Feil termin ved tul

Knøttet2017

Glad i forumet
Februarhjertene2017
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
Hei! Jeg lurte på om noen har opplevd å få en annen termindato ved tul enn det du selv har regnet ut, for deretter at det har vist seg at tul termindato har vært feil ved oul?
Jeg ble satt tilbake 10 dager ved tul enn hva jeg hadde regnet ut. Hvis tul termin stemmer så kom symptomene veldig tidlig. Føler jeg at jeg er lenger enn hva tul termin tilsier. Det er selvfølgelig ingen regler uten unntak men litt nysgjerrig på om dette har skjedd med andre?

Ved 2. tul ble jeg satt frem 8 dager og ved neste tul ble jeg nok en gang flyttet frem 1 dag. Jeg tror det er helt vanlig å bli flyttet både frem og tilbake, og at oul-terminen er den mest nøyaktige.

Ved 2. tul ble jeg satt frem 8 dager og ved neste tul ble jeg nok en gang flyttet frem 1 dag. Jeg tror det er helt vanlig å bli flyttet både frem og tilbake, og at oul-terminen er den mest nøyaktige.

Takk for svar :happy: jeg var på tul uke 12 så spent på hva de sier på oul om to uker, da vil jeg være mellom uke 18-20

Hei! Jeg lurte på om noen har opplevd å få en annen termindato ved tul enn det du selv har regnet ut, for deretter at det har vist seg at tul termindato har vært feil ved oul?
Jeg ble satt tilbake 10 dager ved tul enn hva jeg hadde regnet ut. Hvis tul termin stemmer så kom symptomene veldig tidlig. Føler jeg at jeg er lenger enn hva tul termin tilsier. Det er selvfølgelig ingen regler uten unntak men litt nysgjerrig på om dette har skjedd med andre?
Vi var på tidlig UL i uke 10, og ble da målt til å være 3 dager lenger. Men hun sa at fosteret er så lite, så det er vanskelig å måle ordentlig, så hun ville at jeg skulle forholde meg til menstermin frem til OUL. Det er jo målene på OUL som bestemmer terminen, så tror jeg hadde forholdt meg til menstermin i første omgang og OUL termin i andre omgang :)

Vi var på tidlig UL i uke 10, og ble da målt til å være 3 dager lenger. Men hun sa at fosteret er så lite, så det er vanskelig å måle ordentlig, så hun ville at jeg skulle forholde meg til menstermin frem til OUL. Det er jo målene på OUL som bestemmer terminen, så tror jeg hadde forholdt meg til menstermin i første omgang og OUL termin i andre omgang :)

Takk for svar :)
Veldig spent på hva de sier på oul om 2 uker da det skiller 10 dager mellom menstermin og termin jeg fikk på tul. Altså er jeg alt fra 16+4 til 18+1 i dag :D

Det er OUL-termin som blir den offisielle datoen i forhold til når du skal ut i permisjon og få foreldrepenger, og i forhold til evt igangsetting, så jeg ville forholdt meg til menstermin inntil du har vært på OUL :)

Må huske på at de vokser i rykk og napp i starten også, vil være vanskelig og beregne akkurat frem til veksten stabiliserer seg på en måte :)

Det er OUL-termin som blir den offisielle datoen i forhold til når du skal ut i permisjon og få foreldrepenger, og i forhold til evt igangsetting, så jeg ville forholdt meg til menstermin inntil du har vært på OUL :)
Må huske på at de vokser i rykk og napp i starten også, vil være vanskelig og beregne akkurat frem til veksten stabiliserer seg på en måte :)

Takk for gode svar fra begge to :happy:
Må nok bare smøre meg med tålmodighet til vi skal på oul. Heldigvis er det ikke så lenge til :D

Jeg har gått utifra tul datoen, så kan jeg heller blir positivt overrasket om jeg blir satt frem igjen ved oul;D (ble satt tilbake 7 dager)

Da jeg fikk jenta mi i 2013 ble jeg satt tilbake 10 dager på tul, og fikk min egen mens termin på oul :)

Jeg var til og med på to tul for jeg ble så frustrert og tenkte hun tok feil (med 4 ukers mellomrom) fikk samme termin på begge tul.

Som nevnt over, de vokser i rykk og napp.

Jeg ble satt en uke frem på tidlig ul og en uke tilbake igjen på OUL :p Så nå er det min egen beregnet termin som stemmer og står i papirene :)

Jeg ble satt en uke frem på tidlig ul og en uke tilbake igjen på OUL :p Så nå er det min egen beregnet termin som stemmer og står i papirene :)
Hvor tidlig var du på ul? :)

Ble satt tilbake 9 dager på tul, og to dager ekstra på oul. Så til sammen 11 dager. Dette kommer nok av den ustabile menstruasjonen. Kjenner mange som har blitt flytta på, men som hsr fått på menstermin for det, man må ikke henge seg så nye opp i datoen :)

Jeg er spent.. På første tul ble jeg satt 3-4 dager tilbake ifht menstermin, mens på andre tul ble jeg satt frem 3 dager ifht mens.. Håper jeg ikke blir satt tilbake igjen hvertfall! :D

Jeg ble flyttet 3 dager på tul, og på oul ville hun flytte meg enda 4 dager. Når jeg sa jeg synes det var rart å bli flyttet enda mer og hun fikk vite at jeg ble flyttet på tul, flyttet hun meg bare 1 dag. På tul sa de det var oul jeg skulle forholde meg til, mens hun mente tul var mest riktig :p

Jeg kommer helt sikkert bli flyttet ca en uke på oul.... Men er helt sikker på at 6 e er riktig og det er det som er satt på risken og privat ul... Men har født ett knøtt til termin og blir trolig det samme nå.

Vi gleder oss til oul for å se om tul stemte, detter er vår første og da er det jo litt ekstra gøy å følge med på utviklingen uke for uke :happy:
Ungen kommer jo når den kommer og det får man jo ikke gjort så mye med :D

Ifølge min ladycomp er termin 11.februar. (Har brukt den ca 8 mnd og den kjenner min faste syklus godt. Både mens, eggløsning og samleie)

Ifølge min fastlege er termin 14.februar

Ifølge OUL er termin 18.februar (vært i dag på ul)

Blir spennende å se hvem som får mest mulig "rett" :)

Har fått samme dato på ul uke 12, 16 og 19.... så nå stoler jeg på den...

Back
Topp