Feittfattig middag?

sogn78

Forumet er livet
VIP
Utfra dei fantastiske ukesmenyane som ligger her ser det ut til at det er veldig mange som er flinke å lage mat her inne:)

Så no lurer eg på om nokon kan legge ut forslag på feittfattige middager?
Det spelar ingen rolle om det er mykje karbo osv, eg er ikkje på slanking, men skal ete feittfattig i to veker etter ein operasjon, og syns det er litt vanskeleg å finne på noko godt til middag.
Fisk er jo godt, kylling og, men uten saus osv så smakar det jo lite...

Tips?

Kan du ha soyasaus? Finnes isåfall mye gode soyasaus oppskirfter til kylling og fisk:)

Maggi juicy chicken har flere gode marinader, det setter god smak på kyllingen:)

Bruk gode råvarer og hold deg til "ren" mat, dvs ren kylling og rent kjøtt, ikke kjøttdeig etc som er tilsatt fett.
Stek i panna for stekeskorpe, og etterstek i ovn med rotgrønnsaker (persillerot, pastinakk, potet og søtpotet, gulrot, løk etc)

Persillerot, pepperrot og pastinakk setter utrolig god smak! Lag også purè, helt nydelig og helt fettfritt!

Svinekjøtt er magert (ikke bacon så klart, men feks strimlet svinekjøtt), og du kan ha all verdens grønsaker til :)

Hva med å lage en helt amazing salat med granateple, avocado, eple, tomat, agurk, gojibærdryss, gulerotstrimler, finhakket røbete, spinat, rødløk, hakket hvitløk, kikerter, og egentlig bare alle andre grønsaker du har lyst på? Dryss over litt sitronsaft på slutten, så blir ikke eple og avocado brunt :)

Finn noen gode marinader (eller lag selv) og legg kjøtt i marinade i noen timer, da trenger du ikke saus på samme måte :) jeg lager ofte snitzel av egg, griljermel og krydder. Da trenger man heller ikke saus :)

Back
Topp