Feil på UL termin?

Febbis

Gift med forumet
Noen som har fått feil UL termin?
Var på ordinær ul termin på ahus idag, og den spriker med 9,10 og 11 dager fra mens og 2 tidligere UL. [&:]

Her regnes jeg som overtid hele 24 dager etter mens termin[>:][:(] Liker ikke dette helt[&o]
Er det mulig å få en ny ul?

Ja, klart det. Ta det opp med legen din og få han/hun til å rette det opp. 

ORIGINAL: Sicily

hehe, så du hadde svart meg inne på mai også.
Ville bare se om det kanskje var fler enn meg i denne båten..[:)]
Jeg skal sette himmel og jord i bevegelse til uka[;)][8D]

jeg ble flyttet ti dager, tok det opp med jordmor og hun ringte sykehuset og fikk meg inn på overtidskontroll som var rett i forhold til menstermin

ORIGINAL: Febbis

Ja, det er et ganske vanlig problem..

Ja, det er et ganske vanlig problem..

Huff, det er faktisk utrolig deprimerende, har grine som en foss idag[:(][8D] Noe som høres helt utrolig dumt ut! Hadde gledet meg til denne dagen, som ble bare et helvette!
Er så surr med legen min også, han er syk og har forskjellige vikarer hver gang[&o]

min menstermin var 14 juni, 1 ul termin var 21 juni, 2. ul termin var utti juli..som ville tilsi at jeg testet posetivt før jeg ble gravid
pjærta kom på min mens termin 4.2 kg, SÅ JA DE KAN TA VEEELDIG FEIL

KLAG![:)]

Sjekk målene fra UL her; http://www.nsfm.no/esnurra/2.php Stemmer de? [:)]

ORIGINAL: rodstilk

Fostre vokser ikke så jevnt i UL-perioden som man tdligere trodde, men norske leger er som vanlig sent ute. [>:]

ORIGINAL: Juliee

min menstermin var 14 juni, 1 ul termin var 21 juni, 2. ul termin var utti juli..som ville tilsi at jeg testet posetivt før jeg ble gravid

Jeg tok det opp med engang, men hun reagerte ikke på at jeg hadde ul på tirsdag som sa noe helt annet.. Og kom med den: alt innenfor 14 dager før og etter er normalt" Det driter jeg i, det er jeg er bekymret for er om jeg ender på overtid, at de faktisk kan la meg gå over 3 uker over[&o]

ORIGINAL: rodstilk

Denne gir en enda en termin dato.... men en er tidligere enn den jeg fikk idag.[8|]

Jeg tok det opp med engang, men hun reagerte ikke på at jeg hadde ul på tirsdag som sa noe helt annet.. Og kom med den: alt innenfor 14 dager før og etter er normalt" Det driter jeg i, det er jeg er bekymret for er om jeg ender på overtid, at de faktisk kan la meg gå over 3 uker over[&o]

jeg tok det opp med fastlegen min, han sa at vi skulle forholde oss til den terminen som var satt nærmest min menstermin, men fikk i tillegg en ekstra ul 2-3 uker før deres termin, han som utførte ul' var slurvete og ga meg ikke noe særlig informasjon.. men så igjen kom pjærta ut rett etter så det var ikke noe problem
MEN legen min fortalte meg at det var veldig lett å bomme på punktene på hode de brukte til å beregne termin med og om det var veldig avvik så burde man bli sendt inn på nytt

her er det stor forskjell mellom det jeg mener er rett og det ul termin sier ca 2 uker..
Men får ikke gjort noe med det, de forholder seg til ordinær ul..:S Men går jeg over tiden kommer jeg til å presse på slik at jeg blir satt i gang før det går 4 uker fra det jeg mener er rett.

Vet det er mange som sliter med det samme problemet.

jeg tok det opp med fastlegen min, han sa at vi skulle forholde oss til den terminen som var satt nærmest min menstermin men fikk i tillegg en ekstra ul 2-3 uker før min menst, han som utførte ul' var slurvete og ga meg ikke noe særlig informasjon.. men så igjen kom pjærta ut rett etter så det var ikke noe problem
MEN legen min fortalte meg at det var veldig lett å bomme på punktene på hode de brukte til å beregne termin med og om det var veldig avvik så burde man bli sendt inn på nytt

Jeg så det nå, de har forskjellige mål på BPD. På tirsdag er den målt til 45 mm, og idag 42 mm[8|] hmm...
Men hvem har rett da. Stoler mest på de 2 ul som sier det samme som mens jeg.... Det er 3 mot 1[8D]

ORIGINAL: Bollak

her er det stor forskjell mellom det jeg mener er rett og det ul termin sier ca 2 uker..
Men får ikke gjort noe med det, de forholder seg til ordinær ul..:S Men går jeg over tiden kommer jeg til å presse på slik at jeg blir satt i gang før det går 4 uker fra det jeg mener er rett.

Vet det er mange som sliter med det samme problemet.

Så det er sagt, så prøvde jeg meg på å bli satt igang sist jeg og. Men det er ikke så lett gitt, nå fødte jeg til slutt på den dagen jeg skulle på overtidsktr...
Tror jeg heller tar den kampen nå, for de tror bare du er lei, når man begynner å mase om igangsettelse når man er på slutten...

Min mens termin 22 februar

Har hatt 7 ul, de 4 første viste 14. februar. Og den ordinære viste 16.februar. Hun som foretok ul sa at de tidligre ul måtte ligge innenfor 1 uke ellers så kunne det være feilmåling på den ordinære ul, og jeg skulle da få ny time. Så trur de er opptatt av det noen steder med tanke på overtid!!

Jeg fikk feil termin med nr. 1..

Hadde ingen mens å beregne etter, så hadde kun UL-termin og da ingentin å sammenligne med...
Å da snuppa kom (14 dager før termin trodde vi) viste det seg at hun var prematur og ut fra hud, negler, vekt vrs lengde og den der hinna på huden hadde hun nok blitt født 4 uker før termin i allefall.
Så jeg hadde forlangt å få en ny UL..

Ut i fra min eggløsning viste jeg at terminen ble 20 mai, første ul sa de 11 mai, 3D ul sa han 21 mai(noe som stemmet mer med meg) Jeg ble satt igang og fikk han 8 mai ( pga depresjon osv) han var 2900 og 49 lang.. så min og 3D ul stemte i forhold til str på babyen..

På meg sprikte det bare med en uke... men jeg visste det var feil.. og opererte selv bare med min termin...
som stemte med eggløsning (brukte hormoner for å få eggløsning) 3 tidl ul og 3d ul. Men de nekta å endre den. Men bare en uke er ikke så krise da. Fødte 3 dager etter min termin og 4 dager før ul-termin. Men ble strippet to ganger da.

Jeg fikk en UL-termin som var for sen i forhold til mens og tidlig UL-termin.
Da tok de hensyn til den tidlige UL-en og satt terminen jeg fikk da som offisiell termin.

(Oj, dette ble rotete, men håper du forsto hva jeg mente)

Back
Topp