Feire 4 års dag?

Sommerbarn88

Elsker forumet
Julimammaer 2016
Nå blir snuppa snart 4 år, og skal få ha besøk med jentene i barnehagen. Og jeg er så usikker på om jeg skal ha det her hjemme( har ikke så stor plass, men får plass til ni 4 åringer) eller om jeg skal ha det på lekeland. Bestevennen skal ha det på lekeland, og det er jo ganske praktisk for man må jo nesten ikke gjøre noe selv. Men jeg har likevel lyst å ha det hjemme, og ha en god gammeldags bursdag med hot dog og sjokolade kake! Og lurte litt på å kjøpe inn så de kunne lage smykker/armbånd, ha fiskedam og kjøpe inn små ting i poser i stede for snop. Men så er jeg usikker på om foreldrene vil levere 4 åringene sine til oss som nesten er ukjent. For har dessverre ikke plass til både foreldre og barn. Hva ville dere valgt? Og er det noe som har erfaring med det ene eller andre? :)

Jeg synes heeeelt klart det hørtes desidert best ut det du hadde planlagt hjemme :) blir endel lekelandbursdager så jeg synes ditt alternativ var myyyye bedre :)

Har aldri opplevd at foreldre ikke har sluppet av barna, og jeg kjenner ikke foreldrene ;)

Jeg synes heeeelt klart det hørtes desidert best ut det du hadde planlagt hjemme :) blir endel lekelandbursdager så jeg synes ditt alternativ var myyyye bedre :)

Har aldri opplevd at foreldre ikke har sluppet av barna, og jeg kjenner ikke foreldrene ;)
Ja det jeg og tenker at de fleste velger lekeland. Mens jeg tenker at det kan være like gøy å være hjemme. :) Takk for svar! Kanskje jeg rett og slett ha det hjemme da :)

Har kun hatt hjemme jeg. Og begynt fra de var 4 år. Og kjenner jo ingen vi heller sånn sett ;) Første selskapet måtte jeg som mamma være med minsta da. Hu fyller sent på året, og var mer usikker. Så for at hu skulle føle seg trygg ble jeg igjen i selskapet. Men etter den første har hu klart seg alene hver gang :)

Og det er koselig. Her har vi perla også har jeg strykt den med strykejernet så de kan ta det med seg hjem. Har heller ikke snop i posene. Mer hårdill og såpebobler. Blir nok snop med tiden :p

Her tror jeg halvparten av foreldrene måtte være med under hele seansen da vi feiret 4 års dager. Hadde ikke maktet å ha det på lekeland! Kos dere hjemme dere.

Er litt redd for at det er mange foreldre som vil bli, det kunne blitt koselig, men har dessverre ikke plass til både barn og foreldre. Men regner med det ordner seg på en måte :p Ja snop er det nok av resten av året. Så jeg tenkte å gi de hver sin frost ballong med helium, og litt andre små ting. Har veldig lyst å ha det hjemme, men samboer er litt mer usikker. Han tror det er lettere å ha det på lekeland...

Er litt redd for at det er mange foreldre som vil bli, det kunne blitt koselig, men har dessverre ikke plass til både barn og foreldre. Men regner med det ordner seg på en måte :p Ja snop er det nok av resten av året. Så jeg tenkte å gi de hver sin frost ballong med helium, og litt andre små ting. Har veldig lyst å ha det hjemme, men samboer er litt mer usikker. Han tror det er lettere å ha det på lekeland...

Det er vel kanskje lettere å ha det på lekeland men da må dere jo ut med en del penger for å ha det der. Jeg har aldri hatt det på lekeland for mine barn rett og slett fordi vi ikke tar oss råd til å ha det der fordi det koster såpass mye. Ville definitivt hatt det hjemme. Foreldrene går nok igjen visst ikke noe annet blir sagt fra deres side og barna vet jo hvem bursdagsbarnet er og de har garantert sett foreldrene til hverandres barn i bhg bare kanskje ikke tenkt over at du er moren til hun og de er moren til han osv :-)

Det er vel kanskje lettere å ha det på lekeland men da må dere jo ut med en del penger for å ha det der. Jeg har aldri hatt det på lekeland for mine barn rett og slett fordi vi ikke tar oss råd til å ha det der fordi det koster såpass mye. Ville definitivt hatt det hjemme. Foreldrene går nok igjen visst ikke noe annet blir sagt fra deres side og barna vet jo hvem bursdagsbarnet er og de har garantert sett foreldrene til hverandres barn i bhg bare kanskje ikke tenkt over at du er moren til hun og de er moren til han osv :)
Ja det er ganske mye penger på å spare å ha det hjemme, sett på sånn grunn pris på lekeland og da er det med en pølse i brød til hver. Syntes det er litt lite. Enda en grunn til at jeg tenker hjemme er bedre :) Da håper jeg foreldrene bare leverer og går :p og at de tenker som jeg ville gjort at det bare er barnet som er invitert.

Ja det er ganske mye penger på å spare å ha det hjemme, sett på sånn grunn pris på lekeland og da er det med en pølse i brød til hver. Syntes det er litt lite. Enda en grunn til at jeg tenker hjemme er bedre :) Da håper jeg foreldrene bare leverer og går :p og at de tenker som jeg ville gjort at det bare er barnet som er invitert.
Det de fleste går for, men bør gjerne tenke at noen gjerne kan være usikre og dermed vil ha foreldre der? Har du plass til mamma og tre liksom? :) Her blir som regel en pappa igjen for sin datter. Har enda faktisk en mamma til ei 10 år gammel jente som også blir igjen enda i selskap her :)

Det de fleste går for, men bør gjerne tenke at noen gjerne kan være usikre og dermed vil ha foreldre der? Har du plass til mamma og tre liksom? :) Her blir som regel en pappa igjen for sin datter. Har enda faktisk en mamma til ei 10 år gammel jente som også blir igjen enda i selskap her :)
Altså får jo alltid plass til en foreldre eller 3 ;) For jeg har full forståelse for at noen gjerne ikke vill komme om ikke de får ha med seg noen. Var sånn selv, og var sånn langt opp i skole alder :p bare redd for at alle foreldrene vil bli. Da kan det bli litt vanskelig.

Altså får jo alltid plass til en foreldre eller 3 ;) For jeg har full forståelse for at noen gjerne ikke vill komme om ikke de får ha med seg noen. Var sånn selv, og var sånn langt opp i skole alder :p bare redd for at alle foreldrene vil bli. Da kan det bli litt vanskelig.
Hihi ja :) De fleste leverer og går. Aldri opplevd annet jeg hvertfall ;) Tror jeg hadde blitt sjokkert om alle hadde blitt igjen hvertfall :p

Absolutt hatt det hjemme.

Vært på en lekelandbursdag nå, og det er ikke mye til feiring synes jeg...

Ungene er jo ikke sammen og feirer bursdagsbarnet annet enn ved spising, som er 10 min av de to timene...

Jeg synes ikke det er noen bursdag.

Og jeg ville iallefall mye lettere levert 4-åringen min hjemme hos noen enn alene på lekeland ;-)

Og så må man da regne med å måtte betale for de foreldrene som blir igjen på lekeland også... Blir svindyrt!

Den vi var på hadde jeg tenkt å betale inngang for selv, men da blir det en dyr bursdag å gå i også, når man kjøper gave i tillegg... Her hadde familien bestemt seg for å betale for oss foreldre som var igjen og. Det var ganske mange av oss for å si det sånn :-P

Vi pleier å bruke gymsalen på skolen der samboer jobber når vi feirer ;-)

Da mini var 3,5 år ( bursdag til eldste på avdelingen som ble 4) ville han ikke ha meg med engang.
Har alltid vært noen få foreldre som blir, men ikke alle. Ha liste med tlf nr til foreldrene (få de til å skrive på når de leverer om du ikke får av bhg) og si du ringer om det er noe.

Fiskedam var stor hit i 4årsdagen, spesielt alle de rare tingene som nappet på, og ikke bare gosteposer.

Her er det ganske vanlig at foreldrene er med i bursdag, bare noen få som bare blir levert. Min ble også fire nå. Jeg hadde ikke latt min være igjen bortsett fra hos de vi kjenner familien slik at han er trygg på de voksne.

Alle foreldrene var her da vi hadde fireårsdag, halvparten da vi nylig hadde en femårsdag.
For eldstemann har vi de siste to årene hatt det på skolen, før skolestart har vi dem hjemme. På skolen bes hele klassen, første gang var det noen som ble en stund før de gikk, med fireåringer er det vel nærmest forventet

Ville hatt det hjemme. Har dere ikke plass så får de voksne stå trykket i et hjørne :p

Ingenher har hatt lekelandbursdag , hadde vi hatt det i nærheten hadde vi glatt hatt bursdag der. Ser på det som en like bra bursag jeg.

Ellers kan dere jo låne bhg sine lokaler kanskje eller ha det ute

Back
Topp