Fennikel te.... hjelp????

MBS

Glad i forumet
Hvordan gir dere barna da?
Jeg har selv teposer - går det bra?
Hvor mye?
Når?
Har ikke kollik, men plages noen ganger med litt luft? Kan man bruke det selv om ungen ikke plages spesielt

Vi gir henne det med 2ml sprøyter fra apoteket.
Som oftest 3-4 gang pr dag, før pupp[:)]

Jeg koker en kopp (av teposer) som jeg heller over på flaske og lar stå i kjøleskapet.
Kjøpte sprøyter på apoteket og gir han 2 ml 2-3 ganger i døgnet (før jeg ammer).
Jeg vet ikke om det har noe effekt, men syns det virker som han har mindre luftplager.

ORIGINAL: Moniqas

Jeg koker en kopp (av teposer) som jeg heller over på flaske og lar stå i kjøleskapet.
Kjøpte sprøyter på apoteket og gir han 2 ml 2-3 ganger i døgnet (før jeg ammer).
Jeg vet ikke om det har noe effekt, men syns det virker som han har mindre luftplager.
[/qu

Hvor lenge kan det stå i kjøleskapet?
Varmer du opp før du gir?
Var ungen litt plaget, eller mye? Vi vet ikke om det er luft, men verdt et forsøk

ORIGINAL: MBS

ORIGINAL: Moniqas

Hvor lenge kan det stå i kjøleskapet?
Varmer du opp før du gir?
Var ungen litt plaget, eller mye? Vi vet ikke om det er luft, men verdt et forsøk

Jeg syns jeg har lest i en annen tråd her at det kan stå ett døgn i kjøleskapet, så jeg lager ny hver morgen.
Jeg gir det kaldt.
Han var ikke veldig plaget, men knirket og trykket mye så da tenkte jeg at det var verdt å prøve. Og så lenge han syns det er godt så kommer jeg nok til å fortsette.

Vi gir 2 ml før hvert måltid og synes det har hjulpet masse [:)] Han var ikke veldig plaget, men trykte og presset veldig mye før. Han gjør det enda innimellom, men har begynt å fise veldig mye etter at vi begynte med teen. Føler hele systemet har løsnet litt nesten [:)]

Har nettopp begynnt med fennikel te. På pakken sto det at man kunne gi det i 2-3 uker.
Hvor lenge skal man ha opphold da?

ORIGINAL: Pønsi

Har nettopp begynnt med fennikel te. På pakken sto det at man kunne gi det i 2-3 uker.

Må man stoppe etter 2-3 uker ? Hvorfor det ?

ORIGINAL: MM88

Må man stoppe etter 2-3 uker ? Hvorfor det ?

dytter

Dumt spm, men hva mener du med trykker og presser? Syns kanskje gutten min gjør det av og til, men han virker ikke plaget??

Vi gir 2 ml før hvert måltid og synes det har hjulpet masse [:)] Han var ikke veldig plaget, men trykte og presset veldig mye før. Han gjør det enda innimellom, men har begynt å fise veldig mye etter at vi begynte med teen. Føler hele systemet har løsnet litt nesten [:)]

Jeg vet ikke, men det sto på pakken at man kunne bruke "kuren" i 2-3 uker.
Er usikker om man må ha opphold....
Noen som vet???

Jeg vet ikke, men det sto på pakken at man kunne bruke "kuren" i 2-3 uker.
Er usikker om man må ha opphold....
Noen som vet???

Ja, på min stod det at man tar det som enkur over 2-4 uker. Hmm, dette må vi finne ut av.

ORIGINAL: Tutta*

Dumt spm, men hva mener du med trykker og presser? Syns kanskje gutten min gjør det av og til, men han virker ikke plaget??

Min også trykker og presser ofte uten at han virker plaget. Virker nesten som om han trykker litt når han er trøtt eller vil noe annet. Men av og til er det luft, for da trykker han til han blir kjempe rød i ansiktet og begynner å gråte litt tilslutt. Også kommer det småfiser. Så det er ikke vanskelig å skille mellom luft i magen og ikke med min vertfall.

Back
Topp