Feil termin?

Guttemamma10og13

Gift med forumet
Jeg lurer på om jeg og legen min kan ha misforstått hverandre når hun skulle regne ut terminen min. Hun spurte etter siste dag i siste mens, tror jeg hvertfall. Kan ha vært meg som har hørt feil og.. Alle andre plasser leser jeg om første dag av siste mens, var det det hun egentlig mente? Hvordan regnet legen/jordmor ut deres termin?

Når jeg bruker unnfangelsen på terminkalkulatoren her kommer jeg til at jeg er 11+3, altså 4 dager bak det legen min sier.. Unnfangelsen er vanskelig å finne, men jeg brukte eggløsningstester så då blir det litt lettere hvertfall.
Har dere noe erfaring om dette? Er greit å vite om jeg kan begynne å si det til folk eller ikke, vil vente til uke 12.

Skal forhåpentligvis på UL neste uke så vi finner det ut ganske nøyaktig da håper eg [:)]

ORIGINAL: sola89

D regnes vel fra første dag i siste mens.. :)

Hvertfall den vi har gått ut ifra....

Var det eg og trodde, men regnet med legen hadde rett.. Vi har sikkert misforstått hverandre eller jeg har hørt feil [8|]

Men har ikke lengden på syklus en del å si? For min syklus varierte veldig, alt mellom 42 dager og 30.. Min siste syklus var på 39 dager, den før jeg ble gravid. Så var 39 dager jeg gikk utifra når jeg ventet på å ta en graviditetstest så er vel den jeg skal bruke når jeg regner ut termin med kalkulatoren her? Den ble ca 3 dager kortere for hver gang frem til den ble lengre igjen, skal jeg kanskje trekke fra 2-3 dager eller bruke 39? [&:]

det er slik hun lenger opp sier. men sykehuset forholder seg bare til den terminen du får etter ordinær ul. så du kan jo si til folk den du tror er riktig. for du får ikke den fast bestemte terminen uansett før du er har tatt ordinær ul. så stol på deg selv du [:D]

ORIGINAL: RLD

Var det eg og trodde, men regnet med legen hadde rett.. Vi har sikkert misforstått hverandre eller jeg har hørt feil [8|]

Men har ikke lengden på syklus en del å si? For min syklus varierte veldig, alt mellom 42 dager og 30.. Min siste syklus var på 39 dager, den før jeg ble gravid. Så var 39 dager jeg gikk utifra når jeg ventet på å ta en graviditetstest så er vel den jeg skal bruke når jeg regner ut termin med kalkulatoren her? Den ble ca 3 dager kortere for hver gang frem til den ble lengre igjen, skal jeg kanskje trekke fra 2-3 dager eller bruke 39? [&:]

bare ha den terminen som legen har regnet ut nå så blir den nok forandret litt på når du skal på Ordinær Ultralyd, det tror jeg mange som kommer til å måtte gjøre.. noen dager + eller - :) hehe..

Tusen takk for hjelpen [:)] Får vente i spenning til vi skal på UL[:D]

tror jeg ikke ville tenkt så mye på 2-7 dager forskjell enda, man kan gruble seg grønn av det [:D]  de finner jo ut terminen man skal gå ut ifra på ordinær ul..... [:)] og da har ikke mensterminen noe å si så lenge man ikke er 3-4uker i forskjell lissom

Jeg leste i en bok modern fikk når hun giftet seg om svangerskap. (bok fra sølvsmeden faktisk, med råd om alt fra forsikringer, serviser, møbler og til slutt svangerskap. Alt en jente trenger å vite når hun skal gifte seg, med andre ord! [;)]) Den var trykket i 1969!

Reagerte også på hvordan de regnet ut termin siden de regnet det ut ifra siste dag i siste mens. Husker ikke regnestykket, men det stemte på en prikk.

Kan sikker bla det opp igjen hvis noen er intr. [:)]

Så artig [:D] Sånne ting er jo alltid gøy å se i og lese [:)]

Back
Topp