Femåring ut av barnehagen

Mitt forslag er å lage deg en liste med fordeler og ulemper. Se hvilke argument er til beste for barnet. Kun dere kan vite hva som er riktig for dere. Får dere veldig mye bedre økonomi av å ta barnet ut av barnehage. Eller vil utgifter med å ha barnet hjemme gjøre forskjellen for liten til at det lønner seg? Jeg ville Kanskje tatt barnet ut fra mai. Som en ekstra lang sommerferie men ikke før.

Mitt forslag er å lage deg en liste med fordeler og ulemper. Se hvilke argument er til beste for barnet. Kun dere kan vite hva som er riktig for dere. Får dere veldig mye bedre økonomi av å ta barnet ut av barnehage. Eller vil utgifter med å ha barnet hjemme gjøre forskjellen for liten til at det lønner seg? Jeg ville Kanskje tatt barnet ut fra mai. Som en ekstra lang sommerferie men ikke før.
Det er nesten 4000kr i mnd.

Jeg ville ikke tatt ut barnet mitt av bhg når han allerede er godt vant og har sine venner der. Jeg har en som fyller 4 år som fortsetter i bhg selv om jeg går hjemme og vi har kun ei inntekt. Den inntekta er lav, men vi prioriterer bhg-plassen hans også har vi heller litt mindre luksus selv. Hvis han mistrives i bhg hadde jeg derimot ikke vært i tvil.
Jeg bruker å ta fri guttungen min ca en dag i uka også har han korte dager. Hjelper dessverre ikke på økonomien, men man får mer tid sammen med barnet da hvertfall :)

Nei er bare en mnd oppsigelse. Så hvis jeg sier opp iløpet av denne mnd så går han bare ut mnd.
Lille i magen blir jeg ikke å søke inn i bhg før han/hun er to år. Vil ikke sende i barnehagen for tidlig. Jeg har heldigvis ikke jobb som jeg må tilbake til etter permisjon.
Hvis du sier opp denne mnd så må dere vel betale for neste mnd også? Oppsigelser gjelder fra 1. i mnd.

Vi har pratet med barnehagen og har fått 14 dager permisjon fra barnehagen.
Femåringen ønsker dette selv, men jeg tenker at han er for liten til å skjønne konsekvensene av en slik avgjørelse. Så vi får se om han begynner å savne barnehagen de nermeste to ukene :)
Har vært i samtale med helsesøster i dag og det var hun som annbefalte og gjøre det slik :)

Back
Topp