Februarjentenes vekttråd

Uke 3: 64,3
Uke 4: 63,4
Uke 5: 63,3

Veier meg minst 1 gang per uke. Vil ikke gå opp for fort! Har gått ned til 63,3 (som har vært normalvekt over 1 år) fra 76 kg.

--------------------
<3 17. februar <3

Hadde endelig klart å komme meg ned til mine 56 kilo som jeg hadde før jeg ble gravid med minsten..
Så nå skal vekta oppover igjen :p

Har vært 55-56 di siste 4-5 ukene

Tinger denne plassen ;)

Startvekt før graviditet: 72 kg

Uke 4: (4+0) 72 kg - Total vektøkning 0 kg
Uke 5: (5+1) 74, 1 kg :eek: - Total vektøkning 2, 1 kg
Uke 6: (6+0) 72, 4 kg Total vektøkning 0, 4 kg (vært syk og kvalm så gått ned igjen)
Uke 7:
Uke 8:
Uke 9:

Før svagerskapet:
Vekt: 67.5

Uke 3+6
Vekt: 66.6 (djevelen selv?) :p

uke 4
Vekt: 65.7 - nesten 1 kg ned på 1 døgn?!

Uke 4+6
Vekt: 64,7 - ned 2 kilo på en uke! Hadde jeg aldri trodd

Håper virkelig ikke jeg går opp så mye iløpet av svangerskapet.
Har slitt veldig med å komme meg ned her jeg er nå.

Håper heller ikke jeg får opp mye i svangerskapet, har selv netopp gått ned 11 kilo og egentlig ikke helt ved min trivselsvekt enda... Er rundt 70 kilo nå, vil være rundt 67.. Men, nå ble det bebis først istedenfor :-)

Alikevell er det jo viktig at vi faktisk legger på oss, det er jo normalt og vi SKAL legge på oss :-)
Trenger ikke legge på oss mer en nødvendig (med å spise mye drittmat osv) men 10-15 kilo må man regne med!!

Ser du har gått ned de siste ukene? Vet du hva det kan være? Mye kvalm..? Jeg har gått ned 1 kilo ca, var 71 før jeg ble gravid. Er 5+6 i dag og er rundt 70, men har vært veldig kvalm...

Er vell ikke akkorat sunt å gå ned i vekt når en er gravid heller :-) Vi må OPP :-D

Håper heller ikke jeg får opp mye i svangerskapet, har selv netopp gått ned 11 kilo og egentlig ikke helt ved min trivselsvekt enda... Er rundt 70 kilo nå, vil være rundt 67.. Men, nå ble det bebis først istedenfor :-)

Alikevell er det jo viktig at vi faktisk legger på oss, det er jo normalt og vi SKAL legge på oss :-)
Trenger ikke legge på oss mer en nødvendig (med å spise mye drittmat osv) men 10-15 kilo må man regne med!!

Ser du har gått ned de siste ukene? Vet du hva det kan være? Mye kvalm..? Jeg har gått ned 1 kilo ca, var 71 før jeg ble gravid. Er 5+6 i dag og er rundt 70, men har vært veldig kvalm...

Er vell ikke akkorat sunt å gå ned i vekt når en er gravid heller :-) Vi må OPP :-D
Så lenge man går sakte ned i vekt gjør det ingenting, det er når man går raskt ned at miljøstoffer som ligger lagret i fettvevet frigjøres inn i blodet. Halv kg ned i uken skal vist gå helt greit.

Baby, morkake, navlestreng, fostervann, økt livmorstr, økt blodvolum, økt brystvev og litt vann veier ca 10kg. Så det "må" man legge på seg. Men om du mister 5 kg i fett på så lang tid som 9 mnd gjør ikke det noe. Så man trenger ikke legge på seg så mye :)

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei 4.2.14 <3

Før graviditet: 57kg
4.uke: 56
5.uke: 55

Termin 13.februar med første frøet:)

Håper heller ikke jeg får opp mye i svangerskapet, har selv netopp gått ned 11 kilo og egentlig ikke helt ved min trivselsvekt enda... Er rundt 70 kilo nå, vil være rundt 67.. Men, nå ble det bebis først istedenfor :)

Alikevell er det jo viktig at vi faktisk legger på oss, det er jo normalt og vi SKAL legge på oss :)

Er vell ikke akkorat sunt å gå ned i vekt når en er gravid heller :) Vi må OPP :-D

Jeg er slankeoperert for snart 2 år siden og har siden påske hatt veldig store problemer med å få i meg mat.
Har gått på slankeshake for i det heletatt klare å få i meg mat til tider.
Etter at jeg ble gravid så har ikke dette blitt så mye bedre. Skal til ernæringsfysiolog på torsdag for å snakke litt om det.
mulig jeg får ekstra oppfølging pga mine problemer.
Sliter mye med kvalme for tiden, men ikke helt på samme måte som ved forrige svangerskap.
Denne gangen så kommer kvalmen som oftest etter noen bitt/gaffler/skjeer med mat eller ved mye matos.
Oppkast plagdes jeg med før jeg ble gravid, men har ikke opplevd dette etter jeg fant ut av graviditeten.

Så lenge man går sakte ned i vekt gjør det ingenting, det er når man går raskt ned at miljøstoffer som ligger lagret i fettvevet frigjøres inn i blodet. Halv kg ned i uken skal vist gå helt greit.

Baby, morkake, navlestreng, fostervann, økt livmorstr, økt blodvolum, økt brystvev og litt vann veier ca 10kg. Så det "må" man legge på seg. Men om du mister 5 kg i fett på så lang tid som 9 mnd gjør ikke det noe. Så man trenger ikke legge på seg så mye :)

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei 4.2.14 <3

Nå har jeg gått ned nesten 2 kilo på en uke. Jeg vet ikke helt hvor bra det er jeg?
Jeg blir jo litt redd at det skal gå utover fosteret på noen måte.

4+0: 67.8
5+0: 66.3
6+5: 66.1
Termin 20. februar 2014

Sist jeg veide meg veide jeg 77 kg. Det er noen uker siden, så der får være utgangspunktet, selvom det er fare for at jeg har lagt på meg nå som jeg har ferie :p

Utgangspunktet mitt var 70 kg :)

Uke 4 : 70kg
Uke 5 : 72,3 kg (etter en særdeles stor grillmiddag ;) )

Back
Topp