ORIGINAL: Labambie
ORIGINAL: C:tina
ORIGINAL: Labambie
Mitt barn er snart 2 år.. Vi har slitt og sliter fremdeles med søvnen. Enten jeg eller sambo må legge oss sammen med henne og kose til hun sovner, så løftes hun over i sin seng. Men det er helt greit. Vi tenker som så, at dette er snakk om en kort periode av livet. Vi kan ofre den halve timen i døgnet for at hun skal sove godt og trygt.
Så fint at det fungerer for dere, ingenting er bedre enn det. Men barn er forskjellig.Og jeg tror faktisk de aller fleste foreldre ville gjort akkurat det samme som deg, om det hadde funket.
Hva med de som sitter hos barnet flere timer da? Eller barnet hyler selv om foreldrene sitter der (kanskje til og med får en roligere gråt om foreldrene går ut)? Eller våkner hver time natten igjennom og forventer det samme? Da er det plutselig ikke snakk om å ofre en halvtime lenger...
Jada, er klar over det.. Men bare er så lei av å høre den "de som er imot ferber har ikke barn med søvnproblemer"...
Nå skrev jeg den setninger her da.. men siktet ikke til deg[;)]
Men ja.. tror mange av de som er motstandere har barn som ikke er vanskelige å legge.
Karl-El er et godt eksempel.. han var stor motstander her inne.. helt til han selv fikk en sønn som ikke var så lett å få i seng.. han måtte til slutt ty til ferber, med god virknign[:)]