Femar - erfaring ?

"Frozen Embryo Replacement" det betyr fer. Har vell ingenting å si om hva behandling det er ?
Jo, alle behandlinger er forskjellige, og vi får alle tabletter beregnet på våre verdier, vekt osv. Har du ringt og snakket direkte med de ang din medisinering?

Er enig med deg at det høres rart ut. Jeg tok dog progynova og ikke femar, men det var to ganger dager over tid. Du skal jo inn på ul for å sjekke livmorslimhinnen og mulighet for å justere medisineringen da.
MEN, siden du ikke skal starte før de er åpnet igjen i august så ville jeg sittet rolig i båten og tatt telefonen dit da de er åpnet igjen.

"Frozen Embryo Replacement" det betyr fer. Har vell ingenting å si om hva behandling det er ?

Femar brukes også for de som ikke skal ha assistert befruktning, men skal ha hjelp til å få bedre EL. :) Da er det en helt annen behandling.

Kan du ikke legge ut ordlyden i mailen din og svaret deres? For hvis de har svart at du har forstått brevet riktig så er det vel sannsynligvis riktig.

Nei. De er på ferie. Må jo være feil. 8 tabletter på en dag.. Synes det høres alt for mye ut
De har vakttelefon.
ImageUploadedByBV Forum1436385884.596612.jpg

Med tanke på hvor mye de dobbelsjekker alt de skriver i brevene de sender ut og at de har svart at det stemmer på mail, så er jeg sikker på det stemmer. For de tuller ikke med ting i slike tilfeller.
Forskjellen på behandlingen er om man tar det som en hormonkur for at man skal prøve selv eller om det er i forbindelse med forsøk. Noe det er hos deg. Jeg regner med grunnen til den høye dosen er for å være sikker på at eggløsning kommer kontrollert, mens om man tar det som en kur med 1-3 tabletter daglig i 5 dager, så kan man få eggløsning alt fra dag 12 til 25 liksom. Og det er ikke særlig praktisk om man skal ha ett forsøk.

Nå skal jeg ta femar fra dag 4 i syklus i 7 dager. 4-10 syklus dag) Begynner med de 2 første i morgen. Men teller jeg med dagen i morgen eller begynner jeg å telle med søndagen? Dumt spørsmål, men vil ver helt sikker ! Hehe.glemte jo og spør om det

Syklusdag 1 er den dagen du startet å blø skikkelig. Altså den dagen du trengte bind/tampong og blodet rant skikkelig.

Back
Topp