ingen dulling!Skal love deg hun gråter,men det er blitt bedre. . . . .I kveld gråt hun i 40 min og da var det kveld. Tar henne opp ca hvert 5 min hvis hun gråter i ett . . .Lykke til,det er tøft mens det står på,men tenk så lett det blir når det er i boks.
Hadde snuppa tatt smokk,vet jeg at hun hadde gått til ro med engang,men desverre gjør hun ikke det[:(][&:]

Jeg prøvde metoden etter Karin Naphaugs bok for ca 2 mnd siden, men den funka ikke. Kanskje det var feilt tidspunkt? Kan gir seg ikke og HYLER etter puppen. Er det du eller pappaen som tar hysj-metoden?

Jeg har hørt at det kan være lurt for de som ammer at pappan gjør det pga at når du kommer inn så lukter ungen maten. Hvis du skjønner....

heldigvis legger han seg veldig greit hver kveld, så har ikke trengt å tenke på noe sånn.
å håper jeg slepper det også, for hadde nok slitt med å la han grine sånn... er så vondt når de griner...

måtte gjøre det her[&:][&o]  men tok 3-4 dager før han slutta å grine i 2 timer og kutta  ned til 10-15 min..
nå ligger han som regel og surmuler når han blir lagt..

hadde ikke klart å la henne skrike så lenge ... glad jeg slipper . jeg synger en sang , holder henne i hånda til hun sovner, ... det er ikke så lenge siden vi måtte vugge henne iseng.. endelig så ligger hun i sengen.[:D] lykketil  håper det går bra for dere. fortell gjerne hvoedan første natten var...[;)]

Har aldri prøvd den og kommer aldri til og prøve den noen gang.Ei venninne av meg prøvde den med jenta si,men hun ble bare værre,rett og slett redd,så den dag i dag er jenta 5 år og fortsatt redd for og legge seg om kvelden og sove i senga si.Så den metoden kommer jeg ALDRI til og bruke.

Jeg har personlig mer tro på å lære barna å sovne selv gjennom å sitte ved sengen og holde de i hånda, enn å la dem ligge og grine..
Litt sutring er en ting, jeg kaster ikke alt jeg har i hendene og løper inn på soverommet med en gang Jonas sutrer litt.. Han kan gjerne ligge og sutre for seg selv i noen minutter.. men er det ordentlig grining så går jeg inn med en gang.

Back
Topp