Fenalår

Linni

Forumet er livet
VIP
Det sies at man ikke skal spise fenalår når man er gravid.
Hvorfor ikke??? Er det veldig skadelig???
Alle butikkene har jo det nå og jeg har så sinnsykt lyst på. Har jo kommet til uke 33 nå og hun skal jo bare bli fet.
Hva skal dere gjør og hva har dere gjort med spising av fenalår????
Klikker snart jeg [;)]

Det er jo rått kjøtt, og du kan risikere å få toxoplasmose...tror det staves sånn... som kan være skadelig for babyen.. Gikk i 9 måneder å hadde sykt lyst på salami, men jeg klarte meg[:)]

jeg har spist salami..
er det farlig?? [&:]

Det har jeg og spist før jeg tok den teste.
Har tatt testen to ganger før vi reiste til Tyrkia og etter vi kom hjem. Så siste var i september.

jeg fant ut om graviditeten ganske sent og jeg har spist det før jeg fant det ut, men jeg testet negativ.. men har spist det etterpå og.. [8|]

hehe jeg har spist fenalår mange ganger til grøt!alt er bra med meg å bebin;) tror dette er oppskrytt jeg

det var godt å høre.. [:)]

ser det ikke er lenge til du har termin:) vet du hvilket kjønn det blir:)?

jeg skal få en liten gutt..
du har ikke så lenge igjen du heller?? [:)]
vet du hva du får?

får en litn gutt e også:) håpe bare at han vil ut snart...syntes det er så mange som må gå over tiden jeg..kjedelig[:'(]

så gøy.. [:)]
eg går å håper på det samme.. er så lei av å vente på han nå, vil at han skal komme ut å hilse på mammaen sin.. [:D]
ja, er ganske mange som må det... eg har forberedt meg på å gå overtid... fant ut at det var bedre.. [:)]

du må ihvertfall ha lykke til med fødselen..

eg ha no ete både fenalår å salami eg...biff og..å den e jo bortimot rå...å bebiane mine e kjempe store å fine å alt e i orden m dei:)

Det er ikke så farlig, spesielt ikke i norge der vi er så strenge med alt.. Men det er en mulighet for å få det, derfor frarådes gravide til å spese det, for sikkerhetsskyld.. det er svært sjelden det forekommer.. Bare bruk sunn fornuft, så går det nok fint[:)]

Hei jenter! Har nevnt denne side ved flere anledninger. Fikk tips hos jm om å ta en titt på siden. Her finner du om mat når du er gravid og når du ammer. http://matportalen.no/Emner/Gravide
http://matportalen.no/Emner/ammende

Tusen takk snuppepia den har jeg lagra nå så jeg skal gå igjeom den siden [:D]

Hei. Jeg har spist akkurat det jeg har hatt lyst på og det har inkludert spekemat uten at det er noen problemer. Og hvis du har vært testet to ganger så er det ingen fare.

jordmor sa til meg at hvis en kunne legge spekematen i fryseren i ca 3 dager så gikk det helt fint å spise det...hun sa at hun visste det kom en jul i møte så hun skulle ikke ta fra meg gleden ved å spise spekemat[:D][:D] ..men la også til at jeg burde passe på konfekten ..he he..

Jeg fikk litt dilla på spekeskinke. Leste et sted at man ikke skal spise det, så jeg spurte jordmor.

Back
Topp