Fedrene og alkohol

Guttemammax2

Glad i forumet
Nå i julebordsesongen, hvordan gjør dere det i forbindelse med alkohol? kjører de løpet helt ut som før?

Min har valgt selv at han ikke ønsker å drikke i tilfelle noe skulle skje. Han drikker derfor alkoholfritt.

Min tror jeg skal kose seg med litt alkohol når han skal på julebord 16/12, men han hadde ikke tenkt å bli dritings :p i julen håper jeg at han holder seg edru, da vi skal reise bort og er avhengig av lengre biltur for å komme til sykehuset... og det er nærmere termin :)

Samboeren min drikker, er enda 8 uker til termin så stresser ikke. :)

Hvis han ønsker å drikke gjør det meg ingenting. I verste fall går det både drosje og ambulanse den lille biten til sykehuset. Og under omstendigheten drikker han seg ikke overstadig uansett ;)

Her er det 3 uker til termin og her har samboern drukket lett øl eller alkoholfritt. Kjøpt seg en corona i dag som han tar til maten om ting føles bra ut for meg :) men mange øl og den festingen er det ikke. Skulle noe sette i gang, så tar det litt tid gjerne før man drar og man kan i verste fall ta taxi :) så føler meg veldig rolig.

Han har bestemt seg for å drikke lite eller ingentig fra og med uke 37, som blir neste uke :)

Vi har vel egentlig ikke diskutert det noe særlig. Han drikker ikke så ofte, og gjerne ikke så mye heller da han har lett for å få vondt i magen av øl. Men syns det er greit at han for eksempel tar en øl en lørdagskveld nå. Sjansen for at det starter er jo ikke så stor riktig enda, og skulle det virkelig stå om så har vi svigers rett i nabolaget som garantert kjører selv om det er langt.

Nei det får han styre selv. Unner han å drikke om han ønsker det, men skikkelig full er det mange år siden han var. Vi bor også 10min fra sykehuset og kan sikkert ta en taxi om det skulle skje noe :)

Om han vil ta 1-2 øl på julaften er det helt greit. Jeg må uansett ta ambulanse om det skulle skje noe da, fordi vi skal 2 1/2 time unna der vi bor og sykehuset. Å han skal ikke være med på fødsel. Så han må bare bli der vi er med jentene, så møter mamma på sykehuset. Jeg får ambulanse da fordi fødsel går så fort at skulle vi kjørt bil hadde vi ikke rukket langt.

Faren drikker nesten ingenting fra før (kanskje et par ganger i løpet av et år). Han var på fest med jobben forleden, men kom hjem like edru som da han dro.

Jeg nevnte det for ham nå om han hadde tenk på dette med alkohol framover. Først ble han litt forvirret og skjønte ikke hva jeg pratet om. :p så jeg kommenterte at det var jo litt vanskelig for meg å kjøre selv om jeg var i fødsel. Så han bare sa selv at neida, han trengte ikke å drikke framover, han visste jo at ting kunne starte snart. :p

Her drikker han veldig lite generelt. regner med han vil drikke noen øl jul og nyttår. Men siden vi har en gutt på 21 mnd så tror Eg nok han.tar det med ro

Har bare sagt det kanskje ikke er så lurt rett før termin, han får lov å kose seg julen og nyttårsaften :)

Min drikker, men veldig lite og vi bor kort fra sykehuset så kan alltids ta en taxi dit :) Holder seg nok edru på nyttårsaften, det gjorde han sist og da hadde eg termin senere enn nå :)

Vi har en avtale om at han ikke skal drikke fra 3 uker før termin, altså den 13. Desember :)

min største frykt er at han skal være full når jeg skal føde.. og så må vi dra hjemmefra relativt tidlig når jeg kjenner noe sånn just in case, på grunn av at vi må ta ferge for å komme til sykehuset og jeg er livredd for å ikke rekke fram, og da kan det være kjekt hvis han kan kjøre bil imens vi venter på at riene skal komme tettere :) tør ikke å vente lenge hjemme..

Regner med at han skal få ta seg litt på julaften om han har lyst, og formen min er fin :) ellers så skal han få holde seg edru fra jul, har termin 15. Jan :)

Min drikker seg fortsatt dritings. Våknet i natt av at han sto på stua å pissa midt på gulvet for han var så dritings at han ikke viste hvor han var. Jeg prøvde å spørre han hva faen han holdt på med men han var helt borte. Jeg driver å leter ny leilighet osv nå pga dette. Synes ikke dette er holdbart når han tross alt er 27 år gammel og baby er her snart. Termin 25 Januar..

Back
Topp