Februar 2025

Ja det føles så sykt dritt!! Bestilt akupunktur for å sette i gang mensen så fort det går an nå, så håper jeg er i gang igjen fort
Det er virkelig helt utrolig. Veldig bra du ante ugler i mosen og tok kontakt. Syns som sagt det var rart at de antok ferskinnsett med så mange eggposer klart. Håper det blir bedre på kort protokoll, men det kan kanskje være lurt å forberede seg på totalfrys :Heartred håper du får mange blasto neste gang og kan prøve i vei :Heartred

Det er virkelig helt utrolig. Veldig bra du ante ugler i mosen og tok kontakt. Syns som sagt det var rart at de antok ferskinnsett med så mange eggposer klart. Håper det blir bedre på kort protokoll, men det kan kanskje være lurt å forberede seg på totalfrys :Heartred håper du får mange blasto neste gang og kan prøve i vei :Heartred
Ja veldig bra dere gjorde meg obs på det, hvis ikke hadde jeg aldri tenkt på å ringe dem! Ja kan det være jeg blir overstimulert på kort også, siden jeg TYDELIGVIS har pco? Jeg vurderer å prøve naturlig med akupunktur en måned, for nå er jeg så lei. Tusen takk, krysser fingrene for deg og :Heartred

Ja veldig bra dere gjorde meg obs på det, hvis ikke hadde jeg aldri tenkt på å ringe dem! Ja kan det være jeg blir overstimulert på kort også, siden jeg TYDELIGVIS har pco? Jeg vurderer å prøve naturlig med akupunktur en måned, for nå er jeg så lei. Tusen takk, krysser fingrene for deg og :Heartred
På min klinikk var alt over 16 egg totalfrys pga fare for overstimulering. Men privat kan man sette inn syklusen etter da, offentlig må man vente en syklus ettersom jeg har skjønt? Så jeg venter nå på innsett pga jeg fikk 19 egg ut :)

På min klinikk var alt over 16 egg totalfrys pga fare for overstimulering. Men privat kan man sette inn syklusen etter da, offentlig må man vente en syklus ettersom jeg har skjønt? Så jeg venter nå på innsett pga jeg fikk 19 egg ut :)
Skjønner, så kjedelig! Men bra du skal ha innsett nå, krysser fingrene :Heartred

Lilth - 34 - 2(4) - Huddinge/Stockholm - Første og siste søskenforsøk - Provera, Letrozol, Ovitrelle- ser på innsett uke 6

PGD pasient fra før det ble godkjent for behandling i Norge. Har hatt et uttak, 21 egg ut, 9 befruktet, 7 syke og to gullegg til fryseren ettersom jeg var overstimulert.
Uttak november 2019, innsett september 2021 grunnet korona.
Første gullegg blir 3år i juni :Heartred

Hvis det sitter så blir dette mitt 5 svangerskap. To senaborter, en sa og et levedyktig barn.

Har enormt mye følelser rundt dette, later som jeg har ingenting :bag:

Jeg brukte Gonal-f 250 hver dag, men på kort protokoll så aner ikke om det er noe forskjell? Men merket hvertfall ingenting spesielt :D Litt oppblåst etterhvert men jeg fikk ut 19 egg så det var ikke så rart :wacky:
Så bra! Med 19 egg skjønner jeg at du følte deg oppblåst :wideyed: Godt spørsmål, antar at det er ganske/tilsvarende likt? Men det gir meg en positiv innstilling til å entre hormonland med lave skuldre :cat::Heartpink

Så bra! Med 19 egg skjønner jeg at du følte deg oppblåst :wideyed: Godt spørsmål, antar at det er ganske/tilsvarende likt? Men det gir meg en positiv innstilling til å entre hormonland med lave skuldre :cat::Heartpink
Kom på nå at jeg fikk helt SINNSYKT vondt i puppene eneste :laughing002 Ellers syns jeg det var helt greit, ønsker deg masse lykke til :Heartred

Lilth - 34 - 2(4) - Huddinge/Stockholm - Første og siste søskenforsøk - Provera, Letrozol, Ovitrelle- ser på innsett uke 6

PGD pasient fra før det ble godkjent for behandling i Norge. Har hatt et uttak, 21 egg ut, 9 befruktet, 7 syke og to gullegg til fryseren ettersom jeg var overstimulert.

Hvis det sitter så blir dette mitt 5 svangerskap. To senaborter, en sa og et levedyktig barn.

Sniker

Å, jeg forstår godt at du har følelser rundt dette! Så tøft! Og så litt sånn enten-eller nå, med tanke på at dere bare skal prøve med det ene egget. Krysser fingre for at det sitter :Heartred

Sniker

Å, jeg forstår godt at du har følelser rundt dette! Så tøft! Og så litt sånn enten-eller nå, med tanke på at dere bare skal prøve med det ene egget. Krysser fingre for at det sitter :Heartred
På grunn av risikoen for flere senaborter valgte mannen å sterilisere seg rett før mini kom. Han ønsker heller ingen flere uttakk, ettersom hele greia med overstimulert frue skremte han :p

Jeg ønsker egentlig bare å bli litt ferdig med det. Jeg vet vi er kjempeheldige som fikk mer enn et friskt egg, men det har "hengt" over oss siden mini kom. Så jeg gleder meg litt til å faktisk kunne legge hele kapittelet (eller boka) om babyprøving på hylla og leve livet.
Vi begynte å prøve i 2015, så har holdt på en stund føler jeg...

På grunn av risikoen for flere senaborter valgte mannen å sterilisere seg rett før mini kom. Han ønsker heller ingen flere uttakk, ettersom hele greia med overstimulert frue skremte han :p

Jeg ønsker egentlig bare å bli litt ferdig med det. Jeg vet vi er kjempeheldige som fikk mer enn et friskt egg, men det har "hengt" over oss siden mini kom. Så jeg gleder meg litt til å faktisk kunne legge hele kapittelet (eller boka) om babyprøving på hylla og leve livet.
Vi begynte å prøve i 2015, så har holdt på en stund føler jeg...
Huff, det skjønner jeg! Og så lenge som dere har vært prøvere forstår jeg godt at dere vil bli ferdig og komme videre. Jeg har holdt på i halvannet år og er helt utslitt! Fysisk og særlig mentalt!

Jeg hørte på en podcast med Tone Bråthen og Vibeke Fjeld hvor de sammenlignet stresset med å stå i IVF prosessen og ufrivillig barnløs som det samme stresset kroppen får når man får beskjed om en kreft-diagnose. Det sier litt om hvor heftig vi kvinner kan oppleve dette. Og når det tar tid så blir jo som kjent ofte stresset økende. Ønsker dere lykke til iallfall :Heartred

Krysser så fingre for det ene egget! :Heartred
Vet du om dere har høyere sjanse med dette, siden embryoet er testet og er friskt? Vet at de som bruker (egg)donor har 50% sjangse for baby på innsett, blir det litt det samme for deg?

Krysser så fingre for det ene egget! :Heartred
Vet du om dere har høyere sjanse med dette, siden embryoet er testet og er friskt? Vet at de som bruker (egg)donor har 50% sjangse for baby på innsett, blir det litt det samme for deg?
Embryoet er kun testet for kromosomfeilen jeg er bærer av, og de blir bare testet om de er balansert/ubalansert. Jeg er balansert og begge friske embryoene kan være balansert eller ikke bærere.
Statistisk sett så får ca 50% av parene som går igjennom PGD i Stockholm barn i løpet av behandlingen, vi ble veldig advart mot å være for håpefulle da vi var der på forsamtale. De sa at det å få et friskt egg er egentlig som å vinne i lotto.. Men så dobla vi vel sjansene våre litt med å få ut dobbelt så mange egg som de er vant med :p
Så egentlig ikke noen store fordeler, annet enn at vi vet at embryoet har balanse i kromosomparene sine.

Hei :Heartpink hadde første oppfølgingstime i dag etter nesten 25 dager med nedregulering på Gonapeptyl. Fikk grønt lys for oppstart av hormoner i morgen - jippi, endelig skjer det noe nytt :happy:

Legen talte 8 follikler totalt (har lav AMH) og får høy dose hormoner med 225 IE Gonal-F daglig. Ny time igjen neste uke, er allerede så spent! Må tiden gå raskt :smiley-angelic001:wacky:

Hva er deres erfaringer med gonal-f? Har noen opplevd bivirkninger, eller annet jeg burde være forberedt på? :)
Jeg har akkurat brukt Gonal-F for første gang. Dog i kort protokoll. Jeg var egentlig konstant småkvalm og konstant trøtt, men brukte 450iE daglig i 15 dager, så tipper du er good med 225 :D

Jeg har akkurat brukt Gonal-F for første gang. Dog i kort protokoll. Jeg var egentlig konstant småkvalm og konstant trøtt, men brukte 450iE daglig i 15 dager, så tipper du er good med 225 :D
Hehe, konstant kvalme er litt kjipern, forsmak på graviditet :cat: men det skal jeg overleve, skal bare bli godt å få noen hormoner nå, og forhåpentligvis slippe hetetokter fra gonapeptyl :hilarious:

Jeg ble forresten oppringt av OUS i går ettermiddag. Sykepleieren hadde sett feil/ dokumentet fra legen var ikke låst før hun oppga det jeg skulle ta av hormoner. Så jeg skal ikke ta 225 IE allikevel, men 300 IE per dag :)

Stimulering startet i dag, ultralyd på onsdag neste uke for å sjekke ståa. Alltid like spennende og skummelt.
Hvordan går det med deg Juletre34? :Heartpink På kort protokoll, sjekker de hvor mange follikler du har når du begynner på hormoner? Eller er det først nå på onsdag når du har første time?

Hvordan går det med deg Juletre34? :Heartpink På kort protokoll, sjekker de hvor mange follikler du har når du begynner på hormoner? Eller er det først nå på onsdag når du har første time?
Det blir først på onsdag. Jeg har amh på 25 og hadde 23 follikler forrige gang. Men bare 11 var store nok til å hentes ut og av de va 8 modne. Så håper på mange denne gangen også, men håper også på litt jevnere vekst. Men det ikke hva som skal til? Sist tok jeg bemfola 225 i 12 dager. Nå er jeg satt på bemfola 150. Foreløpig ultralyd blir på dag 10. Så det blir spennende å se. Kan tenke meg at jeg kanskje må på ny ultralyd på fredagen. Sist gang måtte jeg på ny ultralyd på mandag, var på første ultralyd fredag. Men det var ingen som kunne ta meg inn. Det er bare tre gynekologer de har avtale med, så jeg endte med å kjøre ens ærend til Trondheim for ultralyd. Skulle gjerne hatt alle timene mine der, men med 6 timer kjøring hver vei, har det vært en stor ekstra belastning... :Heartred

Angående hvordan det går som er det enten mensen eller bivirkninger jeg merker, eller en kombo. Mensenmurringer, litt smerter nederst i magen, store blødninger, hodepine og ekstremt trøtt :wacky: heldigvis litt mindre å gjøre på jobb i dag ;):hilarious:

Hva slags vitaminer tar dere nå? Jeg tar folsyre, jod, jern og vitamin D. Burde sikkert tatt omega-3? Jeg hadde veldig høy b12 på mine blodprøver, noen som veit hva det betyr? Ikke noe farlig sa legen altså, men er jo litt sjeldent og rart :confused004

Hva slags vitaminer tar dere nå? Jeg tar folsyre, jod, jern og vitamin D. Burde sikkert tatt omega-3? Jeg hadde veldig høy b12 på mine blodprøver, noen som veit hva det betyr? Ikke noe farlig sa legen altså, men er jo litt sjeldent og rart :confused004
Jeg tar bare multivitaminer. Burde nok tatt mer, men etter over 1 år på folat fordi jeg oppriktig trodde at hver mnd hadde det gått, så var jeg lei :hilarious:

Multivitamin og folat methyl tar jeg :)
Kjøpte nylig denne folaten fordi den visstnok skal gi bedre opptak.

Back
Topp