feil av meg?

AB

Forumet er livet
Har ei herlig nabojente på 12 år som spør flere ganger i uka om hun kan ut å trille Nathaniel, og hun har passa han for meg hvis jeg må ut å handle o.l. Hun passer også på Nathaniel hver søndag på bedehuset[:)] spurte faren om det var ok at jeg gav hun litt penger, og det var ok sa han. Så i dag gav jeg hun en konvolutt med et koselig kort og 200,- ...men da sa mora at det trengte jeg ikke å gjøre fordi nabojenta synes det er så moro å passe på Nathaniel, så jeg måtte ikke føle jeg måtte gi ho penger...
Følte meg litt dum jeg da[8|] For jeg føler jo ikke jeg må, men hun hjelper meg så masse og det setter jeg så stor pris på.. syntes ho fortjente å få de pengene..

er bare en fillesak dette her, men følte jo på en måte at mora ikke likte det, men hun snakka jo koselig med meg etterpå, skrøyt av kortet å sånt.. hehe..

syns du skal gjøre som du gjorde jeg..
trenger ikke gi penger hver gang - men av og til...

ja, akkurat det var tanken min[:)]

Syns ikke det e feil av dæ,syns du ska forsett og gi henne men ikke hver gang[:)][:)]

Tror nok ikke denne moren mente noe gærent med det, hun var nok bare redd for at du skulle føle at du burde gi noe. Nettopp fordi 12 åringen liker og passe ungen din, mente moren at hun gjør det for egen glede, ikke bare for å gjøre det. Og det er hun selv som spør, ikke du som spør 12 åringen om å utføre en jobb. ...m...jeg uttalte meg kanskje litt komplisert og rart, men pointet mitt er at moren ikke mente noe ille med det. Og hun var sikkert litt stolt over at ungen fikk et så pent kort og litt penger også [:)].

Min tante var nokså streng mot sine barn da de var små. Da eldste ungen hennes ble spurt om å sitte barnepike - og fikk betalt for jobben, sa tante (altså moren) i fra om at datteren ikke skulle ha betaling for å sitte barnepike en kveld. Tanta mi mente ikke noe ille med det, men jeg synes hun gikk litt langt ved å nesten nekte ungen sin penger for den jobben hun hadde sagt ja til. Og de som betalte henne ville jo gi henne en liten sum fordi hun hadde stilt opp og vært barnepike.

Synes det er snilt av deg og gi henne en oppmerksomhet for at hun hjelper deg. Og det setter nok jenta stor pris på også. g tror nok moren til 12 åringen ikke mente noe ille med det hun sa [:)]

Hun syns nok det var koselig. Men kanskje hun syns det var litt flaut?
At hun kanskje trodde at datteren hadde hintet om penger på en måte?
Vet ikke jeg.....[:)]

Hun syns nok det var koselig. Men kanskje hun syns det var litt flaut?
At hun kanskje trodde at datteren hadde hintet om penger på en måte?
Vet ikke jeg.....

hmm.. kanskje.. men hun har jo ikke hintet om penger i det hele tatt.. hun bare smiler og sier at det er så gøy å passe han[:D] jaja.. godt å få bekrefta at jeg ikke gjorde noe feil liksom.. hehe...

ORIGINAL: dÅllface©

syns du skal gjøre som du gjorde jeg..
trenger ikke gi penger hver gang - men av og til...

Back
Topp