Ferber metoden...

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Noen flere som har hørt at denne metoden ikke skal brukes på barn rundt 10 mnd? Pga at de kanskje ikke vil sove pga at de har seperasjonsangst...?

Kan være flere grunner til at jenta mi nekter å legge seg.. kan vel være tenner... seperasjonsangst.. trass... o.l

Enig. er ikke tilhenger av ferber metoden i det hele tatt. Viktigste er å sette klare rammer og skape trygghet ved å være der når barnet har behov for det.

Kan tipse deg om en god bok av Karin Naphaug som heter "Sov godt!" Der er ulike oppskrifter på å få barn i ulike aldere til å roe seg og få de inn i en god søvnrytme...

Lykke til![:)]

Ifølge Ferber selv skal den vel ikke brukes før barnet er minst 1-1,5 år gammel...

Selv er jeg slett ikke tilhenger av den "kuren" der, heller av å få trygge barn gjennom tilstedeværelse, enn å lære det at å gråte ikke hjelper, ingen kommer likevel. Men, skal man nå først bruke det, så vent i det minste til barnet er gammelt nok til å kunne fatte hva som skjer.

Da skal jeg bestille den[;)]

Vi har prøvd ferber metoden.. og den fungerte kjempefint i starten[:)] men nå etter at hun har vært syk.. så er den rutinen ødelagt.. og nå er ikke den ferber metoden så alright lengre.. for nå er det hylskriking.. og det orker jeg ikke[:)] Så nå må jeg bare finne på noe annet..

Back
Topp