Februarskravla!

God formiddag! -8 her i dag. Første dagen etter fødsel hvor mannen skal på jobb igjen. Det blir både rart og godt. :-)

Joda har fibromyalgi, fått skrevet ut betennelsesdempende som ikke går på magen som skal taes ved behov, har høy kalsium og lav d vit. Skal tilbake om 8 uker for nye prøver. Det er mulig kalsium lekker fra skjelettet mitt, som vil tilsi at jeg kanskje får benskjørhet. Jippi

Så utrolig kjedelig. Håper du slipper benskjørhet iallfall. Ei god venninne av meg slet skikkelig med fibro i mange år, hun var på god vei til ufør, og først etter å ha testet ut InterX behandling hos osteopat ble hun frisk nok til å både kunne jobbe 100% og i tillegg fungere bra med overskudd på fritiden. Det er veldig få som driver med dette i norge, men det kan jo være verdt å sjekke ut hvis du sliter med mye smerter. Det fungerer sikkert ikke for alle selv om det fungerte for hun. Jeg ville bare nevne det, for jeg husker så godt hvor tøft det var for henne å leve med alle smertene og være så mye sliten. Og hvor tungt hun synes det var at ingenting hjalp..

Så utrolig kjedelig. Håper du slipper benskjørhet iallfall. Ei god venninne av meg slet skikkelig med fibro i mange år, hun var på god vei til ufør, og først etter å ha testet ut InterX behandling hos osteopat ble hun frisk nok til å både kunne jobbe 100% og i tillegg fungere bra med overskudd på fritiden. Det er veldig få som driver med dette i norge, men det kan jo være verdt å sjekke ut hvis du sliter med mye smerter. Det fungerer sikkert ikke for alle selv om det fungerte for hun. Jeg ville bare nevne det, for jeg husker så godt hvor tøft det var for henne å leve med alle smertene og være så mye sliten. Og hvor tungt hun synes det var at ingenting hjalp..
Ja jeg har levd med smerter i over 9 år. Det siste året har det blitt verre. Smertestillende funker jo ikke, men ikke prøvd dette her. Allerede ufør, men jeg ser etter en bedre hverdag!

Ja jeg har levd med smerter i over 9 år. Det siste året har det blitt verre. Smertestillende funker jo ikke, men ikke prøvd dette her. Allerede ufør, men jeg ser etter en bedre hverdag!

Etter så mange år med smerter så håper jeg du finner noe som fungerer for deg. ❤️

Joda har fibromyalgi, fått skrevet ut betennelsesdempende som ikke går på magen som skal taes ved behov, har høy kalsium og lav d vit. Skal tilbake om 8 uker for nye prøver. Det er mulig kalsium lekker fra skjelettet mitt, som vil tilsi at jeg kanskje får benskjørhet. Jippi
Håper du merker en bedring etter hvert da:) Selv blir jeg helt ødelagt av d-vitaminmangel, så når den er normal igjen, så blir jeg et helt annet menneske.

Håper du merker en bedring etter hvert da:) Selv blir jeg helt ødelagt av d-vitaminmangel, så når den er normal igjen, så blir jeg et helt annet menneske.
Får håpe det. :)
Høyt kalsium kan visstnok også ødelegge. Men skjønner ikke hvorfor jeg har høyt kalsium, jeg drikker ikke melk, spiser ikke yoghurt osv..

Mitt o store nedtellingsregneark fikk derved to punkt til. 21.5 og 10.7 selv om det er sånn ca datoer, men når Bjørn Guldvog sier at "om 100 til 150 dager er alt annerledes" så satte jeg dem inn :) Det er altså hhv 100 og 150 dager fra i dag.

Regnearket har dessuten nedtelling til yngste sin synskontroll, eldste sin kjeveortopedavtale, dager og arbeidsdager til ferien, til påske, og den lett ironiske nedtellingen til jeg er 60 og 70 år gammel, hhv den 6. ferieuken og nærmer seg pensjonsalder, som ble satt opp rett og slett på pur F når det ble sagt at jeg IKKE kan telle ned til noe så langt frem i tid som mellomste sin bursdag (12 dager igjen) for da er jeg ferdig med overtiden, etter en eller annen prat om pensjonsalder og sånn, så da satte jeg det opp bare fordi ;)

Det er reelt ikke sånn at jeg ser de helt store endringene i det, det er 10401 dager til jeg fyller 70, så utover det litt runde tallet 10400 i morgen så er det liksom litt sånn "ikke akkurat det jeg bryr meg mest om" ;) Nedtelling til påskeferie og sommerferie derimot, DET er jo rett deilig.

Og, ja, da la jeg inn 100 og 150 dager også, for å telle ned til et normalisert liv, DET er verd det altså! For meg :)

Men reelt under 100 dager til syttende mai da, og under 150 til jeg forhåpentligvis har sommerferie :)

-7 grader ute. 1 times trilletur med hundene, etterfulgt av fyr i peisen og en kopp kakao mens baby sover. Deilig dag :happy:

1C8B34EF-07E3-4D69-817F-FE164F16F0F8.jpeg

Fikk ordnet alt jeg skulle før jobb i dag, så gaver er overlevert til mine to fine venner, fikk også kjøpt meg koen mye gensere, noen klær til nieser , gave til Venninna mi som har fått baby og kjøpt to telysestaker

Last edited:
I dag fortalte appen min at jeg har vært over 10.000 skritt hver dag i et helt år i strekk :)

Her kommer mildværet over helgen. Kaldt tom søndag, men plussgrader fom mandag, storm og yr ikke enige om det skal være skyer eller regn.

Så da er det fint at ungene får bruke isen så mye som vi rekker før det evt kommer vann oppå den. Plussgrader lever isen fint med noen dager, den er tykk som bare det, holder en bil om man hadde fått den nedpå ;) Men regn, da blir det så vått og spruter når en går på skøyter, det legger seg jo bare oppå isen og når det ikke skal fryse på på natta heller vil det bare bli dumt.

Mellomste hadde gym der i går, og var med venninna etter leksene. Eldste hadde gym der i dag, og så kom det melding fra en i klassen om han ville være med i kveld, så han har vært ute på isen med to i klassen i halvannen time i kveld. Det gleder et mammahjerte helt enormt, for en unge som ikke har sosialt liv i det hele tatt, liksom. I morgen har mellomste uteskole og da skal de på isen igjen, ikke hele dagen da, men ha med skøyter (så unødvendig, det er 20 meter fra tomtegrensa vår til isen, men neida, de skal bære skøyter og hjelm til skolen, og så tilbake hit for å gå på skøyter.... ) og så får vi se om vi ikek får dem med ut, inl minstemor i helgen. Sånn siden været skal slå om neste uke

Jeg er rimelig klar for VÅR, men med bakken så gjennomfrosset er det en stund til det smetler noe som helst her, altså. Snøen lever fint med 3-4-5 plussgrader den, (i alle fall så lenge det ikke regner) den er kald i seg selv. OG er vi "heldige" så kommer nedbøren ikke på 5 pluss men 2, i form av.... våt snø....

Jeg er klar over at februar er vinter, men vi har hatt mye mer vinter og frost enn vi pleier på en sesong i år.

Så utrolig krevende!
Jeg kjenner ikke til den behandlingen, men anbefaler varmt osteopat generelt. Etter flere år med kronisk hodepine og leger som egentlig ikke hadde bedre forslag enn at "det sikkert er psykisk" så fant en osteopat årsak og løsning. Evig takknemlig!
Ønsker deg masse lykke til, håper du finner løsning for en bedre hverdag. :Heartred

Pappa fikk time til operasjon neste fredag. Legene i kr.sand sier at det er for sent, at han ikke kan vente til da med tanke på varige men. Men er ikke akutt nok.
Merket på ham i tlf at motivasjonen for å stå på videre er liten akkurat nå :(

Back
Topp