Feil sugetak og snart tenner! Erfaringer?

Bkno1621350

Første møte med forumet
Hei!

Jenta mi på snart 6 mnd er i ferd med å få tenner. Jeg er veldig sikker på at hun fremdeles har feil sugetak, at hun bruker gommene for å drive ut melka. Det kjennes i alle fall sånn ut.

Hun hadde feil sugetak allerede fra hun var bitteliten, vi sleit med amminga både pga sugetaket, såre brystvorter, og etterhvert også brystvegring og/eller sugeforvirring. Da amminga endelig begynte å fungere etter 2 måneder var jeg så lykkelig og lettet at jeg tenkte ikke mer over om sugetaket var riktig. Hun drakk og var fornøyd og la på seg som hun skulle.

Det jeg merker nå er det bittelitt vondt når hun ammer. Og i går kjente jeg en liten spiss sak inni munnen hennes. Det er nok ei tann på vei og derfor det er vondt. Jeg er så redd for å måtte slutte å amme, jeg vil ikke ta fra henne denne kosen.

Er det noen som har erfaring med dette? Kan man prøve brystskjold?

Hilsen en fortvila førstegangsmor
 
Det er veldig vondt akkurat når tennene kommer ut. Helt jævlig faktisk! Men det går over! De biter gjerne en del da det klør i gommene. Jeg sa alltid nei, puttet en finger inn i munnen slik at hun slapp taket. Og så fikk hun prøve på nytt. Det funket! Men man må bare bite tennene sammen og stå i det der en liten stund.
 
Back
Topp