Femte barnesykdom

Mammalicious

Glad i forumet
Mailykke 2018
Fillern, nå har vi fått mail med beskjed om at femte barnesykdom går på avdelingen til minstemor.
Hun var litt sutrete her i høstferien, og for noen dager siden kommenterte jeg at hun hadde så røde kinn. Så det er absolutt mulig at hun har hatt det nå.
Uansett kan jeg jo ikke holde henne hjemme fra bhg i ukesvis..

Jeg tok blodprøve sist svangerskap og fikk vite at jeg ikke har hatt sykdommen selv og altså ikke er immun.

Så nå er jeg ganske engstelig kan du si.. skal til legen i dag, så jeg får be henne ta prøve for å se om jeg er smittet nå.

Åå så kjedelig!! Jeg tok det faktisk opp med min håpløse lege i går som et spørsmål! Hun måtte da altså Google seg til hva den femte barnesykdom var [emoji33] og ville ikke legge den til på blodprøven for p sjekke [emoji30][emoji87] det er moro å ikke vite når man jobber i barnehage [emoji28] håper du får sjekket og kanskje ha hatt det allerede! Lykke til!

Nei, jeg vet jeg ikke har hatt det. Med mindre jeg har hatt det siden sist graviditet, hvilket er ganske usannsynlig. Må bare håpe på det beste, og krysse fingrene for at det går bra.

Be legen sjekke oppi det og evt ka du kan gjer.. her fekk vi alle fire den barnesjukdommen for 2 år siden og den var tøff... spesielt for oss voksne. Min mann såg ikkje ut.. [emoji85]

Be legen sjekke oppi det og evt ka du kan gjer.. her fekk vi alle fire den barnesjukdommen for 2 år siden og den var tøff... spesielt for oss voksne. Min mann såg ikkje ut.. [emoji85]

Så fint å vite at du har hatt det da, i og med at det kan være veldig farlig å bli smittet i svangerskapet. :)

I følge legen min kan man være syk helt uten symptomer, så jeg stresser litt med dette kjenner jeg.

Jeg har aldri sjekket om jeg har hatt barnesykdommer.. er det vanlig og sjekke det?

Så fint å vite at du har hatt det da, i og med at det kan være veldig farlig å bli smittet i svangerskapet. :)

I følge legen min kan man være syk helt uten symptomer, så jeg stresser litt med dette kjenner jeg.

Ja det skjønner eg godt. Vi visste faktisk ikkje at vi ikkje hadde hatt det. Altså vi voksne. Såg at gutten vår fekk det først med kun med eit par prikker, slik som meg. Mens jenta vår og mannen min hovna opp og fekk utslett over heile kroppen og tett i tett i ansiktet som klødde og gjorde vondt. Men ungane fekk det først, så kon utslettet nokre dagar seinare, og så begynte vi voksne å få det samme.. legen var ikkje heilt overbevist om at vi hadde den femte barnesjukdommen. Men herlighet, kor tydelig var ikkje det? [emoji85] men har ungen din hatt noko utslett?

Ja det skjønner eg godt. Vi visste faktisk ikkje at vi ikkje hadde hatt det. Altså vi voksne. Såg at gutten vår fekk det først med kun med eit par prikker, slik som meg. Mens jenta vår og mannen min hovna opp og fekk utslett over heile kroppen og tett i tett i ansiktet som klødde og gjorde vondt. Men ungane fekk det først, så kon utslettet nokre dagar seinare, og så begynte vi voksne å få det samme.. legen var ikkje heilt overbevist om at vi hadde den femte barnesjukdommen. Men herlighet, kor tydelig var ikkje det? [emoji85] men har ungen din hatt noko utslett?

Nei. Ingen utslett. Jeg kommenterte i forrige uke at hun var rød i kinnene, husker jeg. Men det var mer sånn varme kinn enn utslett, tror jeg.

De vet jo ikke sikkert at det er det som går i bhg heller, men tror det. Fem barn hjemme med feber i dag, og en som hadde feber i forrige uke har siden fått utslett og mistanke om parvovirus.

Back
Topp