Februar 2020!

Ferdig med egguttak og så utrolig fornøyd og letta! :happy::happy::happy: Fikk et par doser med stesolid underveis og hadde en veldig flink og grei lege! Så da klarte jeg å slappe greit av og opplevde egentlig uttaket som helt uproblematisk. Herlighet. Hipp hurra! Og 20 egg ut! Når er det bare å danse regndans og be til alle guder og krysse fingre og tær og jeg vet ikke hva, og håpe håpe håpe på mange fine blastoer på frys! :Heartred:Heartred:Heartred
Håper det også går fint med dere andre som har vært/er inne i dag!

Så godt å være ferdig!! Hvilken klinikk var du på? Må si jeg er rimelig spent på morgendagen..

Så godt å være ferdig!! Hvilken klinikk var du på? Må si jeg er rimelig spent på morgendagen..

På St. Olavs :) Er det første uttak for deg? Det er skumlest når man ikke helt vet hva man har foran seg! Masse lykke til iallefall. Håper du får en sånn opplevelse som jeg hadde i dag!

På St. Olavs :) Er det første uttak for deg? Det er skumlest når man ikke helt vet hva man har foran seg! Masse lykke til iallefall. Håper du får en sånn opplevelse som jeg hadde i dag!

Jepp! Helt fersk på dette.. så godt å høre at det gikk bra med deg, det hjelper!

Nei jeg har uttak i Haugesund i morgen. Er du spent? Nervøs? Kjenner du noe til Ovitrellen vi satt i går?
Ja, og ja. Mest fordi jeg er så innmari øm i den ene eggstokken når de tar vanlig innvendig ultralyd, og eggposene satt så dypt på den siden at hun fryktet det kunne bli litt trøblete å komme dypt nok. Så når jeg synes ultralyd er vanskelig å ligge stille under er jeg redd det kommer til å bli tøft å holde meg i ro i morgen.
Men merker ikke noe særlig til ovitrellen nei. Hvordan er det med deg?

Ja, og ja. Mest fordi jeg er så innmari øm i den ene eggstokken når de tar vanlig innvendig ultralyd, og eggposene satt så dypt på den siden at hun fryktet det kunne bli litt trøblete å komme dypt nok. Så når jeg synes ultralyd er vanskelig å ligge stille under er jeg redd det kommer til å bli tøft å holde meg i ro i morgen.
Jeg er veldig spent, gleder meg egentlig også. Hun nevnte ikke noe slikt hos meg så jeg er naiv og tror det ordner seg, skal jo ta smertestillende på forhånd og sykepleieren sa jeg fikk så mye lokalbedøvelse jeg ville. Det er vel lettere å holde seg rolig når en har fått beroligende tror jeg, håper det går bedre enn du frykter. Og så kan det hjelpe å prøve å puste helt ned i magen og rolig både inn og utpust, da spenner ikke kroppen seg like mye. Jeg merker at det skjer noe i eggstokkene, de er litt vonde. Ellers heldigvis ikke noe mer.

Viktig å ta lutinus på nøyaktig samme tid på døgnet? Her fikk jeg beskjed om morgen (når jeg står opp), om kvelden (når jeg legger meg) og en gang ca midt mellom... Det gjorde jeg sist (ble gravid) og det gjør jeg denne gangen...
Da er det nok bare ulike beskjeder, og har du blitt gravid og fått barn er det jo ikke noe å tenke på overhode. Jeg fikk beskjed om å ta det på samme klokkeslett, ikke på minuttet altså. Jeg spurte selv om det var ok med slingringsmonn, og da svarte han at jeg skulle tilstrebe mest mulig jevn tilførsel. Har ikke våget annet, etter å ha mistet tre ganger (men nå vet vi riktignok at det handler nok om helt andre ting enn progesteron).

Jeg har også vært veldig øm og særlig i den ene eggstokken som lå ganske langt opp i dag. Legen måtte visst dytte ganske bra på den, men det kjente jeg ikke noe til! Tror de smertestillende du tar fjerne det aller meste av ømheten! :)

Jeg har også vært veldig øm og særlig i den ene eggstokken som lå ganske langt opp i dag. Legen måtte visst dytte ganske bra på den, men det kjente jeg ikke noe til! Tror de smertestillende du tar fjerne det aller meste av ømheten! :)

Ååå, nå ble jeg glad!! Det var veldig beroligende å høre! Fikk du ok fangst?

Spennende! Ja jeg også, veldig spent på resultatene, legen var så positiv, men er redd for å være for optimistisk liksom..

Er det ditt første uttak også?

Nei dette er andre gang :) men sist var i 2017, så gruer meg litt. Gikk på medisiner lengre denne gangen og har ikke så mange eggposer som sist. Men håper det skal gå bra. Masse lykke til til deg :) legen var veldig positiv når jeg hadde første forsøk, og det gikk bra. Så håper det går like bra for deg :)

Back
Topp