Feil kjønn ultralyd

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Februarhjertene 2025
Er det mange her som har opplevd å få vite et kjønn på ultralyd for så å føde motsatt kjønn?

Livredd for at hun som utførte ultralyd i uke 18 tar feil.

Er det mange her som har opplevd å få vite et kjønn på ultralyd for så å føde motsatt kjønn?

Livredd for at hun som utførte ultralyd i uke 18 tar feil.
Virket hun usikker siden du er redd hun tar feil?

Nei, aldri opplevd❤️ Fått vite kjønn i uke 12 med de siste 3 barna- gutter alle sammen :dummy: :Heartblue

Ja, fikk høre på to ultralyder at det var en jente. Var heldigvis på 3D-ultralyd hvor vi fikk bekreftet at det absolutt ikke var en jente:hilarious:

Svangerskap nr2. Hun sa det var gutt, men det var det visst ikke.

4 av 4 rett. Hos de fleste jeg kjenner også, bortsett fra til ei venninne. Der trodde de gutt, kom jente. Men mener de hadde vært litt usikre der, og ikke sagt det var helt sikkert.

Vi fikk beskjed om jente i uke 13 (jordmor var ikke sikker), gutt i uke 19 og her var jordmor rimelig sikker.
3D-ultralyd i uke 26 viste tydelig jente.

Kona hadde selvfølgelig kjøpt inn en drøss med bodyer for gutt da ho ikke klarte å drøye shoppinga til etter 3D-ultralyden :computer012

Hun som utførte ultralyden på deg sier vel også at hun tror eller at det ikke er 100% sikkert . Man skal være ganske så sikker med å si 100% sikkert . Men første trodde de mest jente . Og med nr to (bilde) var det jo ikke i tvil :laughing021 På jenta var det også tydelig kjønnslepper , to streker . Av andre , så var det mer feil før på jenter pgr eldre ul apparat og jenter er jo ganske hovene der nede . Idag er ul bedre kvalitet . Men er du usikker , så ta en privat 3D 4D:Heartred

Vedlegg

• IMG_7862.jpeg
    IMG_7862.jpeg
    290 KB · Visninger: 55
Hun som utførte ultralyden på deg sier vel også at hun tror eller at det ikke er 100% sikkert . Man skal være ganske så sikker med å si 100% sikkert . Men første trodde de mest jente . Og med nr to (bilde) var det jo ikke i tvil :laughing021 På jenta var det også tydelig kjønnslepper , to streker . Av andre , så var det mer feil før på jenter pgr eldre ul apparat og jenter er jo ganske hovene der nede . Idag er ul bedre kvalitet . Men er du usikker , så ta en privat 3D 4D:Heartred
Hun sa hun så kjønnsleppene. Jeg gjorde ikke.

Er nok ekstra skeptisk da en venninne fikk detaljert beskrivelse av kjønnslepper osv, men ut kom en gutt!

Babyen lå med bena veldig tett sammen, så jeg er ikke overbevist om det hun mente hin så etter å ha letet lenge..
Jeg har fått oppgitt riktig på alle 3, men det var åpenbart gutter på de 2 første. Slik at jeg kunne se det også.

Med nr. 3 var det mer usikkert, da baby lå med beina samlet. Jordmor gjorde forsøk på å få babyen til å røre på seg, og gikk igjennom alt en gang til i håp om et mer tydelig bilde, men det gikk ikke. Hun sa at utfra det hun kunne se, så trodde hun det var jente, og for meg så det også anderledes ut enn med gutta. Det var vanskelig å stole på fordi det var usikkert, så jeg klarte ikke tro på det. Ut kom ei jente, så det stemte!

Hun sa hun så kjønnsleppene. Jeg gjorde ikke.

Er nok ekstra skeptisk da en venninne fikk detaljert beskrivelse av kjønnslepper osv, men ut kom en gutt!
Vet ikke hvor kjent du er med ul , men tenker at hun jobber med det . Har du bilde? :Heartred Men skjønner deg godt altså , de kan ta absolutt feil også . :nailbiting:

Skjønte ingenting av ultralyden jeg, hva vi satt og så. Kona og jordmor var ihvertfall veldig entusiastiske og enige så jeg bare smilte og nikka med.
Mannfolk vøtt :mask:

Jeg anbefaler ihvertfall 3D ultralyd whatsoever, her får man masse morsomme bilder.
Dette profilbildet er eksakt hvordan jenta vår ser ut idag, 5-6mnd senere.
Skulle likt å legge ut et bilde av ho ved siden av for å sammenligne men nei :headphone:
Screenshot_20240922_182907_Gallery.jpg

Skjønner du blir redd men ikke livredd. Babyen blir som den blir, gutt eller jente.
Det har med at vi har tre gutter fra før.
Om det er fjerde gutt vil jeg forsone meg med det nå før fødsel. Babyen fortjener ikke at jeg eventuelt blir skuffet rett etter fødselen pga kjønn. Dette blir vår siste baby uansett kjønn, og 4 gutter er dødskult! Men nå er både jeg, mannen og guttene innstilte på lillesøster. Så er kjemperedd for at jordmor tok feil på OUL. Da blir også spesielt største bror veldig skuffet. Da er det bedre å bearbeide det i forkant og heller glede oss når babyen blir født på nyåret.

Vet ikke hvor kjent du er med ul , men tenker at hun jobber med det . Har du bilde? :Heartred Men skjønner deg godt altså , de kan ta absolutt feil også . :nailbiting:

problemet er jo at hun ikke fikk et skikkelig bilde. Men kan legge ved et som viser femur. Guttene var veldig tydelig gutter, bare redd denne er en luring og klarte å gjemme unna noe! Har bestilt meg en privat ultralyd senere i håp om bedre bilder. Synes de man får med fra det offentlige er ganske dårlige i forhold.

Er helsepersonell selv, så vil si jeg kjenner ultralyd bedre enn de som ikke er det kanskje. Men jeg jobber jo ikke med ultralyd på denne måten.

Vedlegg

• IMG_2841.jpeg
    IMG_2841.jpeg
    280,3 KB · Visninger: 60
Det har med at vi har tre gutter fra før.
Om det er fjerde gutt vil jeg forsone meg med det nå før fødsel. Babyen fortjener ikke at jeg eventuelt blir skuffet rett etter fødselen pga kjønn. Dette blir vår siste baby uansett kjønn, og 4 gutter er dødskult! Men nå er både jeg, mannen og guttene innstilte på lillesøster. Så er kjemperedd for at jordmor tok feil på OUL. Da blir også spesielt største bror veldig skuffet. Da er det bedre å bearbeide det i forkant og heller glede oss når babyen blir født på nyåret.

Jeg tenker at når du har personlige grunner som er så viktige, så bør du investere i en privat UL om noen uker for din egen og babyens vel og være :) Her har alltid kjønnet stemt, men jeg har alltid hatt ca 1 ultralyd i måneden hele svangerskapet.

problemet er jo at hun ikke fikk et skikkelig bilde. Men kan legge ved et som viser femur. Guttene var veldig tydelig gutter, bare redd denne er en luring og klarte å gjemme unna noe! Har bestilt meg en privat ultralyd senere i håp om bedre bilder. Synes de man får med fra det offentlige er ganske dårlige i forhold.

Er helsepersonell selv, så vil si jeg kjenner ultralyd bedre enn de som ikke er det kanskje. Men jeg jobber jo ikke med ultralyd på denne måten.
Ser man opp under barnet der? Det er ikke så lett , skjønner hva du mener , men hadde tippa jente selv der . Spennende uansett :Heartred

Ser man opp under barnet der? Det er ikke så lett , skjønner hva du mener , men hadde tippa jente selv der . Spennende uansett :Heartred
Hun sa selv hun ikke fikk gode bilder og leta lenge der nede, men babyen lå med bena veldig tett. Så spent på privat ultralyd om noen uker. Håper de ser mer da og at alt er bra med lille inni der.

Back
Topp