Februar 2025

Jeg grubler litt på en ting. Jeg har testdato fra sykehuset 24. februar. Går på predisolon, og skal halvere dosen ved positiv test. Jeg har tolket det slik at jeg skal halvere dosen fra testdatoen, ikke tidligere selv om jeg tester positivt selv? Hva tror dere? Kjenner jeg er redd for å trappe ned for tidlig, men også for at embryoet skal bli påvirket av medisinen

Jeg går på 10mg og skal halvere fra testdag (om jeg får positiv test). Mange går på 10mg helt til uke 8-12 så jeg tviler på at det er skadelig for embryoet :Heartpink

Her tester det mye mer enn det burde tror jeg. Jeg får svaaaakt positive hele tiden, men det virker som det ikke blir noe annet enn det. Mange av strekene er så godt som borte når testene har tørket. Tror dessverre ikke det er noe, men skal vente til mandag før jeg tar endelig test og slutter på Cyclogest.
1000007954.jpg

Her tester det mye mer enn det burde tror jeg. Jeg får svaaaakt positive hele tiden, men det virker som det ikke blir noe annet enn det. Mange av strekene er så godt som borte når testene har tørket. Tror dessverre ikke det er noe, men skal vente til mandag før jeg tar endelig test og slutter på Cyclogest.
Vis vedlegget 454967
Synes dessverre det ser ut som en kjemisk :Heartred

Hvis det er noen flere som har forsøk og innsett nå i februar så er det fortsatt mulig å bli med i gruppa :joyful:

Embryologen ringte meg i sta for hun skjønte at jeg hadde det vanskelig i dag. (Hadde sendt en melding med noen spørsmål mtp neste forsøk og hva vi kan gjøre osv)

Hun har også vært igjennom ivf og nesten lik historie og situasjon som oss og føler ekstra med meg. Sa hun. Hun var så søt og forklarte meg mye. Hun sa at hun forsto at jeg var en person som trengte fakta, forsking og statistikk. Og en ting hun sa gjorde at jeg fikk bittelitt håp tilbake: Siden kun 40-50% av de befruktede eggene faktisk vil bli en graviditet så er det i vårt tilfelle positivt at det ikke gikk bra med det som skulle fryses. Statistisk så vil det jo si at det er aller størst sannsynlighet for at det jeg har i magen er det som hadde blitt noe. Og det er jo sant.. hadde det i lab'en klart seg så hadde mest sannsynlig det i magen vært det dårlige. Sånn statistisk..

Selvom dette bare er tall og sannsynlighetsberegning som ikke trenger å gjelde for oss, så hjalp det meg å roe ned følelsene mine litt... vi vil uansett bli skuffet og føle på sorg om det ikke går så det er bare slemt mot oss selv å starte allerede nå..
Dette tenker jeg også rundt mitt forrige ferskforsøk som ikke endte bra. Jeg hadde fire mulige på dag 3, og statistisk sett skal ca 50 % klare seg videre. Siden jeg fikk to på frys tenker jeg kanskje at det var feil som ble satt inn. Så hold håpet oppe, selv om jeg skjønner at det er utrolig vanskelig. Tenker på deg :Heartred

Er det noen her inne som vet hvor mye hcg jeg har i kroppen i dag etter ovitrelle når hcg var 16 på innsettdagen på fredag? Lest at den halveres ca annenhver dag, men ikke sikkert det er helt riktig? Jeg har hvertfall positive tester, litt sterkere nå enn i dag tidlig. Er 10 dager siden ovitrelle i dag. Det er helt sikkert ovitrelle, men tenk om:smiley-ashamed008

Er det noen her inne som vet hvor mye hcg jeg har i kroppen i dag etter ovitrelle når hcg var 16 på innsettdagen på fredag? Lest at den halveres ca annenhver dag, men ikke sikkert det er helt riktig? Jeg har hvertfall positive tester, litt sterkere nå enn i dag tidlig. Er 10 dager siden ovitrelle i dag. Det er helt sikkert ovitrelle, men tenk om:smiley-ashamed008
Jeg vet jo ikke, men jeg kan synse litt :hilarious:
Ja, det stemmer at hcg skal halveres annenhver dag når den er på vei ned. Men hcg i blod er mer øyeblikksbilde av hcg enn det hcg i urin er. Hcg i urin henger litt mer etter, men jeg er usikker på hvor mye. Kanskje 1 dag bak ift verdi i blod?
Har du tatt strimler tidligere sånn at du kan sammenligne de?
Jeg håper veldig det er noe på gang! :Heartred:hello2

Jeg vet jo ikke, men jeg kan synse litt :hilarious:
Ja, det stemmer at hcg skal halveres annenhver dag når den er på vei ned. Men hcg i blod er mer øyeblikksbilde av hcg enn det hcg i urin er. Hcg i urin henger litt mer etter, men jeg er usikker på hvor mye. Kanskje 1 dag bak ift verdi i blod?
Har du tatt strimler tidligere sånn at du kan sammenligne de?
Jeg håper veldig det er noe på gang! :Heartred:hello2
Ja skjønner! Jeg har testet hver dag siden dagen før innsett, men kun bilder fra dagen før innsett og i dag. Men skal ta bilder fremover så kan dere være med å synse og tolke :D Syns de ble mer negative etter innsett også mer positiv nå, men det kan bare være ønsketenkning altså

Ja skjønner! Jeg har testet hver dag siden dagen før innsett, men kun bilder fra dagen før innsett og i dag. Men skal ta bilder fremover så kan dere være med å synse og tolke :D Syns de ble mer negative etter innsett også mer positiv nå, men det kan bare være ønsketenkning altså
Ja, ta gjerne bilde av testene! De dagene der er så nervepirrende :nailbiting: Tenker at morgendagens test vil vise deg bedre hvilken vei det går, hvis det er en liten spire som produserer hcg så er den synlig sterkere i morgen :Heartred

Back
Topp