Fedrekvoten

Jolanda

Forumet er livet
Desemberlykke2017
Februarbarna 2020
Hvordan har dere valgt å ta ut fedrekvoten? :) Rett etter din permisjon eller senere? Gradert? Når skal den tas ut? Eller er den allerede tatt ut? Hvordan synes pappaen det er/hvordan tror han at det blir?
 
Rett etter min permisjon. Han ble syk de første to ukene og jeg ble sykemeldt 2 uker etter det. 2 uker etter det døde broren hans så permisjonen hans har ikke vært noe god. Han har søkt utsettelse og begynner i jobb før avtalt tid av personlige årsaker.
 
Neste barn kommer vi til å drøye fedrekvoten til barnet er 2-3 år og ta ut gradert.
 
Pappaen er i permisjon no, og har vært det siden august (han hadde en del av fellesperioden og). Han har vel bare noen uker igjen, også skal han ha ferie etterpå. Han vurderer og om han vil ta en del måneder ulønnet, men det tar vi litt som det kommer. Han er ganske lei jobben, så hvis han vil være hjemme er det helt greit for meg [emoji4] A skal uansett ha barnehageplass (begynner 12 desember), men blir nok kortere dager hvis han er hjemme.
 
Mannen tar nå ut ferie, og så skal han ta permisjonen etterpå ut året:) så blir 13 uker til sammen. Lille har hatt en reaksjon på at jeg begynte å jobbe, så tror han syns det har vært litt tøft når hun ikke tåler at han beveger seg på do en gang uten at det blir hyling. Men holder på å bedre seg nå samtidig som de begynner å få inn rutinene:)
 
Samboer har vært hjemme siden 13.august, permisjon er ferdig på fredag. Han syns det har vært greit å være i permisjon, men tror han gleder seg litt til å komme igang igjen :D nå skal han jobbe lørdag og søndag, så har han 11dager fri :hilarious:
 
Jeg har perm ut året, også tar han ut sin del + ulønnet og ferie frem til jeg tar fri eller mini starter i barnehagen.
Så han får 7-8mnd hjemme med henne :) Blir nok kos
 
Mannen er akkurat ferdig med sine 10 uker. Nå har jeg 5 uker ferie før han skal være hjemme ulønnet noen måneder:)
 
Back
Topp