Da jeg gikk gravid med første (for 5 år siden) var alkohol et stort problem og noe som holdt på å ødelegge mellom oss. Han kunne si at han bare skulle ta en øl med en kompis, og så hørte jeg ikke ifra han før tidlig om morgenen etter når han kom ranglende dritings hjem. Jeg satt hjemme, høygravid og følte meg helt forlatt..
Etter fødselen ble det bedre, og han var verdens beste pappa! Men, så når vesla ble større og vi fikk litt mer frihet, så begynte han å mase igjen om å få gå ut oftere, og problemene var de samme. Han klarte ikke å kontrollere mengde, og ble ALLTID overstadig beruset. Det hele endte med at han gikk ut med noen kompiser, og drakk seg så DRITINGS at han ramlet og brakk kjeven på 6 plasser, nesa brakk og han knuste den ene øyehulen i tillegg til at han fikk et dypt kutt i panna. Jeg ble oppringt klokken 10 (!!!!!) på fredagskvelden, da var han på vei til legevakten i ambulanse. Hele opplevelsen var utrolig traumatisk for meg, heldigvis var mamma her og kunne passe på vesla så jeg fikk reist på legevakten for å møte han.
Etter den hendelsen så har han VIRKELIG tatt seg sammen, det har vært en lang prosess for oss begge, kanskje mest for meg - Der jeg har vært nødt til å bygge opp igjen tilliten til han, men nå føler jeg vi snart er i mål. Han har ikke rørt en dråpe sprit siden den kvelden, og drikker stort sett bare øl. Det går veldig fint, og selv om han går ut og koser seg og blir god og full, så er det aldri på samme måte som før. Jeg er så stolt av han, og så glad for at vi ikke ga opp i begynnelsen, og at han fikk lov til å forandre seg. Han ER verdens beste pappa, og han gleder seg masse til å bli pappa igjen..
Vel, så alkohol nå rett før fødsel - Han var på julebord forrige helg og da drakk han endel øl, men jeg ga beskjed om at han burde holde seg litt på matta og tenke at i teorien så KAN fødselen plutselig gå i gang. Han kom hjem rundt klokken 2, og var i fin form dagen etterpå. Nå fremover mot jul må han gjerne ta seg 2-3 øl her hjemme, og til maten - Han har ikke lappen, så kan ikke kjøre meg på sykehuset uansett..