Feil sugetak

Fruktplukker

:)
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Lille har feil sugetak. Jeg har ikke vondt og er ikke sår, men brystvorta er litt skjev etter ammingen. Alt ser bra ut fra utsiden, så jeg vet ikke hvor problemet ligger. Noen erfarne der ute som kan tenke seg hva som er feil og hvordan rette det opp? :)

Jeg bruker c-grepet og det aller meste av det brune er i munnen hans. Han er 5,5 uke.

Om babyen klarer å tømme bryster fint, melkeproduksjonen er stabil og ingen av dere er plaget av det ville jeg ikke tenkt så mye på det.

Men du vil kan du prøve bakoverlent amming. Det er ofte den beste stillingen til å få babyen til å ta bryster mest korekt i. Legger ved link så du får stillingen beskrevet.

Mvh ammehjelper

https://ammehjelpen.no/artikkel/178/biological-nurturing-naturlig-amming

Lille har feil sugetak. Jeg har ikke vondt og er ikke sår, men brystvorta er litt skjev etter ammingen. Alt ser bra ut fra utsiden, så jeg vet ikke hvor problemet ligger. Noen erfarne der ute som kan tenke seg hva som er feil og hvordan rette det opp? :)

Jeg bruker c-grepet og det aller meste av det brune er i munnen hans. Han er 5,5 uke.

Lillegutt her å hadde feil sugeteknikk mens alt så bra ut på utsiden! Fikk ikke vondt og ble ikke sår! Her tror jeg det var at det kom mye melk og han justerte tunge og grep så han greide å stoppe det litt opp! Her løsna der når melkeproduksjonen stabiliserte seg litt og han ble større!

Siden du ikke får vondt eller blir sår tror jeg, jeg ville sett det litt ann! Kan rett og slett være at han må bli litt større for å ta puppen helt riktig eller at melka kommer litt ekkelt inn i munnen så han klemmer med tunga :)

Håper alt ordner seg etter hvert!

Takk for svar, dere. Prøvde oss på liggende ammestilling i natt hvor han fikk søke selv og selv ta tak. Det hjalp litt på å få frem mer knopp, men fortsatt litt skjev. Han tømmer brystet godt, tror jeg, for ligger og suger aktivt før han tar mer "dypere" tak og så slipper det. Da virker han forsynt (tømmer begge bryst).

Som dere sier, kanskje det ikke er noe problem så lenge alt ellers er som det skal. Tenkte å prøve tilbakelent amming for å se om det endrer knoppen etter amming.

Back
Topp