Feire 2 julaftener

Purpurea

Gift med forumet
http://www.dagbladet.no/2010/12/17/tema/foreldre/klikk/helse_barn/14776784/

Vi har dine, vårt barn og de begynner og bli veldig store nå. Hans barn er nå 11,13 og 17 år
Mannen og jeg satt og diskuterte dette nå pga innlegget over. vi har feiret jul med barna lille julaften det året vi ikke har de på julaften

Vi skal snakke med barna når de kommer nå ang jul neste år for da skal vi ha de lille julaften om vi heller gjør det til en kose dag. Med juletrepynting, en middag som vi sjeldent har og ikke ha ribbe og hele sulamitten. De får jo dette til middag dagen etter og, kan tenke meg det kan bli kjedelig og ikke særlig spesielt og spise julemiddagen 2 ganger

Flere her med dine mine våre barn som feirer 2 julaftener eller har dere en annen måte og gjøre det på?

Jeg har bare ett barn med samboer, og vi bor sammen, så hva vi gjør nå, er ikke så aktuelt. Men jeg er skilsmissebarn, og til tider har det vært dine, mine og våre inni bildet. Søsteren min og jeg har bare feiret én julaften. Annehvert år hos pappa og annenhvert år hos mamma. Jeg er veldig glad for det. For meg hadde det vært veldig rart om julaften var to ganger. Det er jo bare én kveld som er ordentlig julatften! Tror foreldrene ofte gjør slikt mer for sin egen skyld enn for barnas....men det er nå bare min mening.

Halvsøstrene mine feiret to julaftener, for mora deres måtte absolutt feire med dem hvert år, og det var alltid skikkelig nedtur å feire med dem når de hadde feiret med mora først, for da var det helt tydelig at de ikke gledet seg like mye over kvelden siden de på en måte allerede hadde vært gjennom den. [&o]

i år skal store gutten min til faren sin på julaften,så da lager vi grøt/taco eller annet han har lyst på på lille julaften og han får åpne gavene sine fra min familie og venner. han er 10,5 nå,og sånn har jeg gjort annenhvert år siden han var 1,5år.

Her feirer vi med våre og mine barn på julaften. når stebarna kommer før dem åpne julegavene fra min familie.

Her skal snuppa til faren sin på julaften, så da skal vi feire lillejulaften her hjemme [:)] Da spiser vi pinnekjøtt, god dessert og pakker opp pakkene som er i fra slekta mi, for det som er fra BFs slekt er hos han [:)] Syns det er greit å gjøre det sånn.

ORIGINAL: Sonja Borge

Jeg har bare ett barn med samboer, og vi bor sammen, så hva vi gjør nå, er ikke så aktuelt. Men jeg er skilsmissebarn, og til tider har det vært dine, mine og våre inni bildet. Søsteren min og jeg har bare feiret én julaften. Annehvert år hos pappa og annenhvert år hos mamma. Jeg er veldig glad for det. For meg hadde det vært veldig rart om julaften var to ganger. Det er jo bare én kveld som er ordentlig julatften! Tror foreldrene ofte gjør slikt mer for sin egen skyld enn for barnas....men det er nå bare min mening.

Halvsøstrene mine feiret to julaftener, for mora deres måtte absolutt feire med dem hvert år, og det var alltid skikkelig nedtur å feire med dem når de hadde feiret med mora først, for da var det helt tydelig at de ikke gledet seg like mye over kvelden siden de på en måte allerede hadde vært gjennom den. [&o]

Enig i dette!!

Når jeg hadde annenhvert år løsning med min sønn så kom han ikke før i romjula til meg når han ikke feiret jul her.(Nå feirer han kun jul hos meg, pappaen vil ikke ha han lengre.[:(])
Pleide da å ha god mat den dagen han kom+ han fikk åpne julegavene sine som var fra vår familie.[:)] Laget ikke til ei ekstra julefeiring da. Skulle feire nyttår noen få dager senere.[:)]

sign

Jeg er motstander av 2 julefeiringer - det er jul en dag i året og ferdig med datt. Men i år har poden valgt å feire jul med sin far. Han kommer hjem 3 juledag - da lager vi taco, ser en julefilm sammen også får han gavene sine da.
Av forskjellige grunner, så kan han ikke ta med seg gavene dit han skal

en annen situsjon dette da men vi feirer 2 jul hvert år vi selv om vi ikke er skilt eller har barn fra før. mannen min er fra england så her åpnes gavene til kjernefamilien den 25 desember. og resten på norsk vis på kvelden 24 des. men jeg synes begge dagene er like kos og spennende og det tror jeg snuppa også kommer til å synes

Julaften er 24desember, punktum finale.

Her skal jentene til pappaen på julaften, så jeg tenkte at de kunne få pakkene fra min familie 2. juledag når vi skal i juleselskap til deres mormor.. Da får alle se når de åpner pakkene [:)]

Jeg ville ikke gjort det før selve julaften fordi jeg da ville følt at det tok glansen fra julaften.. Men etterpå er det jo ikke like viktig.

Tenker at når de blir større så kan jeg spørre den selv hvordan de vil ha det.. Enten pakker to dager, eller alle pakkene hos mamma/ pappa [:)]

ORIGINAL: Skravlemor

sign

Er skilsmissebarn og kunne aldri tenkt meg to julefeiringer. Jeg ville være hos min mor og slik har det vært i nesten alle år. Har ikke feiret jul med min far på flere år. Sist var for over fem år siden og var hos noen andre. Å feire hos ham kommer ikke på tale. Den 25. har vært forbeholdt hans familie i mange år, men da har vi også vært andre steder.

Tror dette er opp til foreldrene. Hvis de har en stor og en mindre feiring eller feirer ulike ting (jul/julebesøk eller jul/nyttår) går det greit vil jeg tro, men i min familie ville det aldri funket. Heller ikke å feire sammen med mor og far.

Jeg mener julaften er en dag i året. Vi har også mine, dine og våre barn. Mannen min ville gjærne feire "julaften" en annen dag, som ungene skulle pakke opp pakker fra våre familier og oss. Men der er jeg steil å står på mitt. Julaften er 24. desember. Og det er den dagen man får pakker[:D]

Vi har ikke mine dine og våre men vi har alltid hatt to julaftener...

før hadde vi lillejulaften hos bestemor og de og julaften hmed farmor og de, å så omvendt året etterpå.. i år skal vi til mamma og de å feire jul lille, og til tanta til samboeren min på julaften..

Back
Topp