Februarskravletråden

Da er vi igang med februar!

Starter med et pang, mellomste som altså sliter med kronisk forstoppelse behandlet med movicol startet fredag opp med en medisin mot refluks som har... tada.. forstoppelse som bivirkning. så i dag viser de seg at hun er forstoppa og har ikke fått av se noe siden sånn ca fredag.

Hun skal stå på denne medisinen ut februar i første omgang, så vi får først og fremst øke på med movicol i tømmeregime, og deretter en høyere vedlikeholdsdose frem til mars, og så ta det med legen i forbindelse med resultatet av den ph målingen hun da skal gjøre i forhold til refluksen.

Jeg har nedtelling, bare vi kommer oss over februar uten Korona så går årsoppgjøret finfint. Det har jeg ikke helt troen på, så nå er det dag for dag en dag lenger er bra.

Det er ungene jeg anser som smitterisikoen, jeg og mannen treffer nesten ingen. Jeg er på kontoret en gang eller to i uka hvor jeg treffer 2 eller 3 andre (de samme hver uke) med et pr meters avstand, cellekontor bre sammen i lunsjen hvor vi deler oss over hele bordet/rommet

Så hver dag som går uten at noen av dem får varsel om at de er nærkontakter er bra. Nå er jo minstemor det da, så for hennes del er det dag for dag med "ingen feber og ikke bitt syk", hun har tatt de to negative testene hun skal, men fortsatt følge med formen utover uka. Og selvsagt spenningen på om noen andre i klassen får det, så er de vel fort nærkontakter på nytt

Henta en på skolen kl 10 som er i toppform hjemme:rolleyes:
Må nok be læraren sende jenta ut på en luftetur nest gang:p

Hvordan forklare isolasjon til en toåring som vil til lekeplassen?
Min var to når covid begynte. Vi forklarte bare at det var mye bakterier og at vi må holde oss hjemme så vi ikke blir syke eller gjør andre syke.
Også prøvde jeg å underholde med andre ting. Maling osv

Sitter i isolasjon med 3 gale barn. Jeg og eldste er ute av isolasjon. Men hu kasta opp så Hu begynner på skolen i morgen. De to andre er isolasjon. Så bare 2 barn i morgen. Minste spyr nesten hver natt. Litt usikker på om det er korona eller refluks. De to andre har også refluks og kastet opp kun en dag. Mens minste har kastet opp i snart 1 uke. Han bæsjer ikke lengre så er redd han har fått samme sykdom som mellomste. Mellomste har refluks fordi magesekken sender maten for tregt videre. I går kveld kastet minste opp gjæret mat. Herlig lukt. Føler jeg ikke gjør noe annet enn å vaske og splitte kranglene de barn. Blir deilig å få igjen normalen til uka. Gubben skulle visst ikke bli smitta av korona.

Sitter i isolasjon med 3 gale barn. Jeg og eldste er ute av isolasjon. Men hu kasta opp så Hu begynner på skolen i morgen. De to andre er isolasjon. Så bare 2 barn i morgen. Minste spyr nesten hver natt. Litt usikker på om det er korona eller refluks. De to andre har også refluks og kastet opp kun en dag. Mens minste har kastet opp i snart 1 uke. Han bæsjer ikke lengre så er redd han har fått samme sykdom som mellomste. Mellomste har refluks fordi magesekken sender maten for tregt videre. I går kveld kastet minste opp gjæret mat. Herlig lukt. Føler jeg ikke gjør noe annet enn å vaske og splitte kranglene de barn. Blir deilig å få igjen normalen til uka. Gubben skulle visst ikke bli smitta av korona.
Uff føler meg deg når jeg leser:Heartred får hoppes dere får en normal uke snart. Stor klem til deg

Uff, medfølelse.

Mi med antatt refluks kaster ikke opp, men nå som hun er forstoppet så er hun kvalm. Kaste-opp-kvalm, men har ikke kastet opp.

Dessuten så har jo medisinen mot refluks-plagene forstoppelse som bivirkning, så det er jo et kaos hele greia

Uff, medfølelse.

Mi med antatt refluks kaster ikke opp, men nå som hun er forstoppet så er hun kvalm. Kaste-opp-kvalm, men har ikke kastet opp.

Dessuten så har jo medisinen mot refluks-plagene forstoppelse som bivirkning, så det er jo et kaos hele greia
Ja er det. Han har gått på de medisinene i ett år. Derfor jeg er redd det er samme sykdom som mellomste. Morsomste var mellomste som hadde vondt i magen. Både refluks medisin og forstoppelse medisin kan gi vondt i magen. Men mener han var rundt mellomste sin alder når han fikk symptomer på treg magesekk.

Ja er det. Han har gått på de medisinene i ett år. Derfor jeg er redd det er samme sykdom som mellomste. Morsomste var mellomste som hadde vondt i magen. Både refluks medisin og forstoppelse medisin kan gi vondt i magen. Men mener han var rundt minste sin alder når han fikk symptomer på treg magesekk.

Nettopp fått melding fra virksomhetsleder i bhg. Smitte på avd til den ene, så må vær obs på symptomer. Selvsagt har han begynt å hoste, men foreløpig negativ test og full fart og masse energi

Nettopp fått melding fra virksomhetsleder i bhg. Smitte på avd til den ene, så må vær obs på symptomer. Selvsagt har han begynt å hoste, men foreløpig negativ test og full fart og masse energi
Full fart med positive tester her. Disse unga blir ikke veldig syke. De to eldste hadde hver sin sovedag men ellers er det full fart.

Isolasjonen tiden er satt ned til 4 dager fra kl 23. Så da er mellomste ute av isolasjon i morgen. Veit om det var jeg eller mellomste som ble mest glad for det. Hehe.

Pcrtest var også positiv , ikke at vi tvilte så mye på det. Min er i isolasjon ut torsdag men blir nok inne resten av uken.

Back
Topp