Feilprisede varer i butikk. Kundens rettigheter?

*Poppy* skrev:
jeg synes det kommer litt an på... jeg jobbet i en kjøkkenbutikk, og der opplevde vi en mann som flyttet en prislapp fra en billigere vare til en tilsvarende vare som var mye dyrere... Han laget et helvete i butikken og vi måtte til slutt la han gå ut av butikken med en varen til en mye billigere pris...

Hvis butikkene ikke har mulighet til å si beklager, her har det skjedd en feil å rette  opp prisen, så er det bare for kunden og flytte rundt på prislappene og kreve å få varen til den prisen..

Selvfølgelig er det noen som prøver seg. Men når mange like varer har samme pris så forventer man jo at det er det varene koster.  Sånn som de to tingene jeg kjøpte i dag, det sto samme pris på begge de to, og alle de andre varene som hang på stativet.

Labambie skrev:
Jeg tror faktisk ikke man har rett på det. Altså folk kan jo legge en ting på et sted som det er tilbudsvarer f.eks. Om det er folkeskikk derimot, oh yes..

Minner meg på den gangen jeg var på Barnas Hus på Strømmen, i taket dinglet det svære skilt: 50% på HELE BUTIKKEN. Fant meg en matstol, og gikk i kassa. Nei, DEN stolen var jo ikke halv pris. Altså hele butikken, unntatt akkurat den stolen. Kjære vene, jeg tilta! Så det var ikke merka noe sted at denne stolen ikke var tilbud, for hele butikken hadde halv pris.. 
Jeg skrev vel en to A4-siders mail om behandlingen vi fikk i den  butikken den dagen, de ansatte som himla med øynene og kjeftet meg ut etter noter. 

Har til dags dato ikke satt mine bein i den butikken siden. 

Haha, åh, barnas hus på Strømmen <3 Der sto jeg midt på en lørdag, med lang kø bak meg og kjefta ned hun som jobbet der. Aldri følt meg så slem men da var jeg sint. :p

Ellers lurer jeg også på om kundene har rett på det.. For jeg jobber i butikk og jeg vet ikke, men så opplever jeg det så sjeldent. For meg er det jo en selvfølge at kunden får prisen på lappen, siden det er vår feil, men ting som henger feil får de som oftest ikke, de ser det jo før de betaler, jeg sier fra, det er sjeldent noe problem. Et par som er veldig vrange, kanskje.

Lizz83 skrev:
Jeg opplevde det på xxl på raglamyr. Var helt tragisk. Det var annonsert sko til 399 (sjekka på nettet også) og prislappen stod tydelig rett over skoene (ja, jeg sjekket at det var riktig merke og mod). Da jeg kom til kassen kostet de "plutselig" 899. Fytti så sur jeg ble! Gadd selvsagt ikke kjøpe de og skal ikke inn i den butikken igjen med det første.

What!? Va det dei i kassen så du snakte med så sa det eller? Ringte di kje opp t skoavdelingen for å skjekka med dei så jobbe der for å få brekrfta prisen?

Men det e moooonge så tar feil å ikkje kjikke på pilene så går mot venstre og trur at prisen så egentlig peike på den høyre skoen så står atte med - at det e den så gjelde. Og då får di sjølsagt ikke den lågaste prisen.

Uansett så gjelde nettpris i butikkane og så så lenge prisen e 399 der så gjelde den i alle XXL butikkar så det va markligt at du ikkje fekk di for då e det det sama ka skone koste i butikken anyway  :-O

Feilprisa varer tar jaffal eg på meg sjøl - te og me når eg vett at kunden har henta fram ein gammale pris så va rimligare, men det e jo vår feil at me barra har prist oppå og ikkje fjarna lappen. Einaste eg ikkje gir meg på e når kundar har lagt esker på feil plass. Då kan det var skoen e i sama marke, men hette noge heilt aent og ikkje sama utsjåande.

Jeg og min daværende samboer skulle kjøpe komfyr med keramikktopp på tilbud. Hadde fått sånn reklameavis fra Expert i posten, var annonsert kjempebillig, husker ikke nøyaktig (er vel 10 år siden) men si det var rundt 2000.
Kommer i butikken, ser den ikke fremme, henvender oss til en ansatt, og blir nærmest idiotforklart på stedet.

Selvfølgelig har de ikke keramikktopper SÅ BILLIG, det ville jo være IDIOTISK.
Men det står nå faktisk i annonsen dere har sendt ut, da...
Nei, da er det en skrivefeil, dette er bare tull, og det må alle oppegående mennesker skjønne!
Men vi kunne jo få se på de "normalt" billige komfyrene da, fra 3500 og oppover!

Trenger jeg å si at vi IKKE kjøpte noe i den butikken, at vi gikk til en annen kjede og deretter boikottet Expert i mange år? :p

Jeg jobber i en dagligvarebutikk. Hos oss er det sånn at hvis en vare er feilprisa (med de originale prislappene såklart) så får kunden varen til riktig pris. For det er jo bare vår skyld, og vi må rette opp i det. Varer som vi setter til halv pris, må vi være litt mer oppmerksomme på, for de er merka med en annen type prislapp, som er lett å bytte på med andre varer.

Var f. eks. en kunde som prøvde å bytte prislappen på en barberhøvel til 150,- mot en som sto på en sjokolade til 15,- Snakk om å prøve å lure oss!

Men hos oss er det som regel kunden som har rett, men er lurt å være oppmerksomme likevel. Finnes noen luringer der ute også ;)

Back
Topp