Fedrene og alkohol

Min drikker seg fortsatt dritings. Våknet i natt av at han sto på stua å pissa midt på gulvet for han var så dritings at han ikke viste hvor han var. Jeg prøvde å spørre han hva faen han holdt på med men han var helt borte. Jeg driver å leter ny leilighet osv nå pga dette. Synes ikke dette er holdbart når han tross alt er 27 år gammel og baby er her snart. Termin 25 Januar..

What? Æsj altså! Så dritings drikker man seg ikke uansett. Er dette noe som skjer ofte? I så fall skjønner jeg godt at du ser etter annen bolig, håper det får ham til å skjerpe seg.

What? Æsj altså! Så dritings drikker man seg ikke uansett. Er dette noe som skjer ofte? I så fall skjønner jeg godt at du ser etter annen bolig, håper det får ham til å skjerpe seg.

Det har ikke skjedd at han har vært så dritings som dette før, men det hjelper ikke. Dette burde jeg ikke trengt å fått oppleve synes jeg ikke. Jeg klarer ikke å se på han i dag engang. Å da jeg prøvde å dytte borti han for å få han til å slutte å pisse så dytta han meg ganske hardt tilbake flere ganger, noe som gjorde at trygghetsfølelsen min rundt han for ut vinduet. Så klikka jeg å slo han i bakhodet med en fjernkontroll tilbake, så begynte han å silblø. Nå tror jeg han har hjernerystelse. Verste natta jeg noen gang har opplevd. Aner ikke hva jeg skal gjøre nå. Han har lagt seg langflat å begynte å grine da jeg fortalte han i mårrest hva som hadde skjedd, men det forrander ikke hva som skjedde. Hva om jeg hadde falt hardt på rumpa når han dytta meg så sykt hardt? Morkaken kunne løsnet og jeg kunne mistet min kjære baby. :(

Vi skal på julebord neste fredag, da skal han selvfølgelig drikke, men tenker at han er såpass voksen at han drikker med måte mtp at fødsel kan skje ganske snart. Er 4 uker igjen til termin :)
Ellers tar han seg en øl til maten i ny og ne, men ikke noe mere enn det fremover, nå bor vi også kun 10 min fra sykehuset, og er nabo med mamma, så skulle noe skje kan hun kjøre oss :)

Hadde ikke tenkt på dette som ett problem før svigermor nevnte det i dag. Han skal på julebord 2 uker før termin og han hadde planer om å drikke, jeg hadde ikke betenkeligheter med det før svigermor nevnte det :p Nå får vi snakke om det og se hvordan vi løser det, unner han egentlig å drikke, for det blir siste fest før babyen er født.

Det har ikke skjedd at han har vært så dritings som dette før, men det hjelper ikke. Dette burde jeg ikke trengt å fått oppleve synes jeg ikke. Jeg klarer ikke å se på han i dag engang. Å da jeg prøvde å dytte borti han for å få han til å slutte å pisse så dytta han meg ganske hardt tilbake flere ganger, noe som gjorde at trygghetsfølelsen min rundt han for ut vinduet. Så klikka jeg å slo han i bakhodet med en fjernkontroll tilbake, så begynte han å silblø. Nå tror jeg han har hjernerystelse. Verste natta jeg noen gang har opplevd. Aner ikke hva jeg skal gjøre nå. Han har lagt seg langflat å begynte å grine da jeg fortalte han i mårrest hva som hadde skjedd, men det forrander ikke hva som skjedde. Hva om jeg hadde falt hardt på rumpa når han dytta meg så sykt hardt? Morkaken kunne løsnet og jeg kunne mistet min kjære baby. :(

Jeg er selvsagt enig i at dette ikke er greit, stor klem til deg. Men tenk deg godt om før du gjør noe overilt. Du har ikke skrevet noe om hvordan han er i edru tilstand? Noen tåler ikke alkohol og må holde seg borte, kanskje er han en av dem? Husk at det er hjelp å få, både hos familievernkontor og jordmor/helsesøster. Jeg sier ikke at du skal være sammen med han for enhver pris, jeg vet som sagt ingenting om forholdet deres sånn ellers :-)

Jeg er selvsagt enig i at dette ikke er greit, stor klem til deg. Men tenk deg godt om før du gjør noe overilt. Du har ikke skrevet noe om hvordan han er i edru tilstand? Noen tåler ikke alkohol og må holde seg borte, kanskje er han en av dem? Husk at det er hjelp å få, både hos familievernkontor og jordmor/helsesøster. Jeg sier ikke at du skal være sammen med han for enhver pris, jeg vet som sagt ingenting om forholdet deres sånn ellers :-)

Han er ikke slik i edru tilstand og vi har det for det meste bra. Har hatt noen problemer med at han har løyet om småting.
Han tåler nok ikke alkohol nei, han sier det selv også. Han mener det bare er spriten han ikke tåler da men jeg mener han ikke tåler noe alkohol av noe slag. Han blir alltid dritings og drikker så sykt mye så sykt fort. Er noe alkoholiker gener der også da faren er litt for glad i alkohol.
Sånn som ting er nå har jeg egentlig bare lyst til å flytte. Har fortalt han at det er over mellom oss og at jeg kommer til å bo til en venn eller noe frem til jeg finner min egen leilighet. Er redd jeg aldri kommer til å se på han på samme måten igjen, da det som skjedde i natt var helt sinnsykt i mitt hode. Føler han er en helt annen person nå.

Min e på julebord no. Har sagt at han bare skal kose seg ute. Men jeg kjenner han å vet at han ikke blir å drikke så mye. Han er ikke typen som liker å drikke så mye. Dem må få lov til å kose seg[emoji5]️

Etter å ha født i uke 35 første gang,ble det alkohol nekt en mnd før. Måtte kjøre langt til sykehus og risikerte ikke å måtte reise alene. Hadde ingen tegn til fødsel med nr 1. Startet på natta, og hadde han da drukket 2 øl, som han gjerne gjør i helgene, så hadde han ikke kunnet kjøre når det startet i 02.30 tiden. Men han er ikke akkurat noen stordrikker, så at han måtte holde seg edru var ikke akkurat ett problem. Nr 2 ble født i uke 37

Min drikker seg fortsatt dritings. Våknet i natt av at han sto på stua å pissa midt på gulvet for han var så dritings at han ikke viste hvor han var. Jeg prøvde å spørre han hva faen han holdt på med men han var helt borte. Jeg driver å leter ny leilighet osv nå pga dette. Synes ikke dette er holdbart når han tross alt er 27 år gammel og baby er her snart. Termin 25 Januar..
Hadde klikka i vinkel om min hadde gjort noe sånt, uansett om eg var gravid eller ikke. Ikke ok :( Har heldigvis bare sett min kjære skikkelig full en gang og da bare maste han om hvor mye han elsket meg og det er nå over 3 1/2år siden :)

Hadde klikka i vinkel om min hadde gjort noe sånt, uansett om eg var gravid eller ikke. Ikke ok :( Har heldigvis bare sett min kjære skikkelig full en gang og da bare maste han om hvor mye han elsket meg og det er nå over 3 1/2år siden :)

Ja, det er slutt nå pga dette. Klarer ikke se på han lenger engang

Uff, utrolig dumt og kjedelig når det blir slik. Håper han ser selv problemet og vil gjøre noe med det. og håper det ordner seg for deg.

Ja, han sier han aldri skal drikke igjen. Det er vel noe alkoholiker gener å går da hele slekta på faren hans sin side er enten tørrlagt eller alkoholikere. Kjenner at jeg bare trenger en pause nå så får vi se om vi finner tilbake til hverandre etterhvert

Har sagt han kan velge, men ta det litt rolig da. Har en mann som er hard på flaska når han først er ute :-o

Ja, han sier han aldri skal drikke igjen. Det er vel noe alkoholiker gener å går da hele slekta på faren hans sin side er enten tørrlagt eller alkoholikere. Kjenner at jeg bare trenger en pause nå så får vi se om vi finner tilbake til hverandre etterhvert
Skjønner at det er frustrerende og kjedelig. Men prøv å ha i bakhodet at du nok er langt over gjennomsnittet hormonell akkurat nå. Gi det litt tid så kanskje du får roet deg litt, og forhåpentligvis har han skjønt at du ikke orker ha det sånn.

Dette er nok ikke den mest optimale tiden for samlivsbrudd om man kan unngå det

Hilsen alenegravid!

Samboer drikker som han selv vil, får reise ut som han vil, så lenge jeg slipper å hente og det ikke går utover min søvn ved at han f.eks. bråker når han kommer hjem. Samboer har selv sagt han ikke skal drikke mer etter nyttårsaften, for da begynner vi å nærme oss termin og han vil være edru i tilfelle noe skulle skje :)

Skjønner at det er frustrerende og kjedelig. Men prøv å ha i bakhodet at du nok er langt over gjennomsnittet hormonell akkurat nå. Gi det litt tid så kanskje du får roet deg litt, og forhåpentligvis har han skjønt at du ikke orker ha det sånn.

Dette er nok ikke den mest optimale tiden for samlivsbrudd om man kan unngå det

Hilsen alenegravid!

Takk :)

Min drikker svært sjeldent i utgangspunktet, og når han drikker er det bare et par øl. Han holder seg edru nå, og gjennom jula, sånn at han er kjørbar :) han sier at maten uansett smaker best med vann, og at det ikke er noe savn.

Da jeg gikk gravid med første (for 5 år siden) var alkohol et stort problem og noe som holdt på å ødelegge mellom oss. Han kunne si at han bare skulle ta en øl med en kompis, og så hørte jeg ikke ifra han før tidlig om morgenen etter når han kom ranglende dritings hjem. Jeg satt hjemme, høygravid og følte meg helt forlatt..
Etter fødselen ble det bedre, og han var verdens beste pappa! Men, så når vesla ble større og vi fikk litt mer frihet, så begynte han å mase igjen om å få gå ut oftere, og problemene var de samme. Han klarte ikke å kontrollere mengde, og ble ALLTID overstadig beruset. Det hele endte med at han gikk ut med noen kompiser, og drakk seg så DRITINGS at han ramlet og brakk kjeven på 6 plasser, nesa brakk og han knuste den ene øyehulen i tillegg til at han fikk et dypt kutt i panna. Jeg ble oppringt klokken 10 (!!!!!) på fredagskvelden, da var han på vei til legevakten i ambulanse. Hele opplevelsen var utrolig traumatisk for meg, heldigvis var mamma her og kunne passe på vesla så jeg fikk reist på legevakten for å møte han.

Etter den hendelsen så har han VIRKELIG tatt seg sammen, det har vært en lang prosess for oss begge, kanskje mest for meg - Der jeg har vært nødt til å bygge opp igjen tilliten til han, men nå føler jeg vi snart er i mål. Han har ikke rørt en dråpe sprit siden den kvelden, og drikker stort sett bare øl. Det går veldig fint, og selv om han går ut og koser seg og blir god og full, så er det aldri på samme måte som før. Jeg er så stolt av han, og så glad for at vi ikke ga opp i begynnelsen, og at han fikk lov til å forandre seg. Han ER verdens beste pappa, og han gleder seg masse til å bli pappa igjen..

Vel, så alkohol nå rett før fødsel - Han var på julebord forrige helg og da drakk han endel øl, men jeg ga beskjed om at han burde holde seg litt på matta og tenke at i teorien så KAN fødselen plutselig gå i gang. Han kom hjem rundt klokken 2, og var i fin form dagen etterpå. Nå fremover mot jul må han gjerne ta seg 2-3 øl her hjemme, og til maten - Han har ikke lappen, så kan ikke kjøre meg på sykehuset uansett.. :P

Back
Topp