Felles trening - holde det hemmelig!

IsThisReal

Gift med forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Februarbarna 2023
hei!
Jeg trener 2 ganger i uka sammen med flere andre jenter/damer. Vi driver med kontaktidrett, men jeg får jo nå begrenset aktivitetsnivå og begrenset hvilke øvelser jeg kan gjøre pga graviditeten.
Mye øvelser går på magen, deriblant slag på mage med slaghansker for å stramme bukmusklaturen på refleks, bryting osv, noe jeg ikke kan delta på mer.

Hva skal jeg si til de andre?
Jeg er såpass tidlig på vei enda, at jeg ønsker foreløpig ikke å dele nyhetene med noen - samtidig har jeg lyst å holde meg aktiv og få trent de dagene jeg orker det ;)

Hmm, ja den var jo litt tricky da. På en måte er det jo kanskje litt åpenbart hvis du sier at du ikke kan være med på slike øvelser, med mindre de ikke er slike som automatisk tenker graviditet da. Skjønner helt klart at du ønsker å fortsette uten at alle skal vite det helt enda. Kunne du funnet en hvit løgn som ikke skaper mistanke? Noe som at du har fått anbefaling fra fysioterapeut om å unngå slag mot magen på grunn av et aller aent muskulære greier for eksempel? Hehe..

Hmm, ja den var jo litt tricky da. På en måte er det jo kanskje litt åpenbart hvis du sier at du ikke kan være med på slike øvelser, med mindre de ikke er slike som automatisk tenker graviditet da. Skjønner helt klart at du ønsker å fortsette uten at alle skal vite det helt enda. Kunne du funnet en hvit løgn som ikke skaper mistanke? Noe som at du har fått anbefaling fra fysioterapeut om å unngå slag mot magen på grunn av et aller aent muskulære greier for eksempel? Hehe..

Jeg har prøvd å tenke ut noe men aner ikke hva som er "logisk".
Kanskje at jeg har hoven milt eller no? hehe :p

Hvis du vil fortsette å trene disse ukene er nok milt et godt forslag, eventuelt noe med nyrene, men da burde du også ha lavere intensitet på treningen enn du pleier

Hvis du vil fortsette å trene disse ukene er nok milt et godt forslag, eventuelt noe med nyrene, men da burde du også ha lavere intensitet på treningen enn du pleier

Ja jeg har ikke sjans å holde samme aktivitetsnivå uansett. Det er maxpuls i 45 minutt av 90, så det vet jeg at jeg ikke klarer når man er litt ekstra sliten og trøtt fra før ;)

Vi hopper mye tau som del av kondisjonstrening. Det er vel ikke farlig?

Ja jeg har ikke sjans å holde samme aktivitetsnivå uansett. Det er maxpuls i 45 minutt av 90, så det vet jeg at jeg ikke klarer når man er litt ekstra sliten og trøtt fra før ;)

Såpass tidlig skal det ikke være noe problem, skal jo litt til for morkaken eventuelt til å løsne, antar du ikke detter i gulvet av det ;)
Så det skal nok gå bra, men hør på kroppen din nå og ta ting i dens tempo :)

Satt nettopp og leste i boka for gravide, og der sto det at hopping ikke var farlig i det hele tatt gjennom svangerskapet. Bare at man burde droppe det om det ble ubehagelig, men da tenkte de på slutten når magen begynner å bli tung :)

Du kan ikke ha fått kyssesyken da? Jeg fikk ikke treningsforbud da jeg var i god form, men man skal fortsatt være forsiktig med slag mot magen og for høy aktivitet ;-)

Satt nettopp og leste i boka for gravide, og der sto det at hopping ikke var farlig i det hele tatt gjennom svangerskapet. Bare at man burde droppe det om det ble ubehagelig, men da tenkte de på slutten når magen begynner å bli tung :)

så bra! Har prøvd å google litt, men står så mye forskjellig ;) Jeg vil sammenlikne det med å jogge for vi hopper speed-jump og det er ca samme tempo som rask jogg:D

Du kan ikke ha fått kyssesyken da? Jeg fikk ikke treningsforbud da jeg var i god form, men man skal fortsatt være forsiktig med slag mot magen og for høy aktivitet ;-)

DET Var en god ide! ;) Da kan man jo heller ikke drikke alkohol og det er også grunn til at man blir trett og sliten! Genialt :D:D

Si du er syk? Med feber osv. Mye som går for tiden.

Back
Topp